חג החנוכה מבשר על כך שניסים עשויים לקרות בחיינו, התנאי היחידי הוא לפנות מקום ולחכות בסבלנות. פעילויות רבות העוסקות בבואו של האור ובתבוסת החושך מוקדשות לילדים ולמבוגרים

חנוכה במוזאון ארצות המקרא: בעקבות המנורה וסוד השמן

פעילות חדשה ומיוחדת לחג החנוכה במוזאון ארצות המקרא בירושלים במסגרתה יצאו המבקרים במוזאון - ילדים והורים, למסע לאיתור המנורה החדשה בעזרתם של שמעון החשמונאי, הלוחשת לשמנים והטבח המבולבל. דרך המסע החוויתי ובאמצעות סדנת יצירה המבקרים יצרו יחדיו קלידוסקופיים ייחודיים המשלבים שימוש בשמן, צבע ואור, יגלו את סוד שימושיו השונים של השמן ויתנסו בהם. מידי יום בשעה 12:00 בחול המועד חנוכה ייערך במוזאון גם מופע מדליק ומיוחד של ד"ר מולקולה, שישלב ניסויים מדעיים וקסמים ויגולל בתוכו את סיפורו הקסום של חג החנוכה ונסיו.

בנוסף לכך, כחלק מפעילויות חנוכה יתקיימו ביום חמישי, ה-10 בדצמבר, גם שתי פעילויות ייחודית בלילה –

"מתחת לפנס" - סיור לאור פנסים בגלריות השרויות בעלטה, אז יתגלו מוצגים ודמויות מאזור הדמדומים, מעולם המוות ומעולם החיים,  מתחת לפנס נגלה את החושך ואת האור!

"משחקי אור" - פעילות אנימציה חיה מיוחדת לכל הגילאים, עם האמנית ליאורה וייז, שבה יזכה הקהל ליצור דימויים בעזרת נייר ומספריים וביחד לרקום סיפור שיונפש על ידי המשתתפים ויוקרן באמצעות אור ובזמן אמת על המסך הגדול.

 

מחירים:

הכניסה למוזאון חינם לילדים במהלך חג החנוכה.

מחיר הפעילות המיוחדת: 35 ₪ לילד – לסיור וסדנה. למנוי – 30 ₪, 15 ₪ למבוגר מלווה.

מחיר מיוחד למופע ד"ר מולקולה, לרוכשים כרטיס משולב: 15 ₪ לכרטיס (גם לילד, גם למבוגר), בקניית כרטיס משולב לסיור וסדנה.

מחיר למופע בלבד: 30 ₪ לכרטיס (גם לילד, גם למבוגר).

 

הקוסם – מחזמר הקאלט חוזר

המחזמר הקוסם חוזר לבמה בחנוכה הקרוב, והפעם בהשתתפות רוני דלומי, טל מוסרי, תובל שפיר, ישראל קטורזה, טוביה צפיר, רוני ששון ושיר מורנו. 

המחזמר מאת אורי פסטר וירון כפכפי, על פי הספר הקלאסי הקוסם מארץ עוץ של פרנק באום, עלה לראשונה בדצמבר 1994, והפך בן לילה למחזמר המצליח של כל הזמנים.  
כעת, 20 שנה אחרי, הילדים שהפכו מאז להורים, מוזמנים להנחיל לילדיהם את חוויית הילדות החד פעמית שלהם ולהצטרף אל המסע המרהיב אל הקוסם!. 
  
המסע של דורותי וכלבה הנאמן טוטו כשאליהם מצטרפים קשקש הדחליל הטיפש, פחפח העשוי פח ללא כל לב, ואריה, אריה הפחדן שנמלט מן הקרקס. זה המסע של כולנו אחר החכמה, האומץ והאהבה, והגילוי המרגש והמבדר של כל התכונות הנאצלות הוא הסוד של הקוסם! 

לגילאי 11-3 
תיאטרון ירושלים, 7-8/12, הצגות יום

 

 

בלוז בצוללת

הצוללת מארחת פסטיבל בלוז חמים – להלן המומלצים:
מה הקשר בין בלוז לחנוכה
 ?!
הבלוז אשר נע על התפר שבין העצוב לשמח, מתכתב עם המסר המרכזי של החג של יציאה מחושך לאור. המוזיקה המנחמת, מחממת הלבבות, מתאימה במיוחד לחורף הירושלמי ולהתכנסות משותפת בערבי החג.  

עוזי רמירז ודני דורצ'ין

עוזי רמירז, אחד הגיטריסטים העסוקים במחוזותינו, חרש את במות ארצנו ואלו שמעבר לים בין היתר עם בום פם, האחים רמירז, קרולינה, הדג נחש ועוד רבים.

דני דורצ'ין מנגן שירים מקוריים בסגנון גראג'-רוק בלוזי, גרובי ומלוכלך, כשהרגליים על התופים, הידיים על הגיטרה, הריאות על מפוחית ושירה והלב עובד שעות נוספות. בשנתיים האחרונות הוא מופיע ללא לאות בפסטיבלים ומועדונים ברחבי הארץ ומעבר לים, ומחמם אמני בלוז בינלאומיים) ואיקונות רוק מקומיות.

הצוללת הצהובה, רביעי  09/12, 21:30

 

פול טראנק ואיתי פרל

הרכב בלוז-רוק אנרגטי ומלהיב (פעל זמן רב תחת השם ניסמן טריו) אשר פועל בשנים האחרונות במרץ בסצנת השוליים וצובר קהל ההולך וגדל. אחרי שחרשו ב- 4 השנים האחרונות במות בפסטיבלים, מועדונים ופאבים בכל פינה בארץ הוציאו בפברואר 2014 באופן עצמאי לחלוטין, את אלבום הבכורה המוערך הנושא את שם ההרכב  Full Trunk. אלבומם הראשון אופיין בהשפעות ברורות של בלוז ורוקנ'רול של שנות ה- 60'-70'.  זכה להשמעות רבות בארץ ובחו"ל (צרפת, קנדה ושוויץ) וקיבל שלל ביקורות מפרגנות מאנשי תעשייה ומדיה

הצוללת הצהובה, שישי 11/12, 21:30

 

פסטיבל הקולנוע היהודי ה-17 בסינמטק ירושלים

הפסטיבל יפתח באירוע חגיגי לציון 50 שנה לקרן ירושלים "ירושלים על המסך" המפנה מבט מחודש אל האוצרות הקולנועיים המתעדים ומציגים על המסך את העיר ירושלים ואת סיפוריה. האירוע יכלול הקרנת בכורה של עותקים דיגיטליים חדשים ומשוחזרים של הסרטים "שיבת ציון" ו"חיי היהודים בארץ ישראל 1913", המציגים תיעוד נדיר של ירושלים בראשית המאה ה-20, אשר יוקרנו ביחד עם מוזיקה חיה של הדי-ג'יי Markey Funk.

כמו כן נחגוג 20 שנה לסרט "חתונה בירושלים" של רנן שור, המתעד את חתונת בנו של אורי זוהר ובתו של אריק איינשטיין, עם הקרנת עותק דיגיטלי משוחזר. ולצד זה, שורה של יוצרים ואנשי קולנוע מובילים ידברו על שלל סרטים ירושלמיים: יעל פרלוב על יצירתו של אביה דוד פרלוב "בירושלים", הבמאי תאופיק אבו וואיל על סרטו תאנת'ור (התפוררות), ויורם הוניג, מנהל המיזם לקולנוע וטלוויזיה בירושלים, על הכותל בסרטי ירושלים.

במלאת 60 שנים לעשייתו הקולנועית של הבמאי רומן פולנסקי יפגיש אירוע הנעילה של הפסטיבל שישה סרטים קצרים של  פולנסקי משנות ה- 50, עם מוזיקה חיה מאת נועם ענבר ("הבילויים"), אדם שפלן ("אוזו-בזוקה", "קותימאן אורקסטרה") ואריאל ארמוני ("פיסוק רחב"). עבור כל אחד מהסרטים הנבחרים, התאימו שלושת המוזיקאים שפת-סאונד אחרת המאתגרת  את חווית הצפייה בהם.  חיבור קולנועי-מוסיקלי זה, נעשה בהשראת פולנסקי הצעיר והניסיונות השונים שעשה בקולנוע אילם, טוטלי, ללא דיאלוג, המלווה ע"פ רוב במוזיקה של ידידו המלחין קז'ישטוף קומדה. (האירוע בשיתוף המכון הפולני בישראל).

במסגרת התחרות הבינלאומית לקולנוע יהודי, המתקיימת לראשונה בפסטיבל, יוקרנו שמונה סרטים, חלקם בנוכחות היוצרים מקומיים ובנילאומיים.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה