עונת הפסטיבלים של ירושלים בעיצומה, החורף אינו מרתיע את העיר והיא סוערת בשבועות האחרונים במלוא מובן המילה. אירוע רודף אירוע, ואנחנו הירושלמים לא מפחדים לצאת מהבית בלילות הקרים. שמחים להתעטף בחום תרבותי, ולהתמסר לעונה הקרה שבמקום להרתיע את המקומיים, היא דווקא מזמנת אליה תיירות מן החוץ. השבוע יפתח פסטיבל חמשושליים, ארבע סופי שבוע רוויים ברעמים, ברקים וכל טוב

הערב (ה') ייפתח פסטיבל התרבות והתיירות של החורף הירושלמי, שחוגג עשור. במהלך 4 סופי השבוע של דצמבר יתקיימו אין ספור אירועי תרבות, פולקלור, יצירה, קולינריה ותיירות. בתי המלון בעיר, המשתפים פעולה עם מארגני האירוע, יספקו  50% הנחה על לילה שני לאורחי הפסטיבל. אירוע הפתיחה של הפסטיבל יהיה, מחווה לפסטיבל הזמר והפזמון באירוע יארח המוסיקאי ניב קאופמן אמנים ידועים, שיבצעו שירים אהובים מפסטיבלי הזמר של ישראל. בין האמנים שישתתפו: רבקה מיכאלי, ששי קשת, מירה עוואד, קרן הדר ועוד. האירוע יתקיים בתיאטרון ירושלים, אולם הנרי קראון, בשעה 20:00.

אירוע בולט נוסף הינו ה'תארוחה': מיזם יוצא דופן המחבר בין אמנים ירושלמים ובין בתי מלון בעיר.  ב- 4 סופי השבוע הקרובים יהפכו החללים הפתוחים של 15 בתי מלון ל"גלריות לרגע" (pop up gallery), ואמני ירושלים יציגו בהם את עבודותיהם.

עוד ניתן למצוא בפסטיבל ערבי 'מספרי סיפורים', תחת הכותרת "סיפור שלם" ובהנחיית יוסי אלפי.האירוע הראשון:  'עברית שפה סבבה', בתכנית: לכל ישראלי יש העברית שלו. שפה אחת עם כל כך הרבה סגנונות, ולא רק שפה, היא גם סיפור.בין המשתתפים רוביק רוזנטל, יורם טהרלב ושרית סרי. אירוע זה יתקיים בחמשוש השני, יום שישי, 12.12 בשעה 12:00, בתיאטרון ירושלים. באירוע השני: "סיפורי ירושלים", אשר ידון בשאלה האם הירושלמיות עוברת בגנים?
ישתתפו ד"ר אבשלום קור, דן בניה סרי, יהודה עצבה, רינה פדוה.
שירה ונגינה: האחים צנחני. האירוע יתקיים בחמשוש הרביעי, יום שישי, 26.12 בשעה 12:00, תיאטרון ירושלים.                 

אולמי העיון והקריאה של ספריית בית העם, יארחו את אמני תיאטרון הזירה הבין תחומית ויפיחו חיים באמצעות תיאטרון ומוסיקה בטקסטים עתיקים וחדשים.
האירועים יתקיימו בחמשוש השלישי ,18.12 ובחמשוש הרביעי 25.12 בין השעות 20:30-22:00, בספריית בית העם. 

מופע חשוב בפסטיבל הוא המחווה ליוסי בנאי, שנקרא "לעשות יהלום מפחם"- המוסיקאי ניב קאופמן יארח אמנים, שיבצעו ביחד ולחוד, את בנאי הפרטי שלהם: דרך כתיבתו לגשש החיוור,דרך התרגומים המופלאים לשאנסונים של ברל ובראסאנס, דרך אהבתו למילה הכתובה, לנתן אלתרמן, לתנ"ך, לנעמי שמר ודרך שיריו האהובים והמוכרים. האירוע יתקיים ביום חמישי ה-18.12 בשעה 20.00 בימק"א – ללא תשלום.

 

פסטיבל חמשושליים. סופי השבוע במהלך חודש דצמבר ברחבי ירושלים. ללא תשלום או במחיר סמלי הנע בין 15-30 שקלים.

אירוע חשוב נוסף, שיתקיים במסגרת הפסטיבל "חמשושליים" אך למעשה הוא פסטיבל בפני עצמו, הוא  ה'הולגאב', פסטיבל ליצירה ישראלית – אתיופית שיתקיים במהלך השבוע הקרוב בעיר..

פסטיבל הולגאב ליצירה ישראלית- אתיופית יתקיים זו השנה החמישית בירושלים בין התאריכים 11-4 לדצמבר 2014 ויתפרס ברחבי העיר: בית הקונפדרציה, תיאטרון ירושלים, ז'ראר בכר והצוללת צהובה. היצירה הישראלית-אתיופית פורחת בשנים האחרונות בתחומי המוסיקה, התיאטרון והמחול. מופעי הפסטיבל משלבים בין התרבות האתיופית, זו המסורתית וזו העכשווית, עם השפעות מהתרבות הישראלית העכשווית. הולגאב מעמיד במה לרשותם של היוצרים בשפה אמנותית חדשה ומרהיבה זו, וחושף אותה ואותם בפני הקהל הרחב.

בין האירועים הבולטים :

ההופעה של צמד ההיפ הופ 'אקסום' ,  הצמד "ראס דשן" – אבטה בריהון ויצחק ידיד מציינים עשור לאלבום המשותף הראשון שלהם, שזכה לשבחים ובמסגרתו עיבדו שירי עם אתיופיים ותפילות כפי ששרו אותם הקייסים, כהני הדת האתיופיים. שירים אלה מבטאים געגועים של יהודי אתיופיה לירושלים ומוצגים במסגרת מודרנית המוסיפה להם השפעות של בלוז, גוספל וג'אז ששורשיהם באפריקה.

https://www.youtube.com/watch?v=hmx_-Oqtlio

 

במסגרת הפסטיבל הבינלאומי, יתארחו לראשונה בישראל ובמסגרת הפסטיבל:

הזמר אלמייהו אשטה, הידוע בכינוי 'ג'יימס בראון של אדיס' , ו"פרויקט אדיס האקוסטית" – הגרסה האפריקאית ל"בואנה ויסטה סושיאל קלאב" הקובנית", המורכבת מהמוסיקאים הבולטים הופעלים כיום באדיס אבבה:

 http://www.youtube.com/watch?v=W3yrzeY8plQ

 

 

הפסטיבל יתקיים בתאריכים 11-4 בדצמבר 2014 ברחבי ירושלים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה