יידיש היא האוצר שלי



מופע קומי-מוסיקלי חדש של תיאטרון יידישפיל, בכיכובם של מוטי גלעדי ובתו דורין ובליווי תזמורת, הכולל שירי נכס צאן ברזל מתרבות הזמר היידי בשילוב קטעי בידור וחיקוי אקטואליים, יגיע לבירה לתיאטרון ירושלים ב 28/12

בימים אלו מתאחדים מוטי גלעדי וביתו דורין למופע חדש בתיאטרון יידישפיל, 'יידיש מיין אוצר', המציג בהומור חריף ושנון את הישן מול החדש, את המסורת היידיש המפוארת עם טוויסט מודרני, ואת שירי נכס צאן הברזל מתרבות הזמר היידי, בשילוב עם קטעי בידור וחיקוי אקטואליים – שמעון פרס דובר יידיש עסיסית, הרב עובדיה יוסף ז"ל בדיאלקט ליטאי, ליאונרד כהן שר ביידיש את Dance me to the end of love, הביטלס את מיי מישל, פרנק סינטרה את I did it my way, פברוטי מבצע ביידיש את 'או סולה מיה', הג'יפסי קינג את באמבו לאה, וטוביה החולב שמתלונן למה תקעו אותו על הגג...בנוסף, מגוון את המופע ושובה את הקהל צמד רקדנים וירטואוזי מזוכי 'לרקוד עם כוכבים', ומלווה את המופע תזמורת בניצוחה של אלה דנציג על הפסנתר – חגיגה אמיתית.

לא כל יום מזדמן לצפות באב ובתו על במה אחת, בעיקר כאשר מדובר בצמד מוכשר כמו מוטי גלעדי וביתו דורין. החיבור האמנותי ביניהם לא התחיל היום וגם לא אתמול...כבר בגיל 9 כיכבה דורין עם אביה בהצגה 'יידישע געשעפטן' (עסקים יהודיים) שזכתה להצלחה חסרת תקדים והציגה כ-150 הופעות ברחבי הארץ ובחו"ל (ארה"ב, קנדה ובלגיה). בהיותה בת 10 הופיעה דורין עם השיר 'פאפיראסן' בלאס וגאס: "דורין שרה כמו נולדה בלודג'....מרגשת עד דמעות!", נכתב עליה בביקורת. כן זכתה דורין לתשבחות בהופיעה בפני 4,000 צופים בדטרויט ובמקומות נוספים בעולם. לפני כ-10 שנים כיכבה שוב עם אביה בהצגה 'געפילטע פריש' (ממולא טרי), ולאחרונה ריגשה וזכתה להצלחה אדירה בהופיעה ביידיש בפני 2,000 ניצולי שואה בחיפה.

"אנחנו נושאים את הדגל של תרבות מפוארת בת מעל אלף שנה שלא הולכת לשום מקום", אומר מוטי גלעדי. "צריך להפוך את יידישפיל לתיאטרון לאומי ובינלאומי ולהקנות לו משאבים בהתאם. לכן, במופע אנחנו מדגישים את פער הדורות אל מול נצחיות היידיש שלא מתה ועוברת מדור לדור, וההוכחה לכך היא הילדה שלי, דור שישי בארץ שעדיין ממשיכה את השפה. דורין מתגלה כזמרת מרגשת לאין קץ, כאילו היא נולדה לתוך השפה הזאת. כמות החומר שהיא עיכלה בתוך חודש ימים – אני לא מכיר שחקן שמצליח לעכל, ועדיין להיות שנון ורהוט ומודע לכל מילה. היא מצליחה לבטא בצורה כל כך מרשימה את הרגש שבשפה ואת האינטונציות הקומיותהייחודיות. אין נחת גדולה יותר מלהופיע עם בתי. בזווית עין ובהינד עפעף היא חשה אותי ואני חש אותה –כל כך מחוברים שאנחנו מאלתרים בזמן אמת והקהל לא מרגיש.... היא מקצוענית לא פחות ממני ואף יותר, וזה ממלא אותי בחום ואהבה. הכיף הוא גדול – אני כותב, מביים, מופיע עם הבת שלי, וגם שומר על המסורת של היידיש. מה בנאדם יכול לבקש יותר?"

ההצגה 'יידיש - מיין אוצר'. כתיבה ובימוי: מוטי גלעדי, כתיבה: משה סחר ומיכאל פלזנבאום, הגברה ותאורה: סמי קריספל, תרגום סימולטני: לורה סהר, ניהול: אהרל'ה גלעדי.החל מאוגוסט בהיכלי התרבות ברחבי הארץ. כולל תרגום לעברית ורוסית.

ההצגה תופיע בבירה בתיאטרון ירושלים ב 28/12 בשעה 20:00.

 

תמונה: באדיבות יח"צ 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה