נעילת פסטיבל מלווה בימי הקיץ בפתיחת פסטיבל אחר. השבוע מסתיים פסטיבל הקולנוע המוצלח, ובשבוע הבא כבר פורצת עונת התרבות שתלווה אותנו במהלך חודשי הקיץ. בינתיים, קורים דברים מעניינים לא פחות: תערוכת בוגרי מוסררה, קלאסיקה תיאטרלית וסרט צרפתי חדש

תיאטרון: "חתולה על גג פח לוהט"

יום ההולדת של ביג-דדי מתחיל כאירוע משמח במיוחד. שני בניו של האיש העשיר ורב ההשפעה מגיעים מרחוק, גופר, הבכור, עם אשתו וארבעת ילדיהם, ובריק, הצעיר, עם אשתו מגי. אך מבעד למסכה הדקה של השמחה השנתית עולים וצפים משברים משפחתיים רבים: מצבו הבריאותי של ביג-דדי, שנשמר מפניו בסוד בשל החשש ממאבק הירושה הצפוי, הקנאה בין שני האחים ובעיקר מצבו הנפשי של בריק, ששוקע בדיכאון ומתמכר לאלכוהול, בגלל מותו של חברו האהוב לנבחרת הספורט. בריק מרגיש שעתיד משפחתו מונח על כתפיו והוא רוצה לברוח מהאחריות. מגי החושנית וחדת הלשון מנסה בכל כוחה להחזיר אותו לחיים ולהפיח בו מחדש תקווה ורגשות כלפיה, רגשות שנדמה ששייכים עכשיו למישהו אחר. 
יום ההולדת של ביג-דדי ישנה השנה את גורלם של כל החוגגים. 

מחזהו הקלאסי של טנסי וויליאמס, מגדולי המחזאים של המאה ה-20, הוא דרמה משפחתית יצרית ופיוטית של תשוקה אסורה, משפחה מסרסת והיכולת לחזור לחיים באמצעות אהבה גדולה מהחיים.


"חתולה על גג פח לוהט". תיאטרון ירושלים. שבת – שני . תיאטרון ירושלים

אמנות רב תחומית: מוסררה – תערוכת בוגרים

תערוכת הבוגרים של מוסררה, במחלקות – צילום, ניו מדיה ומוזיקה חדשה, היא תערוכה רב תחומית, ומסמנת את העשייה של כל סטודנט המכוון במשך שלוש שנות לימודיו לקראת תערוכת יחיד באמנות. התערוכה משקפת הלכי רוח, שאלות אישיות וחברתיות, ומציגה בתוך בית הספר עבודות על קו התפר בין אמנות לטכנולוגיה, תצלומים, מיצבי צילום ווידאו מותאמי חלל, אנימציה, מיצבי סאונד ומיצביםאינטרקטיביים.

בוגרי המסלול לפוטותראפיה, הלומדים את הצילום ככלי טיפולי במשך שלוש שנים, יציגו במתחם נפרד עבודות מתוך התהליכים הלימודיים.

מוסררה. תערוכת בוגרים 2015 . עד ה-30 ביולי. בין השעות 10:00-20:00 הכניסה חופשית

קולנוע: "הדברים שאני רוצה"

ג'וסלין היא בעלת חנות סידקית בעיירה קטנה בצפון צרפת. נשואה שנים רבות לאותו גבר, הילדים יצאו מן הבית. יום אחד משכנעות אותה חברותיה מסלון היופי הסמוך למלא טופס לוטו כיון שהפרס עומד על כמעט 19 מליון יורו. היא משתכנעת ומגלה שזכתה בסכום הענק של 18,547,301 יורו ו-28 סנט, היא לא מגלה את דבר הזכייה לאף אחד. האם הסכום הזה יוכל להעניק לה את כל הדברים שהיא רוצה?

הספר "הדברים שאני רוצה" יצא בתרגום עברי בהוצאות זמורה ביתן וזכה להצלחה גדולה. בישראל נמכרו למעלה מ- 30,000 עותקים.

"הדברים שאני רוצה", בימוי: דידיה לה פשר, צרפת 2014, 94 דקות, מוצג במהלך השבוע בתיאטרון ירושלים.

תמונה: באדיבות יח"צ


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה