הפסטיבל הבינלאומי הגדול בעולם למדע, טכנולוגיה ואמנות עתידנית, מגיע לראשונה לישראל בחול המועד פסח

הפסטיבל הגדול של חול המועד פסח יתקיים השנה בגן סאקר בירושלים. בתאריכים 25-27 לאפריל יהפכו 40 הדונם של הגן ללונה-פארק ענק עם כ-150 מתחמי רובוטים, מייקרים, גיימרים, הדפסות תלת מימד, מציאות מדומה, מדע, אמנות, דיגיטל, גאדג'טים, מופע ברקים – מעשה ידי אדם, רובוט בגובה 4 קומות מועך מכוניות- כל אחד יכול לקחת חלק בהפעלת היד הרובוטית בעזרת כפפה ייחודית שעוצבה במיוחד, מתחמי חלל ועוד הפתעות.

כבר מעל 20,000 איש הבטיחו את מקומם בפסטיבל וצפויים לקחת חלק בסך הכל כ-45 אלף מבקרים. ישראל מוכרת כמדינת סטארט-אפ ואכן, הקהל הישראלי הגיב בהתלהבות לפרסומים הראשונים לגבי הגעתו של פסטיבל Geek PicNicבחול המועד פסח לבירה. הפסטיבל, לונה פארק של מדע, טכנולוגיה ואמנות, שפונה הן למשפחות שמחפשות בילוי איכותי לחול המועד, הן לאנשי טכנולוגיה וחובבי גאדג'טים שמחפשים להתעדכן בחידושים האחרונים והן לטרנד ה"גיק שיק" העכשווי, יתקיים במתכונת של שישה "פיקניקים" שיוצעו לקהל הרחב – כל סבב יאפשר לקהל בילוי של כשש שעות בו ניתן יהיה לראות, לגעת, להתנסות, להריח, לאכול (כשר פסח, כמובן), לשחק, ללמוד ובעיקר לחוות חוויה רב חושית כמותה לא היתה עדין בישראל.

הפסטיבל פונה לקהל הרחב עם תכנים המותאמים לקבוצות גיל שונות (מגיל 5 ועד בכלל) ולתחומי עניין שונים. הפסטיבל מציע מחירים מיוחדים לתושבי ירושלים ומחירים למשפחות. המזון במתחמי הפסטיבל יהיה כשר לפסח.

בחול המועד פסח יהפוך גן סאקר שבירושלים למרכז מעורר דמיון והשראה של טכנולוגיה, רובוטיקה, מדע ואמנות המשלב בילוי יוצא דופן לצעירים ולכל המשפחה עם הפסטיבל הבינלאומי Geek PicNic. הפסטיבל משלב רובוטיקה, חלל, מדע, מדע בדיוני, פנטזיה, עתידנות, הדפסות תלת ממד, גאדג'טים וחידושים מהחזית הטכנולוגית עם פסטיבל פארק ובו שלל אוהלים, אטרקציות, דוכנים וסדנאות. הפסטיבל מציג חידושים מדעיים מהפכניים, טכנולוגיה מתקדמת ואמנות עתידנית.

באי הפסטיבל ייהנו מכניסה בכרטיס אחד לשלל אירועי Geek PicNic ירושלים:

מתחם המייקרים באים: תנועת המייקרים העולמית היא שילוב בין אמנות לטכנולוגיה, היא קהילה עולמית עם ייציג מרשים ביותר בישראל שמייצרים מכונות ומייצגים מתוך אהבת העשייה, היצירה והטכנולוגיה, בפסטיבל יוצגו מעל 20 עבודות אינטראקטיביות של כוחות היצירה המובילים בישראל.

יד האלוהים - מופע מעיכת מכוניות: האטרקציה המרכזית של הפסטיבל - יד בגובה 6 מטר אשר מופעלת על ידי כפפת שליטה. לאורך כל הפסטיבל תמעך היד מכוניות ברצף כאשר היא תופעל היד על יד נבחרים מהקהל.

מופע ברקים ומסתורי המדע: אחד המתחמים המרכזיים הינו מתחם המדע בו יוצגו עמדות תוכן בנושאי גנטיקה, חקר המוח, חשמל, רקטות, כוכבים וחלל וניסויים אינטראקטיביים של מדע. בלב המתחם יהיה מופע הטסלה המרהיב בו מציגים בחליפות שיריון מיוחדות ירו ברקים אחד על השני.

מתחם הרובוטים: הפסטיבל מארח רובוטים מכל העולם, רובוטים מפורסמים (BB8, R2D2 ורובו יוסף) והרבה רובוטים שימושיים: רובוט ריגול, רובוט מסאז', רובוט טיפוס, רובוט מצב רוח, רובוט דרקון ענקי ורבים נוספים.

VR והדפסות תלת מימד: שני מתחמים חשובים, האחר יאפשר לקהל להתנסות בשימוש במשקפי מציאות מדומה (מעל 30 עמדות) ולחוות רכבת הרים, קרבות אבירים, מירוצי מכוניות, שוטטות וירטואלית ומגוון פעילויות. מתחם הדפסות תלת המימד יציג מגוון מדפסות, הדפסות ויוצרים שמשנים בימים אלו כל גוון של התעשייה והייצור.

אנשים ביונים ובמות ההרצאות: בפסטיבל יתארחו 5 אנשים ביוניים להם איברים שתוכננו במיוחד עבורם, בפסטיבל ניתו יהיה לשמוע אותם, לפגוש וללחוץ את ידם (הביונית), בנוסף יהיו בפסטיבל 3 במות עליהן יציגו מיטב הדוברים והחוקרים מהארץ ומהעולם את החזית של הטכנולוגיה, המדע והאומנות הדיגיטלית בימינו.

מתחם טכנולוגיה לבישה ואופנה טכנולוגית: מתחם שלם של טכנולוגיה לבישה וסטארט אפים בתחום האופנה שמשלבים בין אופנה וטכנולוגיה. בין השאר יוצגו במתחם סטארט אפים בנושאים: התאמה תלת מימדית של בגד לגוף לרכישה אונליין (zeekit), בגדים שמורכבים מחומרים לא שגרתיים על ידי טכנולוגיות חדשניות, הדפסות על בדים באמצעות טכנולוגיות מתקדמות טכנולוגיה לבישה ועוד חידושים שונים מתחום האופנה.

מתחם אינטל: אינטל ישראל צפויה להציג במתחם רחפנים שיאפשרו לקהל הרחב להפעיל אותם באמצעות תנועות ידיים בלבד; פיתוחים של מייקרים מאינטל; לגיימרים אינטל תציע להתנסות במשחקים חדשים של מעבדים מתוצרת אינטל ישראל שפותחו כאן, מעבדי 6gen core החדשים; אינטל תאפשר לציבור הישראלי גם לחוות את הטכנולוגיה החדשהrealsense שתאפשר לציבור להפעיל מחשבים באמצעות מחוות גוף בלבד.

מבקרים בדוכן ייסרקו על ידי תוכנות של אינטל ולאחר מכן פניהם ישולבו במשחק מחשב.

מתחמים נוספים: הפסטיבל מכיל מגוון מתחמים נוספים כגון: מתחם גיימרים, מתחם רחפנים, מתחם ילדים, מתחם אוכל, ברים ופאן.

לפסטיבל Geek PicNic ירושלים חברו מספר גורמים מקצועיים מהחזית הטכנולוגית עם גורמים ממסדיים ופרטיים מעולם התרבות, בראשם המשרד לירושלים ומורשת, הרשות לפיתוח ירושלים, עיריית ירושלים והאוניברסיטה העברית, שלקחה חסות מדעית על האירוע. עוד הצטרפו למיזם הטכנולוגי-מדעי: אינטל, Hitech Zone, הגן הטכנולוגי ירושלים,Made in Jerusalem, Jnext, BIOJERUSALEM , ForReal Team, SpaceIL, מדעטק, המוזיאון הלאומי למדע טכנולוגיה וחלל, Big Idea, VR-GOOGLES, חברת מפעיל, FRIL, TheKnowItAlls, TOM, XLN, Offbits כולי עלמא בר גלריה, חברת סקופוס ואחרים. הפסטיבל הינו שותפות בינלאומית בין חברת ההפקה 2B Vibes בראשות כרמי וורטמן לחברת Exponenta, גיא פלג וחברת מרלין.

תמונות: באדיבות  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה