"עושים שכונה" יוצא לדרך



פרויקט "עושים שכונה" הנותן לצעירי העיר הזדמנות להשפיע ולשנות באופן פיזי את המרחב האורבני ברחבי מוקדים שונים בבירה יצא השבוע לדרך

הפרויקט המשותף לרשות לפיתוח ירושלים, עמותת "רוח חדשה" ועיריית ירושלים, כולל תשע קבוצות המורכבות מאומנים וסטודנטים. לכל אחת מן הקבוצות הוצמד מנטור בעל שם בעולם האומנות, וניתן תקציב של  150,000 לעבוד איתו לאורך השנה. המטרה היא ליצור תשעה פרויקטים של אמנות ועיצוב במרחב הציבורי, בתשעה לוקיישנים נבחרים בעיר, אשר ייצרו סביבם שגרת פעילות תרבותית.

בשלישי האחרון, ערב ההשקה, הציגו המנטורים את הפרויקטים המסקרנים העתידים לשנות את פניה של ירושלים, ובכך נורתה יריית הפתיחה לתהליך ייחודי מסוגו בארץ.  בין הפרויקטים של הקבוצות ניתן למצוא קיר משאלות אינטראקטיבי המורכב מפלזמות ,סאונד  ותאורה, שיוזן ממשאלות העוברים והשבים באזור כיכר החתולות, יצירת ריהוט רחוב חדשני במרכז המסחרי בגבעה הצרפתית, בנייה ותפעול גלריה-ספריה ניידת בקטמונים ועוד. 

האירוע נפתח בדברים של נציגי הרשות לפיתוח ירושלים, עמותת "רוח חדשה" ועיריית ירושלים על הפרויקט:

משה קפטובסקי, מנהל מיזם עיר אקדמיה, נציג הרשות לפיתוח ירושלים: "הפרויקט מביא איתו אמירה חדשנית שנותנת מקום מרכזי ללב האזרחי הפועם של העיר, אני מצפה שגם מברלין ומקומות נוספים בעולם יבואו לראות את מה שאנחנו יוצרים כאן"

אלישבע מזי"א מנכ"לית "רוח חדשה: " 'עושים שכונה' הוא פרויקט המדגיש את הבעת האמון של הממסד בצעירים החיים בירושלים, ניתנה פה הזדמנות אדירה להניע שינוי קבוע במרחב הציבורי ולקחת חלק בתהליך ההתחדשות של העיר דרך אנרגיה צעירה ויצירתית"

עופר ברקוביץ', יושב ראש תנועת התעוררות, סגן ראש העיר: "אנחנו מסתכלים על המרחב הציבורי כמקום שיש בו התרחשות מתמדת, לכן "עושים שכונה" הוא פרויקט המשתלב בצורה מושלמת בפיתוח העיר כמרכז אורבני תוסס ומכניס כוחות חדשים למערכת"

את האירוע סיכמו הנוכחים בהתרגשות וציפייה רבה מהעתיד להתרחש בירושלים בעקבות הפרויקט.

 

תמונות: נופר קפלן 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה