אתר חדש נפתח בירושלים: "מוזיאון ידידי ישראל"



מוזיאון ידידי ישראל בירושלים נמצא בימים אלה בתקופת הרצה ופועל מלבה של ירושלים, כסמל לעדות וזיכרון לאלפי אנשים, אשר סייעו לעם היהודי במרוצת הדורות האחרונים, ימי המנדט הבריטי, תקופת השואה ועד להקמתה של מדינת ישראל

מוזיאון ידידי ישראל הוא אתר תיירותי חוויתי המשלב את כל החושים וכולל תערוכות ומיצגים בטכנולוגיות המתקדמותמסוגןבעולם, לרבות מיצגי תלת מימד ופיתוח טכנולוגי אור קוליייחודי, שפותחו במיוחד עבור המקום.

באתר, עשרות מיצגים מתחלפים, הוא בנוי באופן מדורג במבנה בן ארבע קומות. בבניית המוזיאוןהושם דגשעל משחקי אור וצל, תאורה חזותית, בנייה תלת מימדית של מפות ומיצגים ואמצעי תאורה מיוחדים, המאדירים את חוויית הביקורומדגישים את התמיכה בעם היהודי.

פרויקט בניית המוזיאון על מיצגיו השונים נעשה כולו בעבודה כחול לבן. החל מעבודת השימור והבנייה האדריכלית ועד למיצגים הייחודייםדוגמת פסלי העץ המרשימים, ציורי הזכוכית, עבודת האנימציה, הצילומים, מיצגי התלת מימד, ואף הפסקול המקורי שהולחן עבור המוזיאון.

המוזיאון, הוא פרי יזמתם של אלפי נוצרים, אוהבי ישראל בני כל הזרמים בנצרות, והוא מתאר את תרומתם של ידידי ישראל כמו: נשיא ארה"ב הארי טרומן, ראש ממשלת בריטניה וינסטון צ'רצ'יל, קרובו  של נשיא ארה"ב לשעבר, ג'ורג' בוש, פרופ' ג'ורג' בוש, אורד וינגייט, וכן חסידי אומות העולם דוגמת אוסקר שינדלר, ראולולנברג ומשפחת טן בום, אשר שמו את נפשם בכפם, למען הצלת יהודים שנרדפו ברחבי העולם.

המוזיאון שם לו למטרה לחבר בין אנשים מרחבי העולם ולעורר קהלים נוספים לתמיכה במדינת ישראל.

המבקרים מתחילים את הסיור בסרטון מרהיב הפותח בברכת יו"ר חבר הנאמנים הבינלאומי של המוזיאון, הנשיא לשעבר,שמעון פרס. בברכתו למבקרים אומר פרס:"אנחנו נרגשים ומודים לכל מי שסייעו לנו ליצור את הנס של הקמת מדינת ישראל. אין ערך נעלה יותר מאשר החברות האנושית בין בני האדם". בין חברי חבר הנאמנים הבינלאומי, של מוזיאון ידידי ישראל, גם השר לשעבר, אלוף במיל' יוסי פלד, הרמטכ"ל לשעבר, רא"ל במיל' דן חלוץ, השר לשעבר, פרופ' יעקב נאמן, האלוף במיל' דני יתום ועוד רבים אחרים.

האתר פועל לעת עתה במתכונת של השקה רכה וביקורים בו נעשים בתיאום מראש, בתוך כמה חודשים הוא יהיה פתוח באופן רציף. עד עתה ביקרו בו אלפי מבקרים, מישראל ומחוצה לה.

כתובת המוזיאון: מוזיאון ידידי ישראל, רחוב יוסף ריבלין 20 (ליד כיכר החתולות) ירושלים. המוזיאון פתוח כרגע לביקורים בתיאום מראש,  02-5329400

או דרך אתר המוזיאון: www.fozmuseum.com או [email protected]

תמונה: באדיבות יח"צ  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה