השירה העברית מקבלת השבוע מקום של כבוד בירושלים, שירי משוררים יוקראו ויושרו בלחנים מחודשים במסגרת פסטיבל "ימי אהבה לשירה" . תיאטרון החאן מעלה קומדיה מוטרפת של שיקספיר– על אף שנכתבה לפני שנים רבות נופתע לגלות שהיחסים הבינאישיים – בגידות, אהבה ומזימות, לא משתנות לעולם ומתאימות יותר מכל דווקא לימים אלה. וגם, "יונה", סרטו עטור השבחים של ניר ברגמן, עולה השבוע בתיאטרון ירושלים

פסטיבל ימי אהבה לשירה 18" וְהַשְּׁבִיעִתתִּשְׁמְטֶנָּהוּנְטַשְׁתָּהּ " (שמות כ"ב)

בעולם בו אנשים מגדירים את עצמם לפי אחיזה ברכוש, מזכה אותנו המורשת העברית להרפות

פעם בשבע שנים אנו נדרשים לרופף את האחיזה בהגדרות החיצוניות המעגנות את קיומינו לעולם החומר, ולהניח. השמיטה מאפשרת לנו להרפות מאחיזה בעולם כדי לבוא במגע עם הנעלם. להניח את עבודת האדמה כדי לעבד את רגבי הנפש.

את פסטיבל "ימי אהבה לשירה" אָרגנו בשנת הח"י לקיומו כ"מסכת שביעית". היוצרים הרבים שלוקחים חלק בפסטיבל יעסקו בשמיטה מהיבטיה השונים ולפי השקפת עולמם: בגוף, בנפש, במרחב, באדם.

ומשוררים רבים יפקדו את שערי בית הקונפדרציה, וקהל המאזינים מוזמן, אולי להצליח גם לשמוט משהו מהקשיות והעיקשות המתפרצות מהעיר האהובה בעת האחרונה.

בפסטיבל יתארחו שתי משפחות של מוסיקאים - משפחת עדר (יהודה ובנו אלון) ומשפחת רוטבליט-זהר (עלמה ויענקלה) שילוו את שני האירועים המרכזיים סביב שנת השמיטה, השמיטה שמאפשרת גם את החזרה למשפחה, למשפחתיות.

בנוסף ימשכו האירועים שהפכו למסורת במהלך הפסטיבל - מפגשי "דואט שירה" המפגישים שני משוררים בני דורות שונים, השקת גליון כתת מזמור ה- 11, אירוע מחווה מיוחד למשורר ט. כרמי ואירוע החתימה "שרים משוררים" - תחרות הלחן והביצוע לשירי משוררים מבית "משיב הרוח", שמתקיימת השנה באופן חגיגי לכבוד שנת ה-20 לקיומו של כתב העת, ויוצאת השנה לרחובה של עיר במתחם התחנה הראשונה.

הערב (ה') יתקיים הקונצרט "כח משיכת האדמה"  בהשתתפות אלון ויהודה עדר, וכן אירוע המחווה למשורר ט' כרמי, לציון 20 שנה למותו. אירוע מיוחד נוסף, יתקיים במוצאי שבת במתחם התחנה (21:30) – "תחרות שרים משוררים" - היוצרים הצעירים ישירו את גרסתם לשירת המשוררים ויתחרו על פרס הלחן הטוב ביותו.

פסטיבל ימי אהבה לשירה 18 . 24-27/12. בית הקונפדרציה/מתחם התחנה
במהלך הפסטיבל תתקיים מכירת גליונות משיב הרוח מכל השנים החל מ- 10 ₪ בלבד לגליון עלות המופע: 35 ₪ לרכישת כרטיסים: 02-6237000 / 6226*


"הנשים העליזות מוינדזור"

תיאטרון החאן מעלה את ההצגה "הנשים העליזות מוינדזור", קומדיה מאת ויליאם שייקספיר. את ההצגה מביים אודי בן-משה והיא פותחת באופן רשמי את עונת 2014-15 בתיאטרון. הצגה ראשונה תעלה על בימת החאן ביום שני, 29 בדצמבר.מדובר באחת מההפקות הגדולות ביותר שהעלה התיאטרון, בהשתתפותם של 14 שחקנים, רובם שחקני להקת החאן: אודליה מורה מטלון, ארז שפריר, אריאל וולף, אריה צ'רנר, דודו בן זאב, דניאל גל, יהויכין פרידלנדר, יואב היימן, יונתן מילר, יעל טוקר ועירית פשטן. לשחקני הלהקה הקבועים יצטרפו גם השחקנים הצעירים איתי שור, גיא גורביץ' ויהב גל.

זוהי קומדיה מרנינה על המתרחש בחצר המלך האנגלי. חיזוריו של האביר השמנמן ג'ון פלסטף אחרי שתי נשים (נשואות כמובן)  אליס פורד ומרגרט פייג', מתסיסות את וינדזור העליזה המאוכלסת בטיפוסים שונים ומשונים בשלל צבעי הגיחוך. סביב פונדק הבירית שבעיר, מתבשלות עלילות אהבה, נרקמות מזימות נקמה, נטמנות מלכודות  והכל בעליצות שייקספירית פרועה.

הנשים העליזות מוינדזור. תיאטרון החאן. החל מה-29 בדצמבר

"יונה" – סרטו של ניר ברגמן

סרטו של ניר ברגמן("כנפיים שבורות")על יונה וולך, בהשראת ספרו שליגאל סרנה. יונה וולך גילתה את חיבורה הטוטאלי אל המילים כבר כילדה , כתיבת השירה חיברה אותה אל עצמותיה הפרסונליות והנשיות והיוו ביחד את אופייה המרדני והעיקש.  
בשנות ה-60 המוקדמות היא נוסעת לתל-אביב, בניסיון לפלס דרך לשורה הראשונה של השירה העברית, שהייתה אז בהגמוניה גברית כמעט מוחלטת. באמצעות כישרונה ולא מעט בעזרת החוצפה והכריזמה הטבעית שלה, היא מצליחה להקסים ולפתות את בני החבורה הבוהמיינית הזו, להשתלב בתוכה, לפרסם את שיריה ולהפוך לכוכבת עולה בשמי השירה. היא חובבת סקס, פרובוקציות וחיים פרועים, שמובילים אותה לאשפוזים במוסד לחולי נפש בטלביה, ירושלים. עד מותה היא מנהלת חיי יצירה פוריים וחיים אישיים סוערים ויצריים.

"יונה" – 100 דקות. תיאטרון ירושלים

https://www.youtube.com/watch?v=sEKA4CvHeVw

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה