החורף מעולם לא היה חם כל-כך: 120 אירועים, 300 אמנים ואלפי משתתפים במופעי תרבות, נגינה, מסיבות וסדנאות קולינריות

היום (יום ב') תיפתח בפעם הרביעית סדרת "שאון חורף 2015" במתחם שוק מחנה יהודה בירושלים. רשות הצעירים בעיריית ירושלים בחרה בדרך מקורית לחזק את ערבי שני בחודש פברואר הנחשבים חלשים בעסקי התרבות והבילויים בארץ. הקונספט שגיבשה הוא הפקת "שאון חורף" בשיתוף פעולה עם הסוחרים והאמנים. מדובר בסדרת אירועים מאתגרים ולא בנליים המנצלים חללים ייחודיים בחשיבה מקורית.

התוצאה: מיצג של שחקנים המתמקמים במשרד רואה חשבון אמִתי וכותבים בעבור הקהל דוח רווח והפסד של מצב האושר האישי שלהם; שיעור סווינג המוני בשוק; הופעת מחול בחלונות ראווה; שירה בציבור ברוסית בבר רוסי עם דור שני לעולים חדשים; מסיבת טוגות בבר יווני; כיתות אמן בפאבים; מיצגי וידאו על בניינים; ג'ם סשן בדירת סטודנטים ועוד.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת אומר כי "'שאון חורף' היא ההוכחה ששילוב יצירתי בין אמנים סוחרים וגופים עירונייםמייצר תרבות ייחודית מובילהשאין בשום מקום בישראל. ירושלים,באמצעות סדרה זו ופעילויות תרבותיותתיירותיות ועסקיות נוספות, ממצבת את עצמה:עיר מובילה בחיי התרבותבישראל. מתברר שהגורמים העירוניים יודעים לשלב בין טרנדים בין-לאומייםליזמות מקומיות וליצור תמהיל מנצח".

האירועים יתרכזו בכל יום שני במתחם אחר: ב-2/2 במתחם שוק מחנה יהודה; ב-9/2 במתחם החבצלת; ב-16/2 במתחם שושן וב-23/2 באזור התעשייה תלפיות. בשנים האחרונות פקדו את האירועים אלפי אנשים. לדברי יורם ברוורמן, מנהל רשות הצעירים בעיריית ירושלים, "שאון חורף היא יצירה קשה להגדרה. היא משתנה משנה לשנה גם בכל יום מימי הפרויקט". לדברי יונתן סטריאר, מנהל המדיה ברשות הצעירים של עיריית ירושלים וממפיקי הסדרה, "מספר המשתתפים הולך וגדל לאורך השנים. הסדרה היא ההוכחה שאמנות יכולה להיות מנוע צמיחה כלכלי, אם היא נעשית בשיתוף פעולה עם בעלי העסקים".

באירועים הבולטים:

ב-2/2 במתחם השוק: סדנה להכנת אייריש קרים ולימונצ'לו,שיעור סווינג המוני, מסיבת טוגות, אגריפס: עושים תיקון לבניין המקולל, הרכב Malox מרים את השוק, קצוות מוזיקליים עם קוואמי, גיל קופטש, אנסמבל פריזמה - מופע מחול של צבע צליל ומגע בסמטה אפופת עשן, גדי וילצ'רסקי על מחאה וקומדיה ועוד.

ב-9/2 במתחם החבצלת: פוליטיקה עם כוכב הרשת נוי אלוש, סדנת אוכל אתיופי, חפלה מרוקאית של הישיבה החילונית, ליפסינג קריוקי, מופע מחול של ק.ט.מ.ו.ן בסמטת הורקנוס,Non Profit Bandחוגגים אלבום בכורה, Buttering Trio סוחפים, עמית סגל על פוליטיקה ובחירות בעידן הפייסבוק, דן תורן בכיתת אמן ועוד.

ב-16/2 במתחם שושן: דראג רייס - מירוץ גברים על עקבים,כיתת אמן של בית הבובות,דו"ח מצב האושר באדיבות משרד רו"ח, ערב רוסיעם דור 1.5 - צעירים דוברי רוסית, הצהרת כורש: יריד דוכני אמנות, צחי בוקששתר– פשוט וטעים מבשר טחון, הסלון בשבזי חוזר ללילה אחד, טיגריס במוזיקה אפריקאית, טל פלורה לוי ועוד.

ב-23/2 באזור התעשייה תלפיות: אליפות פינג פונג, מיטב הסרטים של ביה"ס סם שפיגל, ניר ברקת על השתתפותו במירוץ ראלי דקר, רמי לוי מהשוק לשוק ההון, דניאלה ספקטור מארחת את חנן בן סימון, סשן היפ הופ עם סיסטם עאלי ו-iZReaL הרכב היפ הופ שפרץ ברוסיה ועלה ארצה ועוד.

 

תמונה: באדיבות יח"צ 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה