פסטיבל הקולנוע היהודי



סינמטק ירושלים מציג השנה תוכנית מגוונת ובה כ-40 סרטים : הקרנות בכורה של סרטים עלילתיים ותיעודיים, ישראלים ובינלאומיים, אירועים מיוחדים ברוח הסרטים ומפגשים עם יוצרים ואנשי קולנוע מהארץ ומחו"ל

הסרטים בפסטיבל וכן יוצריהם מזמנים מבט קולנועי על שלל נושאים הקשורים בשאלת הזהות היהודית: אמונה, אמנות, תרבות, פילוסופיה, מוסיקה, אוכל, אורח חיים בארץ ובגולה, והקשר בין יהדות לדתות אחרות. השנה לראשונה תתקיים גם תחרות בינלאומית במסגרתה יוענק פרס "שומן" לקולנוע יהודי בסך 15,000 שקלים.

הפסטיבל יתקיים בסינמטק ירושלים במהלך חג החנוכה, בין התאריכים 12-7 בדצמבר 2015.

הפסטיבל יפתח באירוע חגיגי לציון 50 שנה לקרן ירושלים "ירושלים על המסך" המפנה מבט מחודש אל האוצרות הקולנועיים המתעדים ומציגים על המסך את העיר ירושלים ואת סיפוריה. האירוע יכלול הקרנת בכורה של עותקים דיגיטליים חדשים ומשוחזרים של הסרטים "שיבת ציון" ו"חיי היהודים בארץ ישראל 1913", המציגים תיעוד נדיר של ירושלים בראשית המאה ה-20, אשר יוקרנו ביחד עם מוזיקה חיה של הדי-ג'יי Markey Funk.

כמו כן יחגגו 20 שנה לסרט "חתונה בירושלים" של רנן שור, המתעד את חתונת בנו של אורי זוהר ובתו של אריק איינשטיין, עם הקרנת עותק דיגיטלי משוחזר. ולצד זה, שורה של יוצרים ואנשי קולנוע מובילים ידברו על שלל סרטים ירושלמיים: יעל פרלוב על יצירתו של אביה דוד פרלוב "בירושלים", הבמאי תאופיק אבו וואיל על סרטו תאנת'ור (התפוררות), ויורם הוניג, מנהל המיזם לקולנוע וטלוויזיה בירושלים, על הכותל בסרטי ירושלים.

במלאת 60 שנים לעשייתו הקולנועית של הבמאי רומן פולנסקי יפגיש אירוע הנעילה של הפסטיבל שישה סרטים קצרים של פולנסקי משנות ה-50. עבור כל אחד מהסרטים הנבחרים, התאימו שלושת המוזיקאים שפת-סאונד אחרת המאתגרת את חווית הצפייה בהם. חיבור קולנועי-מוסיקלי זה, נעשה בהשראת פולנסקי הצעיר והניסיונות השונים שעשה בקולנוע אילם, טוטלי, ללא דיאלוג, המלווה ע"פ רוב במוזיקה של ידידו המלחין קז'ישטוף קומדה. (האירוע בשיתוף המכון הפולני בישראל).

במסגרת התחרות הבינלאומית לקולנוע יהודי, המתקיימת לראשונה בפסטיבל ,יוקרנו שמונה סרטים, חלקם בנוכחות היוצרים.

 

תמונה: שני קונילמל באדיבות יח"צ


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה