פסטיבל הקולנוע האנתרופולוגי הרביעי



פסטיבל הקולנוע האתנוגרפי הרביעי ייצא לדרך בסינמטק ירושלים

המחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה של האוניברסיטה העברית חברה לסינמטק על מנת לקדם סרטים דוקומנטריים בעלי אוריינטציה אתנוגרפית. סרטים אלה מתארים בכלים קולנועיים את המורכבות של חיי היחידים והקהילות בעולם הרחב, את היחס בין האנושי ללא אנושי ואת הביטויים החברתיים, פוליטיים וכלכליים של יחסים אלה. 

אחד הדגשים בפסטיבל השנה יהיה סביב הנושא: "אילו נשארנו ציידים לקטים".

בשנים האחרונות נוצר ממשק מאתגר בין אנתרופולוגיה, ארכאולוגיה ופוליטיקה של קיימות. הניסיונות לחשב מחדש את מערכת היחסים בין האנושי והלא אנושי מעלות מדי פעם געגועים לחברות הציידים לקטים. משום מה חברות אלה נצרבו בזיכרון של העולם המערבי כמייצגות של ה"אדם הקדמון" וכמי שניהלו את חייהן מתוך הרמוניה עם הסביבה החיה הצומחת והדוממת. האמנם?

האירוע המרכזי של הפסטיבל יתקיים ביום רביעי 18.11 בשעה 20:15 ויציע התבוננות מחודשת בסרטו הקלאסי של ג'ון מארשל "הציידים". באירוע תתקיים גם שיחה עם אדריאן סטרונג ,מי שעבד לצידו באחרית ימיו ועשה בעצמו סרט על הבושמנים ממדבר קלאהארי. סטרונג למד את עבודותיו של מארשל והוא ממשיך ליצור סרטים אתנוגרפיים מעניינים וחשובים.

בתאריך 19.11 יוצג בפסטיבל הסרט The Moo Man על ניסיונות לגדל בקר בצורה "אנושית" - סוגיה המטרידה את אוכלי הבשר והחלב בעולם המערבי.  

האם יש דרך “הומאנית” לגדל פרות לייצור חלב? פרופ’ אביגדור כהנר מהפקולטה לחקלאות מזון וסביבה של האוניברסיטה העברית ירצה בנושא.

תמונה: flash 90 / נטי שוחט


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה