קיץ לכל המשפחה במוזיאון ישראל



לרגל החופש הגדול המתקרב, משיק מוזיאון ישראל תכנית מיוחדת עבור אלה הנהנים במיוחד מימי הולדת – הילדים

במסגרת אירועי שנת היובל של מוזיאון ישראל הכין המוזיאון תכנית קיץ מיוחדת לכל המשפחה עם שלוש תערוכות חווייתיות המשלבות הצצה לילדות של כולנו ועם מגוון סיורים ופעילויות ייחודיות בחצר הפעילה של אגף הנוער.

במרכז התכניות עומדת התערוכה יומולדת המוקדשת כל כולה ליום הכי מיוחד בשנה. במסגרת התערוכה יכולים המבקרים להשתתף ביום הולדת גשום בלי להירטב, לשוטט על שולחן יום הולדת גדול שעליו עוגה ענקית, סוכריות וכוס מיץ, לנשוף עלנריוםהולדתבזמן שמבקשים משאלה ולקבל תמונה שמראה איךאנחנונראיםברגעהקסום הזהבומעולםלאהוצבהלפנינומראה, ועוד יצירות מרתקות רבות של אמנים מהארץ ומחו"ל שכולן עוסקות באירוע המיוחד של יום ההולדת. גם הקהל הבוגר ימצא את עצמו מתמודד בתערוכה עם שאלות המעסיקות כל אחד מאיתנו, כמו בסדרת התמונות המרתקת של הצלם ניקולס ניקסוןשאחת לשנה, במשך 40 שנה, צילם 4 אחיות ותיעד את תהליך התבגרותן.

לצד התערוכה תתקיים פעילות יום הולדת בחצר הפעילה של אגף הנוער: הכנת קישוטים לעוגה, יצירת נר יום הולדת אישי, עיצוב אריזה למתנה וכסא יום הולדת מיוחד שכל מי שיושב עליו יכול לבקש משאלה אחת.

כל המשפחה מוזמנת גם להשתתף בסיור מיוחד בסימן יום הולדת בגלריות המוזיאון,שבו יאתרו המשתתפים את כל מה שצריך כדי לחגוג יום הולדת בלתי נשכח: אריזת מתנה בצורת לב ענק, בלוני יום הולדת העשויים מחרסינה, כסא יום הולדת, פרחים צבעוניים ועוד.

שתי תערוכות נוספות לכל המשפחה מצטרפות לחגיגת יום ההולדת: "תערוכה בקופסה", הינה הזמנה למסע בזמן המסכמת עשרות תערוכות שהוצגו באגף הנוער של המוזיאון לאורך 50 שנה. כל קופסה היא תערוכה,ובכל קופסה– הפתעה: יצירה המייצגת את המסר של התערוכה המקורית ואת רוחה. השיטוט בתערוכה כמוהו כביקור בספר זיכרונות של תערוכות, כמו "אתונה בגדולתה", "מצרים העתיקה",ו"מסופוטמיה" -שעסקו בנושאי היסטוריה ואמנות קלאסית, "הודו" ו"מקסיקו"- שהתמקדו בקסם האמנויות העממיות, "החיים: הוראות שימוש" ו"תעתועים"–שהנגישו שאלות פילוסופיות גם לילדים ועוד. הקהל מוזמן להציץ בקופסאות, להפעיל ולקחת חלק פעיל בתערוכה.

התערוכה הנוספת היא "50 שנה של ילדי אגף הנוער" שבה מוצגות עבודות של ילדים שלמדו ויצרו במוזיאון מאז הקמתו. בין העבודות ניתן לראות ציור של סיגלית לנדאו בת החמש, שרון פוליקיןואנשים מוכרים נוספים. דרך היצירות הללו ניתן ללמוד גם על השינויים בתפישת החברה הישראלית וערכיה: ציורי ההתיישבות העובדת והחקלאות,שהוחלפו בציורים עירוניים עטורי בניינים וכבישים. גם מלחמות, ניצחונות, ופחדים  החלו לתפוס מקום בציורי הילדים לאורך השנים.

הכניסה לילדים חינם בימי שלישי ורביעי החל מהשעה 16:00 ובשבתות לאורך כל היום.

 

תמונות: באדיבות יח"צ 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה