פסטיבל הקולנוע ירושלים מתקיים זו השנה ה-32 בסינמטק ירושלים. בפסטיבל יוצגו למעלה מ-200 סרטים בבכורות של קולנוע ישראלי ובינלאומי עדכני ואיכותי

חגיגת קולנוע: הפסטיבל מציג השנה כמות אדירה של סרטים מרתקים, שזכו והתחרו בפסטיבלים המובילים בעולם.

המומלצים:

איימי

בימוי: אסיף קפדיה . בריטניה 2015

זהו סיפור של כשרון נדיר שהצליח לפרוץ וללכוד את תשומת הלב של כולם; של מוסיקאית נאהבת ונחשקת שהתמוטטה אל מול מיליוני המעריצים והתקשורת הפולשנית. הסרט מקיף את חייה של ויינהאוס, אך מעבר לכך הוא מצליח לתפוס את דמותה ולהביא את רוחה של התקופה, העשור הראשון של האלף השלישי, באופן שרק סרטים מעטים מצליחים. סרט מרתק ומרגש על דמות מהפנטת שלא תוכלו להסיר ממנה את העיניים אפילו לרגע.

אייריס

בימוי: אלברט מייזלס. ארה"ב 2014

"אייריס"  חושף דמות ייחודית, אשה שעבורה אופנה, אמנות ובני אדם הם כמו אוויר לנשימה; אשה שלמרות הזוהר והשפע של חייה מוסיפה לדגול בערכים ובמוסר העבודה שאימצה לעצמה כילדה במשפחה ממוצעת מקווינס בימי השפל הגדול של שנות ה-30. "מה שברור הוא שלצד הסיפורים שהסרט מקפל בתוכו – עלילת נישואים, שיר הלל לרב-תרבותיות ומעשיית אופנה מרהיבה – מתגבש גם סרט על דחייה עיקשת של קונפורמיזם חד-תרבותי"

אתם, החיים

בימוי: רוי אנדרסון. 2014

בסרט השני בטרילוגיה הטראגי-קומית שלו על הקיום האנושי, מגיש המאסטר הסקנדינבי רוי אנדרסון סימפוניה של 50 קטעים קצרים אודות משמעות החיים: גבר מתעורר מחלום מסויט; מורה מתייפחת באמצע הכיתה; בחורה נקלעת למריבה עם בן זוגה ואז מתחילה לשיר. וכן הלאה. אנדרסון, שערך את כל הצילומים בסטודיו שלו במרכז סטוקהולם, עם צוות שחקנים שרובו לוקט ברחוב או באיקאה, יוצר כאן "פסיפס של גורלות אנושיים" סביב המשמעות (או חוסר המשמעות) של חיי האדם, קולאז' שרק אמן כמוהו מסוגל לשזור לכדי סרט.

"'אתם, החיים' הוא סרט על הישות האנושית, על הגדולה שלה ועל האומללות שלה, על האושר ועל הצער שלה, על הביטחון העצמי שלה ועל חרדותיה. ישות שאנו רוצים לצחוק ולבכות בעבורה. זו פשוט קומדיה טראגית, או טרגדיה קומית, עלינו" (רוי אנדרסון).

נדיה

בימוי: טובה אשר ישראל/אמריקה 2015

מאיה גולדווסר, כוריאוגרפית ראשית בלהקת מחול, חולקת את חייה עם יואב, פקיד גבוה במשרד המשפטים ושני ילדיהם. היא מסתירה את העובדה כי נולדה למשפחה מוסלמית במזרח ירושלים כנדיה.

עתה, לאחר למעלה מעשרים שנה, העבר שב לרדוף אותה. יואב, שמכיר את מאיה כה טוב, מבין כי משהו מטלטל את חייה, למרות סירובה להודות בכך. הוא חושף את זהותה, מתעמת עם מאיה, בידיעה כי שום דבר לא ישוב להיות כפי שהיה. החיים בבית נעשים צפופים וחנוקים, נראים בלתי אפשריים.

האם יכול אדם לברוא עצמו מחדש מבלי להתמודד עם השלכות עברו, וכאשר שולח העבר זרועותיו לתוך ההווה, האם ניתן להכיל את שתי הזהויות יחדיו מבלי שתקרוס המערכת כולה?

אירוע הסגירה:

במוצאי שבת 18 ביולי יינעל פסטיבל הקולנוע בירושלים באירוע מיוחד בבריכת הסולטן.

"הסנדק לייב" הקרנת סרטו הקלאסי של פרנסיס קופולה עם המוסיקה האייקונית של נינורוטה, ותוספות קלות של קרמייןקופולה, אביו המוזיקאי של הבמאי. ההקרנה מלווה בליווי תזמורת סימפונית חיה, התזמורת הסימפונית ראשות השידור, בניצוחו של ג'סטין פריר. לאחרונה, סרטים בליווי מוסיקלי חי הפכו ללהיט חם בארצות הברית ובאירופה.

https://www.youtube.com/watch?v=OOoRECN0C5g

בדרך לסרט, לסיור או להופעה תוכלו לעצור באלרוב שדרות ממילא, להגשים חלום ולקחת חלק בסצנה קולנועית. בימים ראשון עד חמישי (12-16/7/15) בין השעות 16:30-21:30 תוצב במקום עמדה המדמה סט צילום של סצנות משלושה סרטים מוכרים.

 

תמונה: באדיבות יח"צ 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה