פסטיבל האופרה בירושלים



פסטיבל האופרה בירושלים למרגלות חומות העיר העתיקה בבריכת הסולטן ממשיך גם השנה ויתקיים בין ה-22-25 ביוני 2016

במרכזו של הפסטיבל השנה יעלו שתי הפקות ענק שיתקיימו תחת כיפת השמיים: האופרה ריגולטו, יצירת המופת האהובה מאת ג'וזפה ורדי המספרת את סיפורו של ליצן החצר של הדוכס ממנטואה שמביא על עצמו קללה נוראית והורס את אושרו ואת אושרה של בתו היחידה. על האופרה ינצח פרנצ'סקו צ'ילופו והיא בבימויה שליוליה פבזנר. ההפקה בהשתתפות: התזמורת הסימפונית ירושלים, רשות השידור,מקהלת האופרה הישראלית, וצוות סולנים ישראלי ובינלאומי ובהם: זמרהבריטון הרוסיבוריס סטאטסנקו, בתפקיד ריגולטו, זמרת הסופרןהבינלאומית הישראלית הילה פחימהבתפקיד ג'ילדה, זמר הטנור  האיטלקי סלבטורה קורדלה בתפקיד הדוכס, זמר הבס הרוסי מיכאיל קוללישווילי בתפקיד ספרפוצ'יליה ,זמר הבריטון הישראלי נח בריגר בתפקיד מונטרונה, זמר הבריטון הישראלי עודד רייך בתפקיד מרולו, זמר הטנור הישראלי גיא מנהיים בתפקיד בורסה, זמר הבריטון הישראלי יאיר פולישוק בתפקיד הרוזן צ'פרנו , זמרת המצו-סופרן הישראלית ענת צ'רני בתפקיד ג'ובנה, זמרת הסופרן טלי קצף בתפקיד הרוזנת צ'פרנו, בתפקיד מדלנה אוקסנה וולקובה, זמרת המצו-סופרן שחר לביאבתפקיד המשרתת ו-זמר הבס הגאורגי וחטנגמגרילידזה בתפקיד השוער.

הפקה מקורית נוספת שתעלה בבריכת הסולטן היא 'אופרה פרדיסו' - המשלבת אופרה וקולנוע בהשתתפות סולני אופרה מובילים מהארץ ומהעולם בליווי התזמורת הסימפונית ירושלים, רשות השידור בניצוחו של איתן שמייסר.

במופע זה יבצעו סולני האופרה את פס הקול האופראי של סצנות בלתי נשכחות מסרטים שיוקרנו על גבי מסך ענק ובהן :'אישה יפה','מוכת ירח', 'האלמנט החמישי', 'הסנדק 3','אמדאוס', 'זיכרונות אהבה מפירנצה', 'שחקי אותהכמו בקהאם', 'החיים יפים'ועוד. סולני האופרה יבצעו על הבמה את המוסיקה המשמשת כפס קול לסרטים אלו כשברקע יוקרנו הסצנות מהסרטים עצמם.

בנוסף למופעים המרכזיים בבריכת הסולטן, ייערכו בין התאריכים 24-25 ביוני קונצרטים אופראיים אינטימיים בכל רחבי העיר בביצוע בכירי סולני האופרה הישראלית.

ביום שישי 24.6 :

חגיגת אופרה איטלקית: קונצרט אריות ודואטים מהרפרטואר האיטלקי מאת ורדי, פוצ'יני, דוניציטי ורוסיני. בביצוע סולני האופרה הישראלית בליווי פסנתר.
מוזיאון ליהדות איטליה בשעה: 11:00, 12:30.

כרמן וחברותיה: קונצרט אריות, דואטים ואנסמבלים בליווי פסנתר של גיבורות האופרות הצרפתיות: מכרמן הצוענייה ועד לדלילה המפתה את שמשון הגיבור
מוזיאון ארצות המקרא בשעה 11:00.

ירושלים של זהב: קונצרט שירי ארץ ישראל הטובים והיפים בעיבודים אופראיים יוצאי דופן  בביצוע סולניהאופרהוהליווי פסנתר
מוזיאון ישראל בגלריה לאמנות ישראלית בשעה 14:00.

להיטי מחזמר: קונצרט חגיגי עם השירים פופולאריים מתוך מחזות זמר אהובים בליווי פסנתר
יס פלאנט בשעה 17:00.

ביום שבת 25.6: מופעי אופרה לכל המשפחה בשפה העברית בבימוי מלא ובתלבושות ססגוניות

חליל הקסם מאת מוצרט– שעת אופרה לילדים: שעה של קסם אופראי עםמלכת הלילה ושלוש הגבירות שלה ששולחות את הנסיך טמינו להציל את הנסיכה פמינה מידי המכשף זרסטרו יחד עם פפגנו, צייד הציפורים שמחפש לו כל העת את הפפגנה שלו.
מוזיאון המדע (אודיטוריום)בשעה 11:00, 12:30.

 

סינדרלה מאת רוסיני– שעת אופרה לילדים: האגדה הידועה על המשרתת, שתי אחיותיה החורגות, הנסיך והנשף. סיפורה של לכלוכית שהופכת לנסיכה.
יס פלאנט בשעה 10:30.

 

תמונה: יוסי צבקר 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה