חוגגים שבועות



כמו בכל שנה, גם הפעם לרגל חג השבועות, הבירה מציעה מגוון אירועים למשפחות

ליל שבועות במוזיאון מגדל דוד

ליל שבועות במוזיאון מגדל דוד שבת 11.6.16 ה סיון תשע"ו בשעה 23:00, ללא תשלום. סיורים בהרשמה מראש. האירועים מתקיימים תחת כיפת השמים. מומלץ להצטייד בלבוש חם. למסיירים מומלץ נעלים נוחות ובקבוק מים.

שיחות בהנחיית אילת ליבר ותמר ברלינר

23:00 במצר פי הצלמוניה ד"ר שמעון לב, אוצר התערוכה

23:30 שער שכם – מאה שנים, עשר תמונות ואלף מלים משה גלעד, עיתונאי הארץ ועורך סדרת ספרי מסעות בעם עובד

24:30 מסע צילומי מבית הילדים בקיבוץ לבית היתומות בירושלים גיא רז, צלם, חוקר ואוצר צילום 

סיורים מודרכים בתערוכה במוזיאון דרך העיר העתיקה ועד הכותל עם חמוטל וכטל, אוצרת משנה. (23:00, 24:00, 01:00).

התערוכה "הצלמים – ירושלים בעיני צלמיה" מתמקדת בצלמים מרכזיים שחיו ופעלו בירושלים במחצית הראשונה של המאה העשרים. התערוכה מעניקה מבט מקורי, מורכב ומרתק על העיר ומוציאה לאור את פועלם הוויזואלי של הצלמים שפעלו בה, כיצד הם ראו את העיר וכיצד העיר התבטאה ביצירתם. התערוכה שופכת אור על קורותיו של תחום הצילום בירושלים בתקופה שבה תחום הצילום בארץ וברחבי העולם עבר שינויים רבים ומספרת פרק שטרם סופר בתולדות הצילום הארץ-ישראלי.

התערוכה מדגישה את ייחודה ומורכבותה האנושית והתרבותית של העיר ומציגה בפעם הראשונה מבט שלם על מפעלם של צלמי ירושלים הנוצרים, היהודים והמוסלמים שפעלו בין השנים 1950-1900, לכל צלם טביעת עין ייחודית דרכה תיעד פן מפניה הרבות של ירושלים. רבים מהצלמים ליווי ותיעדו בצילומיהם את תושבי ירושלים בקהילות השונות, אחדים נשלחו מטעם מוסדות וקרנות לצלם את האירועים ההיסטוריים השונים שהתרחשו בעיר ואחדים היו אמנים שביקשו להנציח את מבעיה הייחודיים של ירושלים.

23:00 "במצר פי הצלמוניה" ד"ר שמעון לב, אוצר התערוכה "הצלמים" - ירושלים בעיני צלמיה" 

הפער בין ירושלים של הלב ובין ירושלים הנגלית לעין, בין ירושלים של מעלה לירושלים של מטה, בין ירושלים האידיאית לירושלים היומיומית מלווה את צלמי העיר מעת הגעת המצלמה הראשונה לירושלים ועד ימינו. זהו הקונפליקט המובנה של ירושלים – קונפליקט המחייב את הצלם אך גם מאפשר לו לקיים דיאלוג צילומי ששורשיו בהבניה ההיסטורית והתרבותית של תדמית העיר. תדמית זו, למרות מורכבותה והרצון להשתחרר ממנה היא בסופו של דבר גם כוח המשיכה של ירושלים.

שמעון לב ידבר על ייחודה ומורכבותה האנושית והתרבותית של העיר כפי שהשתקפה בפעילותם של צלמי ירושלים הידועים ואילו שנשכחו מכבר מדפי ההיסטוריה. בשיחה ולימוד משותף נבחן צילומים המבליטים את טביעת העין הייחודית של צלמי העיר ומדגימים את נקודות מבטם השונות. נאפיין את חתכי האוכלוסייה התרבותיים והדתיים כפי שהשתקפו בעיני הצלמים, נכיר את הרקע הביוגרפי הסוער של הצלמים ונבחן את זהותה הפנימית הנסתרת של העיר המשתקפת בחלון הראווה של הסטודיו של הצלם המקומי.

23:30 יחסי טקסט ותמונה - "שער שכם – מאה שנים, עשר תמונות ואלף מלים" משה גלעד, עיתונאי הארץ ועורך סדרת ספרי מסעות בעם עובד

האם טקסט עוזר לתמונה או מפריע לה? האם ההיכרות עם המקום עוזרת לתאר אותו? האם התמונה הופכת את הטקסט למיותר? ובכלל – איך טוב יותר לתאר מקום? שער שכם, אחד המקומות הכי מצולמים בירושלים הוא מקרה מבחן מצוין. כיצד תיארו אותו הנוסעים הגדולים שהגיעו אליו? כיצד הוא נראה בתמונות, בציורים ובצילומים, אז והיום? ואילו כיתובים אתם הייתם מציעים לצילומים שרואים משער שכם? לימוד ליל שבועות הוא הזדמנות נהדרת לבחון את הדימוי שיש לאחד האתרים הכי מפורסמים בעיר. נלמד על יחסי טקסט-תמונה ועל השינויים הדרמטיים שהם עוברים בימים אלו, כאשר טוויטר דורש 140 תווים ואינסטגרם מסתפק בתמונה אחת. מתי אתם עשיתם סלפי בשער שכם בפעם האחרונה?.

24:30 תיקון חצות: מסע צילומי מבית הילדים בקיבוץ לבית היתומות בירושלים. גיא רז, צלם, חוקר ואוצר צילום 

מסע מרתק בצילום הארץ ישראלי בין ה"אינקובטור" (2007), עבודתו של גיא רז העוסקת בבית הילדים בקיבוץ גבע לבין עבודתו של הצלם היהודי הדתי צדוק בסן (1882-1956) בבית היתומות על שם ויינגרטן בירושלים. נדרוש בתמונות בית הילדים והלינה המשותפת, נחקור בארכיונים הקיבוציים, המוסדיים ובאלבומי המשפחה ונתבונן יחד בצילומיו הנדירים של בסן. דרך המחקר נגיע לגילוי המפתיע על הקשר בין בית הילדים בקיבוץ גבע לבית היתומות בירושלים. 

סיורים מודרכים בשעות 23:00, 24:00, 01:00 יציאה מהמוזיאון

במהלך הערב יתקיימו ביקורים מודרכים בתערוכה במוזיאון עם חמוטל וכטל - אוצרת המשנה. תהליך העבודה שמאחורי הקלעים, הצילומים שנשארו מאחור והמורשת הצילומית שנשארה לנו. בתום הסיור בתערוכה נצא לסיור בעיר העתיקה ממגדל דוד ועד הכותל.

שבועות 2016 בתיירות צובה11-13.6.2016

חג הביכורים בפתח ובתיירות צובה מזמינים את הילדים וההורים לבלות את החג בסוף שבוע של מגוון פעילויות. 

בפארק קיפצובה תתקיים תערוכת טרקטורים והילדים מוזמנים לעלות על הטרקטורים ולהרגיש חקלאים ליום אחד. ההורים מוזמנים לצלם את הילדים ולהעלות לדף הפייסבוק של קיפצובה. בנוסף יוכלו הילדים ליצור מגנטים בצורת טרקטור ועוד בסדנת יצירה מיוחדת שתתקיים בפארק. 

פארק קיפצובה - המיני לונה פארק הראשון באזור ירושלים. מציע חוויה משפחתית עם פעילויות לטווח רחב של גילאים: מגוון מתקנים, בריכת סירות אבובים, קרוסלת הפיראטים, מכוניות מתנגשות, בריכת כדורים, רכבת הרים באורך של 140 מטר סירה בסערה וקרוסלת סוסים. חדר תחפושות, אולם משחקי וידאו, פלייסטיישן וXBOX ועוד, בנוסף שודרגה המשחקייה הממוזגת והתחדשה בג'ימבורי ממונע ובחדר בלונים. פתוח כל יום בין השעות 10:00 – 19:00 ובשישי מ- 10:00 עד 17:00.

סדנאות שוקולד לכל המשפחה בחוות השוקולד גליתא -צובה

בחוות השוקולד גליתא – צובה יוכלו הילדים יחד עם ההורים ליצור ממתקי שוקולד - פרצופים עשויים שוקולד וממתקי שוקולד מוופל, לקשט בתוספות צבעוניות, בייגלה ובמבה עטוף בשוקולד ואז לנגוס. בסיום הסדנא אוספים את היצירה ולוקחים הביתה.

משך הסדנא: עד 45 דקות מחיר הסדנא: 55 ₪ מתאים לילדים מגיל 3, בין ה-10-13.6.2016.

טעימות יין ביקב צובה

בזמן שהילדים מבלים בקיפצובה או בגליתא מוזמנים ההורים לבלות במרכז המבקרים החדש של יקב צובה לטעימות יין איכותי ונשנושי גבינה. 10% הנחה לרוכשים יין צובה במקום.

תאגיד התיירות צובה כולל מספר רב של אטרקציות לילדים ולכל המשפחה: פארק השעשועים קיפצובה, מלון צובה, , חוות השוקולד גליתא ויקב צובה הידוע באיכותו. כמו כן בימי שישי מתקיימת ארוחת הבראנץ המפורסמת של מלון צובה בשילוב סיורים באזור, סיור בכרמי היקב וטעימות מיינות היקב המובחרים. קיבוץ צובה מהווה נקודת מפגש עיקרית ליציאה לטיולי שטח רכובים ולמסלולים רגליים בהרי ירושלים. 

שבועות בסימן לימוד והתחדשות בכפר האקולוגי ורטיגו

חגיגת שבועות בכפר האמנות האקולוגי תתקיים השנה בסימן תנועה, לימוד והתחדשות.       
אומני הכפר מזמינים את הקהל לחגוג את חג מתן תורה במסע של הקשבה פנימית וחיצונית.

הכפר מהווה מוקד מרכזי לפעילות יצירתית ורוחנית, ובמהלך החג יעסקו בו בלימוד מעורר השראה מהמקורות ואחד מהשנייה, בלמידה חווייתית ובתנועה ושהייה במרחבים ללא מילים. 

לאורך החג יחקור הקהל עם אנשי רוח ותרבות מהי התורה, מהי קבלת התורה, ויפתח עצמו להתגלויות קטנות וגדולות. יתקיימו בו שפע פעילויות לימוד, וסדנאות מיוחדות והשיא יהיה לאורך הלילה בתיקון ליל שבועות עד הנץ החמה. השתתפות בתיקון ליל שבועות – ללא תשלום, האירוח בכפר כרוך בעלות.

קטיף דובדבנים ברמת רחל

קיבוץ רמת רחל מזמין אתכם ליהנות מחוויה של קטיף דובדבנים אורגניים במטע הדובדבנים הגדול בארץ המשתרע על פני כ-200 דונם. יום שני, אסרו חג שבועות 13.6.2016 בין השעות 10:00-16:00.

המבקרים בקטיף מוזמנים לצאת לסיור חקלאי  מודרך בשעה 13:00  להתנסות באפיית פיתות בטאבון וליהנות בשטח מטעם הדובדבנים כאוות נפשם.

מטעי הדובדבנים בקבוץ רמת רחל הם הגדולים בישראל. מדובר במטעי דובדבנים אורגניים המשתרעים על שטח של כ-200 דונם. במטעים גדלים כ-17 זני דובדבנים איכותיים כאשר 40% מתוצרת המטע מיוצאת לחו"ל: דרא"פ, אנגליה, סינגפור, הונג-קונג הולנד ובלגיה וה-60% הנותרים משווקת בארץ. ברמת רחל מתבצע הקטיף העצמי היחיד בארץ של זן רויאל דון אורגני.

מחירים:

כניסה בתשלום מגיל 3  -  25 ₪ למבוגר או ילד. הכניסה כוללת אכילה במקום, פיתות בטאבון.

20 ₪ לכל ק"ג וחצי של דובדבנים שנקטפו מהמטע. בין 10:00-16:00 בכניסה לקיבוץ.

 

תמונות: אסף שכטר, אלעד לוי, פיני חמו 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה