חמשוש ראשון בירושלים



פסטיבל החורף הירושלמי שחוגג עשור ייפתח השבוע ביום חמישי הקרוב, במהלך 4 סופי השבוע הקרובים של חודש דצמבר תציע הבירה פסטיבל חורפי של תיירות וחורף. אירוע הפתיחה יהווה מחווה לפסטיבל הזמר והפזמון במהלך סופי השבוע של

במהלך 4 סופי שבוע של דצמבר יתקיימו מאות אירועי תרבות, פולקלור, פסטיבלים, פולקלור, יצירה, קולינריה ותיירות. בתי המלון בעיר יתנו 50% הנחה על לילה שני באחד מסופי השבוע של דצמבר.
אירוע הפתיחה יתקיים ביום חמישי הקרוב, אירוע הפתיחה של חמשושלים 2014 הוא מחווה לפסטיבל הזמר והפזמון. באירוע יארח המוסיקאי ניב קאופמן אמנים ידועים, שיבצעו שירים אהובים מפסטיבלי הזמר של ישראל. בין האמנים שישתתפו: רבקה מיכאלי, ששי קשת, מירה עוואד, קרן הדר ועוד.

מתי ואיפה? יום חמישי, 4 בדצמבר, אולם הנרי קראון, בשעה 20:00, תיאטרון ירושלים.

יקדם לאירוע קוקטייל חגיגי לפתיחת אירועי 'חמשושלים 2014' במעמד ראש העיר.

כרטיסים לאירוע ניתן לרכוש בתיאטרון ירושלים, במחיר סמלי של 30 ₪ בלבד.

פסטיבל ההולגאב החמישי ליצירה ישראלית-אתיופית– בערב פתיחת אירועי חמשושלים, ייפתח פסטיבל הולוגב, במופע ראשון ויחיד בארץ של הכוכב: אלמייהו אשטה, שנחשב באתיופיה לאגדה חיה מאז שנות השישים. במופע תתארח הזמרת והיוצרת איילה אינגדשט. מתי ואיפה? יום חמישי, 4.12.14 בשעה 21:00, תיאטרון ירושלים.

הפסטיבל ינעל במופע: "קלאסיקות אתיופיות – "פרויקט אדיס האקוסטית" - הגרסה האפריקאית ל"בואנה ויסטה סושיאל קלאב" הקובנית. להקת מוסיקאים משובחים מאדיס אבבה תציג עיבודים חדשים ורעננים לשירים אתיופיים קלאסיים משנות החמישים והששים, עם השפעות שלמסורות מזרח-אפריקאיות שונות ושל ג'אז ומוסיקה לטינית.

ה'תארוחה'- מיזם יוצא דופן ומקורי המחבר בין אמנים ירושלמים ובין בתי מלון בעיר. בתי מלון במרכז ירושלים יפתחו את שעריהם לקהל. ב- 4 סופי השבוע של דצמבר יהפכו החללים הפתוחים של 15 בתי מלון ל"גלריות לרגע" (pop up gallery), ואמני ירושלים יציגו בהם את עבודותיהם. רשימת המלונות: אלדן, ימקא- 3 הקשתות, ממילא, אברהם הוסטל, איל, ג'רוזלם אין, מונטיפיורי, פלטין, The Jerusalem Hostel, אגריפס, המלך דוד, ארתור, הרמוני, המלך שלמה, וולדורף אסטוריה.

 שבת חזנות ושירה יהודית עם החזן שלמה גליק- בשבת החזנות, יגש לפני עמוד התפילה, החזן שלמה גליק, בליווי מקהלת החזנים "בזמירות", ויתפללו בליווי של מנגינות ויצירות חזנות פופולאריות, מנגינות משירים חסידיים, שירים ישראליים, אופרה ועוד. שירתם תתנגן בהרמוניה שמיימית ותהפוף את תפילת השבת לחוויה רוחנית, מרוממת, מרגשת. החזן שלמה גליק, נחשב היום לאחד החזנים והזמרים המובילים בתחום המוזיקה הליטורגית יהודית. ישיבה בנפרד (גברים ונשים).

מתי ואיפה? שבת פרשת וישלח, י"ג בכסלו, 5.12.14, מנחה וקבלת שבת בשעה: 16:20,
 6.12.14, תפילת שחרית ומוסף, בשעה :8:00. בית כנסת ישורון, רחוב קינג ג'ורג' 44.  ארועי החזנות יתקיימו גם בחמשוש השני.  

קונצרט פעמונים תחת כיפת השמיים: בואו להנות מהמוזיקה של הפעמונים בקונצרט פעמונים מיוחדים היחידים מסוגם במזרח התיכון. מה יכול להיות מיוחד יותר מלשמוע את הצלילים ממלאים את השמיים מעבר לעיר? זוהי חוויה שאסור להחמיץ. תוכלו לשבת על הדשא בימק"א או לסעוד משהו בזמן הקונצרט במסעדה. חשוב להתלבש בהתאם למזג האוויר.

מתי ואיפה? רחוב דוד המלך 26, ימק"א הבינלאומית, 5.12.14 בשעה 13:00. הקונצרט יערך בכל החמשושים של הפסטיבל. 

תמונה: באדיבות יח"צ


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה