השבוע ירושלים מתכנסת, לצד צלילי פסטיבל הפיוט המתקיים השבוע בבית אבי חי וברחבי העיר, ישנם השבוע כמה אירועים מיוחדים לפני ואחרי יום הכיפורים. סרט טורקי חדש על חמש אחיות שרוצות חופש. הקלאסיקה התיאטרונית "חתולה על גג פח לוהט" מגיעה לתיאטרון ירושלים, וגם חג המוסיקה הישראלית חוזר בקונצרט קלאסי שירגיע את הלב והבטן רגע לפני שנבקש לנו חתימה טובה

סרט טורקי - ילדות פרא

לייל (גונס סנסוי), נור (אליט איסקאן), סלמה (טוגבה סונגורובלו) וסונאי (איליידה אקדוגאן) הן אחיות בגילאים שונים הגדלות בבית סבתן בעיר מחוז טורקית קטנה. הן מלאות חיים, אוהבות לשחק זו עם זו וגם עם הבנות שבבית ספרן, ומתחילות לגלות את נשיותן המתפתחת. אלא שדודן הנוקשה לא רואה בעין יפה, בלשון המעטה, את הליברליות שלהן וחירויות היתר שהן נוטלות לעצמן בהתנהגותן הפתוחה והשובבה. 

  
הוא מטיל עליהן מגבלות שרק הולכות ונעשות קשות ומחמירות יותר עם הזמן. נאסר עליהן לצאת מהבית, סביב כל החלונות מותקנים סורגים, כדי שלא יוכלו לחמוק החוצה. המטרה: שתישארנה צנועות עד שתשודכנה בזו אחר זו, כבר באמצע גיל העשרה, לגברים בהן לא בחרו, שיהיו בעליהן. אלא שלא כל חמש הבנות מוכנות לקבל את הדין, ומורדות בגורל בו לא בחרו. 

טורקית, תרגום לעברית


החל מהערב (17/9) בבתי הקולנוע

 

תיאטרון - חתולה על גג פח לוהט

דרמה משפחתית, יצרית ופיוטית מאת טנסי וויליאמס

תרגום שלמה מושקוביץ , בימוי גלעד קמחי

יום ההולדת של ביג-דדי מתחיל כאירוע משמח במיוחד. שני בניו של האיש העשיר ורב ההשפעה מגיעים מרחוק. גופר, הבכור, עם אשתו וארבעת ילדיהם, ובריק הצעיר, עם אשתו החושנית וחדת הלשון. אך מבעד למסכה הדקה של השמחה השנתית עולים וצפים משברים משפחתיים רבים. מצבו הבריאותי, אשר נשמר מפניו בסוד בשל החשש ממאבק הירושה הצפוי, הקנאה בין שניהאחים ובעיקר מצבו הנפשי של בריק, ששוקע בדיכאון ומתמכר לאלכוהול, בגלל מותו של חברו האהוב לנבחרת הספורט. בריק מרגיש שעתיד משפחתו מונח על כתפיו והוא רוצה לברוח מהאחריות. אשתו מנסה בכל כוחה להחזיר אותו לחיים ולהפיח בו מחדש תקווה ובעיקר רגשות כלפיה. רגשות שנדמה ששייכים עכשיו למישהו אחר ושבלעדיהם משפחתם לא תוכל לגדול. יום ההולדת של ביג-דדי השנה ישנה את גורלם של כל החוגגים. מחזה על תשוקה אסורה, משפחה מסרסת והיכולת לחזור לחיים באמצעות אהבה גדולה מהחיים.

 בהשתתפות מיה דגן, נמרוד ברגמן, אבי אוריה, ליאת גורן, שמעון מימרן, יעל לבנטל 


חתולה על גג פח לוהט, תיאטרון ירושלים, 17-19/10

 

חג המוסיקה הישראלית ה 18 - קונצרט קולות שונים המכון למוסיקה ישראלית

 

קולות שונים - התזמורת הסימפונית ירושלים רשות השידור

מקהלת קולגיום בהדרכתו של ישי שטקלר האנסמבל הווקלי הרב-תחומי, האקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים בהדרכתה של הילה הוטמכר שלוש יצירות המשלבות את שירת המקהלה במרקם סימפוני, קאמרי וסולני, לצד קונצ'רטו כפול לכינור וצ'לו של מלחין השנה יוסף טל.

מנצחים סטנלי ספרבר ויואב תלמי
כינור כרמית צרי, צ'לו הלל צרי
המקהלה הקאמרית שליד האקדמיה למוסיקה ירושלים, מנהל אמנותי בעז בן משה, מנהל כללי יורם יונגרמן


יום א, 20.9 , תיאטרון ירושלים, 20:00

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה