השבוע ייסגר פסטיבל ישראל, בין אירועי הסגירה מופע ייחודי שיתקיים הערב (ה') – עשרות אמנים מבצעים את שיריו של זוהר ארגוב במופע חגיגי במגדל דוד. וגם, פסטיבל אחר נפתח: בפעם הראשונה בירושלים חגיגות קיץ אופראי - האופרה הישראלית מציגה את "שיקוי האהבה" ביום ד' בבריכת הסולטן, וקונצרטים אופראיים נוספים יתקיימו במהלך השבוע ברחבי העיר

בדד – מחווה לזהר ארגוב במגדל דוד

פסטיבל ישראל מציג  מופע ייחודי של אמנים מקצוות שונים של הקשת המוזיקלית במסע אל המוזיקה של זוהר ארגוב ואל דמותו. המופע ינוע בין המופשט לקונקרטי, וישאב השראה מהניגודיות שהיתה אופיינית לחייו של זוהר ולעבודתו. 

על רקע חומות העיר העתיקה ובאווירה הקסומה של מוזיאון מגדל דוד השירים יזכו לעיבודים חדשים. הפרויקט בניהולו המוזיקלי של רע מוכיח , יוצק את המוזיקה של ארגוב לתוך מעבדה מוזיקלית מאתגרת. בהשתתפות אנסמבל רע מוכיח, נינט שפרצה לתודעה עם הביצוע הכובש ל"ים של דמעות" וכבשה את הקהל עם עשייה עשירה, שי צברי בעל העומק הווקלי העשיר, רביד כחלני, נסיך הגרוב התימני, מאיה בלזיצמן, אמנית הצ'לו אשר עברה לקדמת הבמה כזמרת ואבישי כהן, מחצוצרני הג'אז המובילים בעולם. 

ייחודו של זוהר היה בכך שבתקופה של חיץ וקיטוב בין התרבויות שמרכיבות את הפסיפס הישראלי היה בו, אותו ניצוץ שהצליח לגעת ברבים באופן שהפיל מחיצות. אבל למרות הכוח שהיה טמון ביצירתו ובקולו ועל אף שהיה "המלך" הלא-מעורער של הזמר הימתיכוני, בעולמו הפנימי נותר ארגוב מבוצר, רדוף שדים ובודד. הניגודיות הזאת הייתה חומר הבערה שהגביר עוד את ההרס אבל גם הצית את יצירתו והפך אותה לקלאסיקה מקומית.

"שיקוי האהבה" בריכת הסולטן

חובבי האופרה בארץ ובעולם יכולים להתחיל להתרגש. האופרה "שיקוי האהבה" של גאטנודוניצטי, תוצג ביום ד' בירושלים, בעיבוד ים-תיכוני ובבימויו הקומי של עומרי ניצן. האופרה תעלה בבריכת הסולטן, תחת כיפת השמים ולמרגלות חומות העיר העתיקה, מול קהל צופים של כ 6000 איש בכל מופע.מחירי הכרטיסים לאופרה יהיו זולים משמעותית וינועו בין 150 – 200 ₪ לכרטיס.

האופרה הקומית "שיקוי האהבה" מאת גאטנודוניצטי - סיפור אהבה משעשע, במהלכו נמורינו מתאהב באדינה, אך עד שהיא נעתרת לו היא נהנית להתעלל בו ולאיים שתינשא לקצין הגברי בלקורה. אבל מזל שנמורינו רוכש בכספו האחרוןשיקוי אהבה, שיביא את הכל על מקומו בשלום.

צוות סולנים ישראלים ובינלאומי יוביל את ההפקה תחת שרביטו של המנצח האיטלקי פרנצ'סקוצ'ילופו בליווי התזמורת הסימפונית ירושלים, רשות השידור ובהשתתפות מקהלת האופרה הישראלית, רקדני ושחקני האופרה הישראלית.

סולני ההפקה: זמרת הסופרן הישראלית אלה וסיליבצקי בתפקיד אדינה, זמר הטנור הרוסי אלכסיידולגובבתפקיד נמורינו, זמר הבריטון האיטלקי ריקרדונובארו בתפקיד בלקורה, זמר הבס הישראלי ולדימיר בראוןבתפקיד דולקמרה מוכר השיקויים, זמרת המצו סופרן הישראלית ענת צ'רני בתפקיד ג'אנטה וזמרת הסופרן הישראלית יעל לויטה בתפקיד גברת דולקמרה.

 

 

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה