השבוע החמים נפתח בחמישי בלתי נשכח בירושלים, אבישי כהן והחצוצרה מעלים את הטמפרטורה של הצוללת, ההצגה 'כנרת כנרת' מציגה את החלוצים שהזיעו בהקמת הקיבוצים וחלמו על תל אביב, ו'טרמבו' סרט קיץ לוהט, עולה היום לאקרנים

אבישי כהן – החצוצרן במופע חדש

אבישי כהן, בן ה- 37, חצוצרן ישראלי-בינלאומי מנגן ברחבי העולם כמעט 20 שנה. שנים לא מעטות בהן הוא מפיץ את הצליל המיוחד שהחצוצרה שלו מפיקה וכ"כ מזוהה איתו. בשנתיים האחרונות במקביל לאלבומי הג'אז שלו, הקים כהן הרכב בשם Avishai Cohen & Big Vicious המשלב רוק'נרול, פסיכדליה, גרוב, ג'אז והכל בסינרגיה יוצאת דופן.  בימים אלה מציג כהן אלבום חדש ושמיני כמוביל הרכב, Into The Silence. זהו אלבומו הראשון בלייבל היוקרתי ECM (קיט' ג'ארט, ג'ון סורמן). את הלחנים לאלבום כתב במהלך החודשים הראשונים לאחר מות אביו השנה והוא מוקדש לו. יחד עם כהן מנגנים באלבום הפסנתרן ישראלי-צרפתי יונתן אבישי (חבר לדרך עוד מימי Third World Love), המתופף האמריקאי נשיט וייטס (חבר בטריו Triveni של אבישי כהן), והבסיסט אריק רביס (ברנדפורד מרסליס). בנוסף לרביעיה התארח באולפן הסקסופוניסט ביל מקהנרי. 
אבישי כהן – חצוצרה, יונתן אבישי – פסנתר, ברק מורי – בס, אביתר סליבניק – תופים 


אבישי כהן, הצוללת הצהובה, 25/2   יום חמישי,  22:00

כנרת, כנרת – ע"פ נתן אלתרמן
הפקה של תיאטרון החאן למחזה הראשון שכתב ענק השירה העברית נתן אלתרמן. ההצגה שעלתה לראשונה ב-1961 בנוכחותו של בן גוריון, מגוללת את סיפורה הבדיוני של קבוצת צעירים המתיישבים באזור הכנרת ב-1912 כדי לבנות עולם חדש וטוב יותר. בין הומור ושעשוע לבין קדרות ושכול, חברי הקבוצה מתמודדים עם קשיים כלכליים, עם תאונות, עם להט אידאולוגי, עם סערות יצרים ועם חשבון נפש הנוגע לדור ההמשך שנולד לתוך המציאות המורכבת הזאת. 

ב-2015, 54 שנים לאחר הצגת הבכורה ועל הציר שבין הצלחה אישית לערבות הדדית, מישירה "כנרת כנרת" מבט אמיץ אל שאלה חשובה מאין כמותה – "מאיפה באנו ולאן הגענו?". בעריכת שחר פנקס, בבימויה של שיר גולדברג ובליווי מוזיקה מקורית של דניאל סלומון.שיר גולדברג ושחר פנקס הן מיוצרות התיאטרון הבולטות בישראל בשנים האחרונות

תיאטרון החאן, יום ה' ויום שבת (25/27.2) – 20:30


"טרמבו" – חדש בקולנוע
דרמה. סרטו של ג'יי רוא'. דלטון טרמבו (בריאן קרנסטון)היה תסריטאי בכיר בהוליווד. לאחר מלחמת העולם השנייה, כשהעולם התחלק לשני גושים גדולים, בראשות ארצות הברית וברית המועצות, הוקמה ועדה לחקירת גורמים "אנטי אמריקאים". טרמבו, קומוניסט מוצהר, מצא עצמו נאבק משפטית נגד הניסיון להחרים אמנים מהוליווד והיה מראשי "ה-10 מהוליווד", אנשי תעשייה מוקצים שנמנעה. מהם עבודה. טרמבו הושלך לכלא בעוון ביזוי הקונגרס וכששוחרר החל לעבוד עם במאים ששכרו את שירותיו בחשאי, מבלי שיחתום בשמו על תסריטיו. כך הוא זכה פעמיים באוסקר, על "חופשה ברומא"ו"האמיץ", אך לא עלה לבמה לקבל את הפרס.  אשתו קלואי ,שמרה על שלמות המשפחה ודאגה לגדל את שלושת ילדי בני הזוג. במשך כעשור ניפק טרמבו תסריטים לכל דורש, מבלי להיות חתום עליהם. עד שהשחקן קירק דאגלס והבמאי אוטו פרמינג'ר הכריזו בגלוי, במקביל לחשיפת טרמבו שהוא כתב את תסריטי שני סרטיו שזכו באוסקר, כי הוא זה שכתב תסריטים לסרטיהם החדשים המדוברים "ספרטקוס" ו"אקסודוס". הסגר נפרץ. 124 דקות. 

החל מהערב 25/2, בבתי הקולנוע


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה