תערוכה חדשה בממילא: "פיסול בשדרה"



אלרוב שדרות ממילא, לב ליבה הפועם של ירושלים, חושפת את התערוכה השמינית "פיסול בשדרה", במסגרת התערוכה שתיפתח הערב (יום ד'); האמנים מציגים פסלים כל אחד לפי ראות עיניו

הפסלים יוצבו בשדרה להנאתם של המוני המבקרים מהארץ ומהעולם. למעשה, הפסלים מביאים את מיטב יצירותיהם וכל יצירה היא חובקת עולם. כל אמן מציג את יצירותיו לפני ראות עיניו, במיומנות ובכישרון נדיר, האמנים מציגים פסלים בתכנון קפדני התורם לצופה תחושת הנאה ושביעות רצון. היצירות המוצגות בתערוכה מיועדות למכירה לקהל הרחב, כל יצירה תלווה בתווית שעליה מצויין בעברית ובאנגלית, שם האמן וטלפון ליצירת קשר.
 
מדובר בשנה השמינית בה הנהלת שדרות אלרוב ממילא נותנת במה לאמני ישראל; אמנים עם אמירה חברתית יוצאת מן הכלל. הטיפול בתערוכה וקבלת האמנים במשך השנה היא יוצאת מהרגיל, התשומת לב שמעניקים לאמנים וליצירותיהם הינה תשומת לב מיוחדת ושונה ממקומות אחרים.
 

ציפי ויטל, אוצרת התערוכה סיפרה לאתר ירושלים נט כי התערוכות המוצגות באלרוב הן יוצאות מן הכלל "זה נפלא שיש לנו פינה כזו מקסימה בירושלים. התערוכות מתחלפות אחת לשנה והן הפכו לפלטפורמה חשובה שמקשרת בין מבקרי ישראל לאמניה. היצירות מייצגות נאמנה אומנות בוהה ובלתי מתפשרת. האמנות היא פשוט יוצאת מן הכלל. כל העניין הוא שהתערוכות הן באופן נגיש ובלתי אמצעי. יש משפחות רבות שאוהבות אומנות והתשלום עבור מוזיאונים הוא גבוה ועל כן עבור משפחות מסויימות אינו מאפשר גישה לאותם מוזיאונים בעיר, ובכך גם אינו מאפשר גישה לאותה אומנות. ודווקא כאן ניתנת האפשרות בשדרה לצפות באומנות עכשווית, אנחנו רואים הרבה משפחות שמגיעות וממש רואים את ההנאה של הצופה וזו בעצם האומנות הבוהה".
ציפי מוסיפה  "יש לנו הרבה אספני אומנות מהארץ ומהעולם והם רוכשים במיטב כספם את האומנות, מדובר באומנות יוצאת מן הכלל ברמה גבוהה. האומנים הם מדהימים, זו קבוצה שמלווה אותנו כבר שמונה שנים והם מציגים פסלים בתכנון קפדני והוא שתורם לצופה תחושת הנאה ושביעות רצון. האומן נתן את כל כולו לתהליך הפסל". 
 
בשנת 2007 נפתח מתחם מסחרי חדש ע"י קבוצת אלרוב, בבעלות איש העסקים אלפרד אקירוב, ובניהולו של שמוליק בן משה – מנכ"ל אלרוב ישראל. האדריכל משה ספדיה, השאיר חותם של עבר ועתיד עם ניתוח ירושלמי מאוזן תוך התאמה סביבתית מושלמת עם עושר ויזואלי מרתק. אלרוב שדרות ממילא היוותה את אות הפתיחה להתחדשות בירושלים, מכל העולם עולים לרגל לראות את הפלא.

פנינה יוקרתית בלב ליבה של ירושלים, עיר הקודש לכל העמים והדתות. אורכה של השדרה כ- 600 מטר משני צידי הרחוב משולבים בה חנויות אופנה מהמובילות בעולם, גלריות, ספרים, מתנות, עתיקות, מסעדות ופעילויות חברתיות, תרבותיות ומגוונות.


לאורכה של השדרה מוצגים פסלים מאמנים המובילים בארץ ובעולם. התערוכות המתחלפות אחת לשנה, הפכו לפלטפורמה משמעותית המהווה קשר ישיר בין אמני ישראל למבקריה, יצירות המייצגות נאמנה אומנות בוהה ובלתי מתפשרת, באופן נגיש ובדרך בלתי אמצעית. בברכת הבאים אל שערי אלרוב שדרות ממילא תערוכות קודמות: עין לירושלים – תערוכת ציורים ישראל מציירת ירושלים, "דרך הפסלים", "סיפורי אגדות", "סיפורי תנ"ך", "מוזה", "הומור וסאטירה" ו"חובקת עולם".
תמונות: באדיבות ממילא 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה