זיארה- פסטיבל סובב מזרח



פסטיבל זיארה הוא פסטיבל מיוחד במינו אשר מביא אל קדמת הבמה את היצירה המזרחית על פניה השונות, מאז ועד היום. המופע מופק זו השנה השנייה מטעם המחלקה למורשת ישראל בעיריית ירושלים

הפסטיבל יתקיים בין התאריכים 26-30.12.15, במטרה לחשוף את המוזיקה האותנטית של עדות המזרח על גווניה המיוחדים.

המוסיקה, ההופעות, הזמרים, והפקות המקור יסחפו את הקהל למסע מרגש ותרבותי בסגנונות מזרחיים שונים ובעיבודים ייחודיים, ויעלו על נס את העושר, היופי והגיוון הקיימים במוסיקה המזרחית הקלאסית אשר הגיעה ממקורות ומדינות שונות.

הפסטיבל ייפתח במופע משותף ראשון מסוגו של עמיר בניון ורבי חיים לוק אשר יתקיים ביום ראשון ה- 27.12.15 בשעה 20:30 בתיאטרון ירושלים.

המופע הפותח הנו הפקת מקור המפגישה לראשונה על במה אחת את רבי חיים לוק והזמר עמיר בניון המייצגים את החיבור בין המסורתי והארצי. במסגרת המופע יגלו שני הענקים את המשותף וכן את השונה ביניהם. שני זמרי הנשמה יצאו למסע משותף לעבר  מחוזות ילדותם.

מופע מרכזי נוסף הנו "צלילי העוד מאחים את שי צברי". המופע יתקיים בתאריך 29.12.15 בשעה 20:30 בתיאטרון ירושלים.

להקת צלילי העוד היא מחלוצות המוזיקה המזרחית בארץ, אשר הפכה לאייקון. קולו הייחודי של רמי דנוך וצלילי הגיטרה האלמותיים של יהודה קיסר מלווים את עם ישראל מזה שנים, ומשפיעים גם כיום על המוזיקה הישראלית, לאחר יותר מארבעה עשורים מהקמתה.

הלהקה תארח את שי צברי למפגש בין דורי מרתק. שי צברי הינו מהאמנים המובילים בארץ בתחום המוזיקה המזרחית והפיוט, ועבד עם גדולי האמנים. צברי הוא יקיר המבקרים- אשר ציינו לטובה את הפרשנות החדשה שמעניק האמן למוזיקה מזרחית ולפיוטים.

מחיר המופע: 50 ₪. הזמנת כרטיסים למופע: חברת בימות *6266.

מטרת הפסטיבל הנה שימת דגש על הבאת תרבות המזרח הססגונית והעשירה אל התודעה הציבורית. במסגרת זו, פרויקט "זיארה בשכונות" מנגיש את פסטיבל זיארה ומביא אותו לתוך שכונות המגורים. על כן יתקיימו שלוש הופעות בשכונות המגורים. כמו כן, הכניסה חינם, כולם מוזמנים! להלן תוכנית "זיארה בשכונות":

מופע "פיוטים מבגדד"- מוצ"ש, 26.12.15 בבית טיילור בשעה 20:30.

חאפלה מזרחית- תתקיים ביום שני, 28.12.15, בשעה 20:30 במתנ"ס גוננים

חאפלה כורדית- תתקיים ביום רביעי, 30.12.15 בשעה 20:30 בבית פאני קפלן - פת


תמונה: באדיבות דוברות עיריית ירושלים 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה