פעילות קיץ מרעננת לכל המשפחה ברובע היהודי



אוגוסט 2015 ברובע היהודי בירושלים: להיפגש עם עולי הרגל ועם בעלי המלאכות הקדומות בשוק עתיק; לחפש את המטמון בעתיקות הגן הארכיאולוגי; להיחשף לאפליקציה חדשה ולצאת למסע בזמן

"מעמד הקהל", הוא המעמד בו התאספו בכל סוף שנת שמיטה בבית המקדש. המספר הרב ביותר של בני העם היהודי- גברים נשים וטף, בדגש מיוחד על עוללים רכים, שהגיעו לירושלים לטקס מרגש רב-רושם של התקהלות והתאספות העם כאיש אחד בלב אחד, לשמיעת קריאת התורה מפי מלך ישראל. העלייה ההמונית של העם היהודי לירושלים, הייתה חוויה רוחנית, חברתית ולאומית בלתי נשכחת, מעמד של חיבור אל בית המקדש, אל התורה, ואל העם. מ-1945 מתקיים המעמד בישראל ברציפות מדי שבע שנים בחוה"מ סוכות.

השנה, על פי החלטת ממשלה, יתקיימו מספר אירועים במסגרת שנת ה"הקהל", ובין ה-2-27 באוגוסט, א'-ה' בין השעות 11:00-18:00 יפתחו את החגיגות אירועים ופעילויות לכל המשפחה ברובע היהודי בירושלים.על פי החלטת הממשלה החברה האחראית לביצוע האירועים היא החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בע"מ.

הקהל הרחב מוזמן לבקר בשוק עתיק משוחזר עם בעלי מלאכות קדומות, לעלות לרגל ולחפש את המטמון בין העתיקותבגן הארכיאולוגי. להיכנס למקום הכי קריר בירושלים, הרובע ההרודיאני,  לחוות דרך סיור תיאטרלי עם דמויות מהעבר אירועים ואנקדוטות,לעמוד מול קיר ווידאו ענק הסוקר 2000 שנות היסטוריה ותרבות יהודית ולענות על חידות באמצעות אפליקציה, לבקר בבית השרוףוליהנות ממיצג אור קולי המעביר את סיפורה של משפחת כוהנים בזמן המרד וחורבן בית המדרש, לסייר בבית הכנסת החורבה ובסביבתו ולעלות לתצפית המדהימה על ירושלים העתיקה.

הגן הארכיאולוגי– לחפש את המטמון, שוק משוחזר עם שחקנים מחופשים לעולי רגל, אמנים, סוחרים ועוד.

במקום שבו לכל אבן סיפור וכל סיפור הוא מזכרת טמון מטמון אותו יוכלו למצוא המבקרים בעזרת דף חידות וסתרים. ברחבה הגדולה של הגן, על מדרגות 'חולדה' אפשר לשמוע מה חדש מפיהם של עולי הרגל שהגיעו להר הבית ולבקר ברחוב ובשוק עתיק משוחזר בדיוק כמו פעם ולפגוש אמני מלאכות קדומות שהציעו מרכולתם לעולי הרגל בדיוק כמו אז.לחובבי הגאדג'טים בגן הארכיאולוגי ניתן יהיה להינות ממשחק אינטראקטיבי בסגנון חפש את המטמון  בשם"יש לאן", משחק הנושא בחובו שאלות אינטראקטיביות ותשובות שיובילו את השחקנים למסלול מרתק בגן.

סיור מודרך בגן ייצא כל שעה עגולה. 29 ש"ח למבוגר, 15 ש"ח לילד.

רוצים לפגוש כוהנים ולהכיר מקרוב איך חיו עשירי העיר? הצטרפו למסע בזמן ברובע ההרודיאני.

במקום הכי קריר (מקורה וממוזג) ברובע היהודי, נמצאות העדויות הגדולות ביותר לירושלים של פעם היא שכונת בתי הכוהנים המכונה גם 'הרובע ההרודיאני'. סיור תיאטרלי מיוחד ייקח את האורחים אל מתחת לפני האדמה, אל החדרים הכי פרטיים בהם יפגשו את הכוהנים - תושבי ירושלים העתיקה והאמידה, את המורדים וגם את פשוטי העם. המסע בזמן יכלול הצצה אל המקוואות והמרחצאות, כלי המטבח העשירים והפסיפסים המרהיבים בבתיהם של חשובי הדור.

סיור תיאטרלי ייצא בשעות 11:00, 13:00, 15:00 ו-17:00.  20 ש"ח למבוגר, 10 ש"ח לילד.

בבית הכנסת "החורבה"- העתיק והמפורסם, שנבנה לראשונה במאה ה 18 ומאז נחרב ונבנה כ-3 פעמים יתקיימו סיורים מודרכים כולל תצפית מדהימה על ירושלים העתיקה.20₪ למבוגר, 10 ₪ לילד.

ב"בית השרוף" (בית מגורים מתקופת בית שני שנחרב בשריפה הגדולה בימי המרד הגדול) ניתן לצפות במיצג אור קולי המעביר את סיפורה של משפחת כוהנים בזמן המרד וחורבן בית המדרש.29₪ למבוגר, 15₪ לילד.

אפליקציית Camhere החדשה:

לרגל שנת 'הקהל' הושקה אפליקציה תיירותית חדישה - : Camhere מצלמה מבוססת מיקום שתוכל לתת למבקר אינפורמציה חשובה: לעולם לא תשכחו היכן ביקרתם כיוון שבאמצעות האפליקציה תוכלו לראות את המיקום המדוייק גם כשתדפיסו את התמונות ותרצו לשלוח לחברים ובמקום לספר ולענות על אין ספור שאלות ולתת פרטים על האתרים התמונה תספר הכל: איך מגיעים, עלויות ומה אטרקטיבי במקום.

אתרי הרובע היהודי הם הראשונים להשתמש באפליקציה ובכך מאפשרים למבקר באתרי הרובע ליהנות מחוויה מיוחדת שלהצטלם ולהעביר אינפורמציה בעזרת התמונה מבלי להתאמץ. כי על גבי התמונה מופיעים פרטי המקום בו הצטלמת עם אייקון וויז שיוכל לכוון אותך ולחזור למקום בו היית או לתת למכריך הזדמנות להגיע למקום בו אתה מטייל, בתמונות מאתרי הרובע יופיעו על התמונה גם אתר אינטרנט ועוד פרטים מעניינים.

 כרטיס כניסה משולב ומוזלל-3 אתרים הכולל גם תצפית מרהיבה יעלה 40 ש"ח למבוגר, 30 ש"ח לילד, כרטיס משפחתי 160 ₪ לזוג + ילדים  (לפי תעודת זהות ללא הגבלה במספר הילדים) פרטים נוספים בטלפון *4987 ובפייסבוק'תיירות הרובע'.

קרדיט צילום: תיאטרון פויקה 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה