חול המועד פסח בפתח, לפניכם מגוון הצגות, חוויות והפעילויות לכל המשפחה שיש לירושלים להציע

איפה גברת גבאי?

סמטאות בימין משה, שכונת ילדותו של ג`ק שווילי היא התפאורה להצגה ברמזים המתרחשת בסמטאות ימין משה. משחקים שהיו פעם, שירים של פעם, ניגונים שעדיין עולים מבתי הכנסת. 
העלילה בהצגה מתחקה אחר עקבותיה של גברת גבאי. דמות מיוחדת שידעה לשלוט בעונות השנה ולשנות את מצבי הרוח. ג`ק שווילי, יחד עם אבי כהן יוצרים תיאטרון סמטאות בימין משה. תיאטרון המשלב משחק נפלא וחם. הפעלת  בובות, שירים, סיפורים ופרפראות  בנופים רבי יופי. תיאטרון ייחודי ומקורי.  

"איפה גברת גבאי?". שכונת ימין משה. ימים שני-חמישי, פרטים והזמנת כרטיסים בטלפון: 5618514- 02 שלוחה 5 ובטלפון 8650711 -050 

פטר והזאב – במנזר השתקנים

אגדה מוזיקלית לילדים גילאים 4-10,על פי המוזיקה של המלחין הגדול של המאה ה-20- סרגיי פרוקופייב. עיבוד מוסיקאלי לחליל  וכלי קשתהחושפת את הילדים למוזיקה ולכלי הנגינה .היצירה "פטר והזאב" נוצרה כדי להקל על הילדים את ההכרות עם המוסיקה. המלחין מצייר תמונות צבעוניות של חיות – השירה של הציפורים, גרגור של חתול וקפיצותיו הרכות, נהימה כועסת של זאב, וחיות רבות אחרות. בצורה כזאת קל יותר לילדים להכיר כל כלי וכלי בתזמורת, ולעקוב אחרי התפתחות העלילה והמוסיקה. המוסיקה כוללת בתוכה את עולמם הנפלא של ילדים, מקום בו המציאות מתערבבת עם הדמיון.  

עמותת פניני המוסיקה פועלת כ – 20 שנים וידועה כמפיקה של פסטיבלים , מופעים וקונצרטים . בניהם  מוסיקה קלאסית , ליטורגית, מוסיקת ג'אז , טנגו ארגנטינאי , טברנה יוונית , שנסונים צרפתים, מוסיקת עוגב , אופרה ,כליזמר , קונצרטים מיוחדים לילדים ועוד ... המופעים של פניני המוסיקה נערכים במקומות  אקזוטיים ומיוחדים, המותאמים בייחוד לסוג הקונצרט והמופע.


פטר והזאב. מנזר השתקנים-לטרון. יום ד' בשעה: 12:00

מוזיאון ארצות המקרא

מוזיאון ארצות המקרא מזמין את כל המשפחה לבלות את חופשת הפסח בין תערוכות וסיורים מיוחדים. 

יום בחצר המלך
אתם מוזמנים למשתה מצרי בחצר פרעה מלך מצרים, בליווי מוזיקה עתיקה, חרטומים וכוהנים, משחקים עתיקים ואגדות מרתקות. נפגוש דמויות מהעבר, נפצח חידות עתיקות יומין ונפגוש שחקנים שהגיעו למוזאון היישר ממצרים העתיקה. 

ימים ראשון עד חמישי 5-9.4.15. בשעות: ראשון-רביעי 10:00 – 17:00, יום ה’ 10:00 – 14:00
מידע נוסף: בטל’ – 073-7581537 הפעילויות ללא תשלום.


פסח ברובע היהודי בירושלים 

תיירות הרובע היהודי מזמינה ילדים ומשפחות אל סמטאות הרובע היהודי, כדי לפגוש פנים מול פנים דמויות מן העבר: עולה הרגל, בת הכהן והרוכלת יספרו לכם את סיפור החג בתיאטרליות חיננית, ויספקו רמזים למה שמה שכבר קרה ולמה שצריך לקרות כדי לפתור את כתב החידה. המבקרים ברובע יקבלו מפה ענקית וביחד איתה כתב חידה אותו יצטרכו לפתור במרחבי הגן הארכיאולוגי, למרגלות המדרגות שהובילו אל בית המקדש.
עשרות מקוואות טהרה בני אלפיים שנה שעמדו לרשותם של באי הר הבית השתמרו לצד שרידי גרם מדרגות אדיר שבימי הבית השני עלו בו רבבות אנשים אל הר הבית.
במקום מוקרן סרט בעברית ובאנגלית המציג את העלייה לרגל כפי שהתקיימה ובמתחם נוסף במוזיאון נמצא שיחזור וירטואלי של בית המקדש שנבנה על ידי אמני תלת מימד, לפי שרידים שנמצאו במקום וטקסטים מהמקורות. 

חול המועד פסח 05-08 באפריל 2015, בין השעות: 9:00-19:00

פעילויות במוזיאון עין יעל

במוזיאון פעיל עין יעל בירושלים ייפתח בחול המועד פסח6 עד 8 באפריל - פסטיבל האביב ובו שלל אטרקציות לכל המשפחה. הפסטיבל הססגוני יכלול: בעלי מלאכה שישחזרו מלאכות קדומות ברחוב הרומי הקסום; הצגת הילדים "רגעי קסם" של תאטרון "האיל המרקד"; חפש את המטמון לכל המשפחה בגן "שיר השירים"; הופעות נגנים בטבע ברחבי האתר ועוד שלל הופעות ואירועים לכל המשפחה. 

בנוסף, יוזמנו המבקרים לעבור ולהשתתף במגוון הסדנאות החווייתיות של עין יעל: סדנת קליעה להכנת סלים מחומרים טבעיים והכנת כלי נגינה מחומרים טבעיים; ציור על גבי טיח לח בסדנת הפרסקו; סדנת קרמיקה בשיטות בנייה שונות והכנת לבנים מבוץ; יצירת חמר על אובניים ותכנון הפסיפס וחיתוכו, סירוק וטווייה בפלך ועוד. המבקרים יוזמנו גם לסייר בוילה הרומית והשרידים הארכיאולוגיים ולבקר בפינת החי.

אירועי הפסטיבל יתקיימו בין התאריכים ה-6 עד ה-8 לאפריל 2015, בימי ג-ד-ה בין השעות 10:00-17:00.

תערוכת ירושלים כמקום 

את תערוכתו החדשה בחר נעם בן חורין להציג בירושלים מתוך געגועים לירושלים של שנות ה-70, עת למד בה תואר ראשון באקדמיה לעיצוב ואמנות בצלאל. כשסיים תואר שני בבצלאל , במגמת עיצוב אורבני , כבר התגורר בתל אביב.

'אני מרגיש שירושלים פחות ישראלית משהייתה בשנות ה-70 . הבאתי הנה את תערוכתי בתקווה שהעשייה בה תוביל להרגשה   אותה אני מחפש  . שמה של התערוכה ' ירושלים כמקום ' מביעה את געגועי לירושלים שלי הצרובה בזיכרוני . עשייה הינה קרינה נוגעת . והקרינה חוזרת . מקום הופך בית כאשר עושים אותו כזה .כאשר נוגעים בו . רק אז מרגישים שייכות . '

נעם בן חורין מצייר בכל עת של פנאי , בגינת בית הבאוהאוס הקטנה  שבתל אביב , בו התגורר בשנת 1933 הצלם הראשון של תל אביב , אברהם סוסקין, בין עץ המנגו לעץ הרימון , ועצי זית הינם גדר מזרחית לה. יוצר בין הכתום והירוק לאדום ולכחול השמים.

בתערוכתו מציג בן חורין קבוצת עבודות שנעשו על ידו בין השנים 2013-2014 , ציורי שמן על בד , המהווים נופים בהם פגש בירושלים ובדרך אליה.

סימפוניה פסטורלית של ' קולות הנפש ' המורכבת מהלך רוח עכשווי, אימאג'ים חולפים, מהדורת חדשות – כל אלה משתלבים ומתגבשים בציוריו של נעם בן חורין ליצירה מופשטת עד מופשטת למחצה, המושכת את המתבוננים בה לעומקים אין-סופיים.

הציור , משלים את עולמו של נעם לצד עבודתו כאדריכל ומעצב אורבני. חייו זורמים בין השרטוט המדויק בעבודת האדריכלות הממוחשבת לבין הציור , עבודת יד חופשית וצבעונית.

קשר הדוק מתקיים בין שני עיסוקיו . בשניהם מתנהל נעם בין מסכים. מסכי המחשב מחד מול אינסוף מסכים המצוירים על ידו בצבעים שקופים על גבי כל ציור וציור , שכבה אחר שכבה, מן המחשבה אל הבד .

לא אחת עובד האמן על מספר עבודות במקביל . יוצר מסך חדש על בד חדש ומביע בו משפט בשפתו הכה מדויקת , מתוכננת ...זורק הצידה עבודה ממוקדת ועובר ליצירה אחרת, מונע  בהתרגשות פנימית ומעלה על הקנבס תמונות הנרשמות ממוחו ,לעיתים זועקות לעיתים רגועות הזורמות בשקט אל השלווה , פילוסופיית האושר של חייו.

את מיטב מרצו מכוון נעם אל הבנת כלכלת ההנאות הנכונה ,להבנה הנכונה של החיים והימנעות מזעזועים נפשיים.

תפיסת עולמו זו של האמן ניכרת בציוריו הפסטורליים , הטובלים בכחול ובירוק , שלהגדרתו הינם סמי - אבסטרקטיים , ( לטענת האמן לא קיים ציור אבסטרקט חד משמעי ). ציוריו נטולי שמות ,כאשר התוכן והשם נקבעים על ידי המתבונן  לפי אוצר הדימויים הפרטי שלו .

סוד כוחם וקסמם של הציורים הינו בשילוב של קומפוזיציות דחוסות לצד צבעוניות בהירה ואופטימית . על אף שציוריו נראים ספונטניים, בן חורין אינו משאיר דבר ליד המקרה. יצירתו מתוכננת היטב, ומשולה לספר שכתיבתו אינה מסתיימת – ציור אחד מוביל למשנהו , תוך כדי דיאלוג מתמיד עם הקהל.

" הציור " הוא מסביר, " אינו אלא שפה , אמצעי תקשורת, ותקשורת צריכה להיות בהירה.  ביצירתי באה לידי ביטוי מובהק אמונתי כי החיים אינם אלא מקום בו אנשים  מחפשים עד לחייהם בעשייה ובתקשורת ."

התערוכה ' ירושלים כמקום ' תוצג בין התאריכים : 5.4.15 – 31.5.15

שעות הביקור במהלך ימי התערוכה: מלון אלדן המלך דוד 24 ירושלים

בין השעות 10:00 – 20:00

 

בובצ'קה

חמש נשים שיגרמו לכם להתאהב בתכונות הכי גרועות שלהן וגבר אחד שמנסה להתמודד עם כל האסטרוגן סביבו.
מופע חדשני שנון ויוצא דופן בתעוזתו, העוסק בסיטואציות נשיות, פנטזיות ותשוקות, ושלל רגעים הזויים שהחיים נוטים לזמן לנו.
כל החומרים מקוריים ונוצרו ע"י חבריי האנסמבל.
מופע שיצחיק, ישעשע וגם יצבוט בלב.

בשנת 2013 , עם סיום לימודי המשחק ב"בית צבי" ו"ניסן נתיב", התגבשו ששה שחקנים צעירים – חמש נשים וגבר אחד – שבחרו להתחיל את דרכם בעולם התאטרון ביצירה עצמאית משלהם.
במהלך שנה שלמה יצרו חברי האנסמבל מופע המשלב סאטירה, שירה, תנועה, משחק והומור מקורי, המורכב מקטעים שבוחנים את המציאות הנשית מנקודת מבט סרקסטית, כנה ופרובוקטיבית.
חברי האנסמבל כותבים, מביימים, מפיקים, מכארגרפים, מעצבים תלבושות ובונים את כל התפאורה בעצמם.
"Man, I Feel Like a Woman!" הוא מופעם הראשון.

ההופעה תתקיים ב11.4 ב21:30 בתיאטרון האינקובטור בבית מזי"א

 


 תמונות: באדיבות יח"צ 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה