שפע אירועי תרבות בפתח, ובימי הציפייה לפסטיבלי החורף שיתחילו בקרוב ברחבי הבירה ימי רגיעה ועניין לא דל. השבוע בירושלים מופעים מרשימים של יוצרת המחול המוערכת יסמין גודרף וגם בלט גיאורגי מתארח בתיאטרון ירושלים וסרטי טבע ואנתרופולוגיה בסינמטק

הרמת מסך

עבודותיה של הכוריאוגרפית יסמין גודר

"הרמת מסך" , הוא פרויקט הדגל של משרד התרבות להצמחת אמנים בתחום המחול, לרבות יוצרים עצמאיים ומנהלים אמנותיים, ומתקיים זו השנה ה-26,  בת"א ובירושלים.הערב בבית מזי"א יוצגו שתי עבודות של היוצרת יסמין גודר.

Lie like a lion 20:30

יסמין גודר חוזרת למפגש עם חומרים פיזיים ורגשיים ואביזרי במה מהארכיון האישי של יצירותיה מה 15 השנים האחרונות, ודרכם בוחנת מחדש ומשחקת עם דיוקנה כיוצרת מבצעת .
בעבודה ישנה כוונה לחשוף, לשחק ולהציג את תשוקתו של הגוף לאבד כוח, לאבד צורה, לוותר על שאיפות ולחשוף חולשה. למרות אופייה המאוד אישי של היצירה,  היא מתקשרת גם עם הצורך הלאומי חברתי להתגבר על חולשה ובכך מדגיש את התלות והחזרתיות אל הפחד קיומי כמניע לכך.  על הבמה ולאורך היצירה גודר נפגשת עם הפסנתרן מתן דסקל ונגן הויולה משה אהרונוב, המנגנים יצירות של המלחינים העכשוויים אוליביה מסיאן , ניקו מולי וגל שוסטר כחלק מהפסקול היחודי של יצירה.



climax 22:00
יצירת מחול מקורית הבנויה מפיסות, מחוות, תנועות, רעיונות והגדים, שנלקחו מהמכלול העשיר של יצירות יסמין גודר. היצירה נבנתה כמיועדת לחבר את הפיסות לשלם חדש, כשהדבק המצמיד אותן הוא הקהל הנע סביבן, בתוכן, מהצד או מבפנים, כמי שבא לראות תמונות בתערוכה.  הקהל הוא הגורם הבלתי נשלט, לכאורה או למעשה, של היצירה הזאת. הוא המעניק את המשמעות החיה לכל הלקסיקון התנועתי של גודר. אם יישאר פסיבי המשימה של הרקדנים תהיה אחת, אם יהיה אקטיבי משימתם תהיה אחרת. המתח הנוצר בין שתי האופציות הבסיסיות האלה הוא זה שקובע את נכונות היצירה במיקומה ובהילוכה הנמשך שלוש שעות, בשני חלקים ובהפסקה שבה הרקדנים נחים, אך הקהל ממשיך "לעבוד".

פסטיבל קולנוע אנתרופולוגי בסינמטק

אש התמיד/  אוסטפ קוסטיו - אוקראינה
הקולנוע האתנוגרפי ממשיך לבדוק את כוח ההישרדות של הקיום הפסטוראלי באירופה. האם בעת הזו ניתן לקיים אורח חיים הנשען על חקלאות ומרעה בסגנונם המסורתי. סרט זה שצולם בהרי הקארפטים שבאוקריינה, מלווה שלושה גברים בני שלושה דורות, במסעם הקייצי עם עדרי הכבשים, אל ההרים. המראות מרהיבים. העליה אל שדות המרעה הגבוהים היתה חלק קבוע ממחזור הקיום של בעלי החיים והרועים. האם התנאים הללו של ריחוק, נוודות, והתמודדות עם תנאי חיים קשים יחסלו את אירופה הפסטוראלית? זוכה פסטיבל הוטדוקס.


סינמטק ירושלים, יום חמישי 19.11. 21:00



בלט סוחשווילי

להקת הבלט הגיאורגית חוזרת לארץ עם המופע החגיגי "מיטב היצירות ב-70 שנה". במסגרת המופע ירקדו 60 רקדנים עם חרבות, לבושים בתלבושות פולק מפוארות לצלילי תזמורת חיה. להקת "סוחישווילי" הוקמה בשנת 1945 על ידי שני כוריאוגרפים, בני הזוג איליקו סוחישווילי ונינו רמישווילי. להקת זו הייתה הראשונה בגיאורגיה והרכבי רקדנים אחרים הלכו בעקבותיהם. בשנות ה-30 של המאה הקודמת לא היו ריקודי עם בגיאורגיה, לא היו הרכבי רקדנים מקצועיים והפקות גדולות. להקת הבלט של איליקו סוחישווילי פרצה את הדרך והובילה להקמתו של תחום שלם. 


תיאטרון ירושלים. 23.11, יום ב' , 20:30

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה