השבוע הקרוב מביא עימו בשורה לאוהבי הקולנוע והמוזיקה. פסטיבל הקולנוע היהודי יארח את הקומיקאית האמריקאית המצליחה, שרה סילברמן, במסגרתו יוקרן לראשונה בישראל סרטה החדש "אנחנו ניסים!" יואב קוטנר יארח את אגדת הרוק רמי פורטיס בשיחה אישית ומוזיקלית

סיפורים במונו: רמי פורטיס בשיחה עם יואב קוטנר 

במסגרת הסדרה "סיפורים במונו" שעורך יואב קוטנר בבית אבי חי, יתארח ביום שני הבא ( 15.12 ) רמי פורטיס. באירוע ישתף פורטיס את הקהל בסיפורים שמאחורי השירים, תהליך היצירה, סיפורים אישיים, מעלליו מאז "פלונטר" ועד "החבר אני" ועוד.

במסגרת הסדרה מתארחים יוצרים מרכזיים מעולם המוזיקה המקומי במתכונת "שירים וסיפורים" - שיחה עם הקהל, סשן שאלות ותשובות וביצועים מיוחדים של מבחר שירים. האמן מתייחס לשאלות המופנות אליו במהלך המופע או כאלו הנשלחות אליו מראש מקרב הקהל.

רמי פורטיס, הוא אחד היוצרים הרבגוניים ביותר בארץ ואחד מסמליו הגדולים של הרוק הישראלי. בהמשך השנה ישתתפו בסדרה: עמיר בניון, שאנן סטריט ודודו קלמס, דודו טסה, נורית גלרון, אתי אנקרי, ארקדי דוכין ועוד.

"סיפורים במונו" עם רמי פורטיס יתקיים ביום שני , 15.12 ,בשעה 21:00 בבית אבי חי

מחיר 60 ₪ סטודנטים 30 ₪ .

 

פסטיבל הקולנוע היהודי בסינמטק

בפסטיבל הקולנוע היהודי שיתקיים בין התאריכים 16 ל-23 בדצמבר, יוקרנו יותר מ-50 סרטי עלילה, תעודה, סרטים קצרים, סרטי ילדים ונוער, קלאסיקות ועוד. כמו כן, ייערכו עשרות מפגשים עם יוצרים ואורחים מהארץ ומחו"ל.  אורחת הכבוד של הפסטיבל השנה תהיה הקומיקאית, התסריטאית והשחקנית האמריקאית שרה סילברמן, שתשתתף בהקרנה חגיגית של סרטה "שרה סילברמן: אנחנו ניסים!", ותקיים שיחה עם הקהל בהנחיית עינב גלילי. לסילברמן יוענק פרס הוקרה מיוחד מטעם הפסטיבל על הישגיה בתחומי הקולנוע, הטלוויזיה והניו מדיה.

סילברמן, זוכת שני פרסי "אמי", שהוכתרה כאשה המצחיקה ביותר ע"י מגזין הרולינג סטון, פרצה לתודעה האמריקאית בשנות ה-90 בתכנית המערכונים הוותיקה Saturday Night Live, אליה שבה בהמשך כמנחה.

סרט הפתיחה של הפסטיבל השנה יהיה "פניקס" (Phoenix), סרטו המדובר של הבמאי הגרמני כריסטיאן פצולד בכיכובה של נינה הוס, שהוקרן בבכורה בפסטיבל טורונטו האחרון, גרף את פרס המבקרים בסן סבסטיאן, וזכה לתשואות הקהל והמבקרים כאחד. עלילת הסרט מתרחשת בגרמניה שלאחר מלחמת העולם השנייה, והוא מתאר ניצולת שואה שנפצעה קשות בפניה העוברת ניתוח פלסטי ושבה לברלין כדי לחפש אחר בעלה

בין הסרטים הבולטים בפסטיבל ניתן למצוא גם את "צילי" , סרטו החדש של עמוס גיתאי, שהוקרן בבכורה בפסטיבל ונציה האחרון ומבוסס על הנובלה של אהרן אפלפלד "הכתונת והפסים", מביא את סיפורה של נערה המסתתרת ביער ליד צ'רנוביץ בזמן מלחמת העולם השנייה, לאחר שכל משפחתה נשלחה למחנות. לצד "צילי" יוקרנו סרטיו של גיתאי "מאוחר יותר" (2008) ו"מלחמת בני אור בבני חושך" (2009).

"East Jerusalem/West Jerusalem" - סרטם של ארז מילר והנריקה צימרמן, העוקב אחר יצירת אלבומו האחרון של הזמר והמלחין הישראלי דויד ברוזה שמגיע למזרח ירושלים לפרויקט מוסיקלי מעורר השראה - הקלטת שירים עם מוזיקאים מפלסטין ומישראל, בצד מוסיקאים נודעים מרחבי העולם. לפני ההקרנה יתקיים מופע מוסיקלי של דויד ברוזה ומירה עווד.

"47 שנות תיעוד" - הפרויקט האחרון והמסקרן של הבמאי זוכה הפרסים רענן אלכסנדרוביץ' ("שלטון החוק", "מסעות ג'יימס בארץ הקודש"), הכולל תיעוד של העיר חברון ב-50 השנים האחרונות, ומעורר שאלות על דוקומנטציה, היסטוריה ופוליטיקה. לאלכסנדרוביץ' יוענק פרס הוקרה מיוחד מטעם הפסטיבל על תרומתו לקולנוע הישראלי.

קולנוע קלאסי ועותקים משוחזרים - הזדמנות נדירה לצפות ברסטורציות חדשות של "שמשון ודלילה" (1949) של ססיל בי דה מיל; "מר קליין" (1976) של ג'וזף לוסי בכיכובם של אלן דלון וז'אן מורו; "כינורות הנשף", סרטו האוטוביוגרפי של מישל דראך (שיוקרן במעמד בנו של הבמאי, דוד דראך); "כינורות הנשף" (1974); עותק דיגיטלי חדש של "הצד השלישי של המטבע" (1960) של כריס מרקר, וסרטים נוספים.

קולנוע לילדים ולנוער - "בל וסבסטיאן", גרסה קולנועית חדשה ומרגשת לקלאסיקה הצרפתית; "סודות מלחמה", סרט הילדים הבולט ביותר בפסטיבל טורונטו האחרון; "חברים לנצח", סרט אוסטרי על חברות בין נער יהודי לנער נוצרי במלחה"ע השנייה; והסרט הקלאסי הנודע "מלחמת הכפתורים" (1962), שילווה בהרצאה של גלילה רון פדר-עמית, שבחרה בו כסרט הילדים האהוב עליה.

פסטיבל הקולנוע היהודי מתקיים מדי שנה מאז 1999 בימי החנוכה. תכנית הפסטיבל מציעה שלל סרטים ומפגשים עיוניים העוסקים בשאלת הזהות היהודית; אמונה, אמנות, תרבות, פילוסופיה, מוסיקה, אוכל, אורח חיים בארץ ובגולה והקשר בין היהדות לדתות אחרות.

פסטיבל הקולנוע היהודי, החל מיום שלישי  ה 16 עד ה-23 בדצמבר, סינמטק ירושלים


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה