הצלחת ענק ל'חוצות היוצר'



למעלה מ-100,000 מבקרים גדשו את מתחם חוצות היוצר ובריכת הסולטן בחגיגות ה-40 לפסטיבל

פסטיבל חוצות היוצר שננעל במוצ"ש האחרון בבריכת הסולטן בירושלים זימן אליו במהלך 11 לילות עשרות אלפי מבקרים מכל רחבי הארץ שנהנו השנה מפעילות גדושה ואירועים אטרקטיביים במיוחד שכללו מתחם לילדים ולקטנטנים, במה מרכזית למופעי מוסיקה ישראלית (השנה לציון 40 שנה התארחו על הבמה המרכזית מדי ערב שילובים מיוחדים ומעניינים: שלומי שבת במופע שפתח את הפסטיבל, שרית חדד אירחה את קובי אפללו, גידי גוב אירח את יהודית רביץ, דודו אהרון, מוש בן-ארי, אביתר בנאי, 'כנסיית השכל' אירחו את ריטה, עברי לידר אירח את נינט, אביב גפן, אברהם טל אירח את דודו טסה וכאמור את הפסטיבל נעלו אתניקס שחגגו 30 שנות מוסיקה, לירן דנינו במופע חימום), מופעי ילדים ידועים, אמנים ויוצרים מרחבי העולם, מתחםBEER GARDEN  שכלל מופעי מוסיקה, תערוכות צילום ועיצוב, סדנאות אמנים ועשרות ביתנים של אמנים מהארץ ומהעולם.

עם השנים הפך פסטיבל חוצות היוצר לאחד מאירועי העוגן החזקים והיציבים בחיי התרבות בעיר מדי קיץ. במהלך 40 שנות פעילותו היווה הפסטיבל אטרקציה תיירותית ותרבותית אליה נמשכים בכל שנה, ללא יוצא מן הכלל עשרות אלפי מבקרים מרחבי הארץ המגיעים ליהנות מאווירה לילית ירושלמית, מופעי מוסיקה ישראלית עכשווית, לשוטט בסמטאות הגן, לבקר בדוכנים השונים ולצפות בעבודת האמנים בסדנאות השונות. הפסטיבל התקיים ביוזמת עיריית ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים ובניהול והפקת חברת אריאל.

השנה לראשונה בפסטיבל נהנו הילדים וההורים ממתחם ילדים פעיל שכלל מופעים אהובים ומיוחדים עם השמות החמים ביותר: שי ורועי, מיכל ינאי, עודד פז, תותי גיבורת על, מיכל צפיר, גילי בא לבקר, דוד חיים, מולי וצומי ועמרי והפיה יעלי. בנוסף נהנו מסדנאות יצירה לקטנטנים: פרפרים קיציים, רעשן צבעוני, פאזל מקלות של ארטיק, משחק הזיכרון ועוד. והגדולים יותר מסדנאות בהם הכינו כלי ממוחזר לכלי כתיבה, ארנק צבעוני, ספירלה מסתובבת, מובייל מיוחד ועוד.

למעלה מ-70 אמנים מרחבי העולם הגיעו השנה לפסטיבל, כאשר לרגל חגיגות הארבעים הצטרפו מדינות שלהן זו הפעם הראשונה כמו ליטא ואוקראינה. בין המדינות שהשתתפו: אוזבקיסטן, אוקראינה, אינדונזיה, איטליה, אל סלוודור, אורוגוואי, אקוודור, ארגנטינה, ארמניה, אתיופיה, בוליביה, גואטמלה, גאנה, גרמניה, הודו, הונגריה, זימבבואה, טורקמניסטן, ליטא, מדגסקר, מקדוניה, מקסיקו, סין, סרילנקה, סרביה, צ'כיה, קולומביה, קוריאה הדרומית, קמרון, קניה ורומניה.

מתחם Beer Garden  - אלפי אנשים הגיעו מדי ערב למתחם נהנו מטעימה של תרבות הבילוי הבווארית שמקורה במאה ה- 19 של גינת שיכר, בה מוצעות בירות צוננות מהחבית, בליווי אוכל בווארי מסורתי (בעיקר נקניקיות בחרדל ובכרוב כבוש) לצד הופעות מוסיקה חיות.

פרויקט "הבית הלבן" של בצלאל - גם השנה שימש פסטיבל חוצות היוצר במה להצגת יצירות סטודנטים מ'האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל' וממכללת הדסה. במטרה לקדם יוצרים מוכשרים בתחילת דרכם ולחשוף את הקהל לעשייה האמנותית של סטודנטים ירושלמים. במהלך הפסטיבל הוצגה תערוכה של סטודנטים לעיצוב וצילום ממכללת הדסה ירושלים.

החצר הנודדת של קבוצת תו - אל החצר המיוחדת של קבוצת תו נהרו רבבות שנהנו ממפגש אמנותי בין-תחומי על כוס קפה או כוס יין. החצר נבנתה ממערכת של פיגומים ויציעים שפנו פנימה וגם החוצה, הקומות העליונות של היציעים שימשו כבמות למופעי מחול, מוסיקה ותיאטרון, אמנים ואקרובטים השתלשלו על חבלים שירדו מהקונסטרוקציה  והקומה התחתונה שימשה כבר ולפינות ישיבה לקהל.

אוכל מסביב לעולם – המבקרים נהנו מיריד אוכל שכלל דוכני אוכל איכותיים ומגוונים ממטבחי עולם שונים: אוכל קוריאני, תאילנדי, ישראלי, סיני ועוד.

ציון תורג'מן, מנכל חברת אריאל: "עשרות אלפי המבקרים מכל רחבי הארץ שהגיעו השנה לחגוג איתנו את חגיגות ה-40 לפסטיבל חוצות היוצר הצביעו ברגליים והוכיחו שוב כי חיי התרבות והתיירות בעיר נמצאים בשגשוג מתמיד.  תכנית הפסטיבל השנה היתה מעניינת ומגוונת יותר מאי פעם והציעה לקהל הרחב- בני נוער, צעירים, ילדים, משפחות, חובבי אמנות, מבוגרים על כל המגזרים והמינים, מבחר אירועים ופעילויות כולל מופע מרכזי מדי ערב של גדולי הזמרים בארץ ומתחם מופעי ילדים לקטנטנים וכל זה בעלות אטרקטיבית של 65 ₪ בלבד לכרטיס. צוות עובדי אריאל אשר הפיקו אירוע זה אכן הוכיחו מיומנות ויכולת גבוהה בביצוע והפקת האירוע תודות לגורמים השונים שהיו שותפים בפרויקט זה ובמיוחד למשטרת ירושלים לתחנת הבירה".

 

תמונות: באדיבות יח"צ 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה