החורף נתן אותותיו, והתחליף הראוי לטיול שמשי ברחובות העיר, מתחבא באולמות התרבות בעיר. פסטיבל מחול בינלאומי שיחשוף אמנים מישראל ומהעולם, מתחיל היום (ה') בירושלים, דוד גרוסמן יגיע לבית אבי חי לשוחח על ספרו החדש, וגם "העיר הזאת", מופע תיאטרון ירושלמי שהפך לקאלט ארצי, חוזר לביקור בודד בבירה

שבוע המחול הבינלאומי

יוצרים מיפן, צרפת, איטליה, גרמניה, שוויץ וישראל וכן 8 יצירות מקור מהארץ ומהעולם הם רק חלק משלל היצירות אשר יוצגו בפני עשרות מנהלי פסטיבלים ומרכזי מחול 
מרחבי העולם.

שבוע המחול הבינלאומי ה-,2 מיסודו של מרכז מחול שלם יארח עשרות אמנים, יוצרים ומנהלי מרכזי מחול ופסטיבלים מרחבי העולם במטרה ליצור קשרים, לקדם את התרבות הישראלית ולמצב את ירושלים כמרחב תרבותי עדכני ועשיר. שבוע המחול ייפתח בתחרות בינלאומית לכוריאוגרפיה (28-19/11/2014), בה ישתתפו יוצרים מרחבי העולם.  במהלך שבוע המחול יוצגו 8 יצירות מקור מבית מרכז מחול שלם ומופעים מאת יוצרים מהארץ ומחו״ל, על מנת לחשוף את יצירת המחול הישראלית לקהלים רחבים.

השנה, במסגרת חשיפת יצירות המקור המשתתפות בשבוע המחול יועלו גם עבודות אשר נוצרו במהלך מבצע "צוק איתן" ואחרות אשר עוסקות באספקטים השונים של הקיום הישראלי.  בנוסף, ישתתפו יוצרים אשר נותנים ביטוי לעיר ירושלים ולמגוון האנשים והדמויות החיות בה:  גיטי פורגס, דתיה חרדית חסידית אשר מעלה מופע העוסק במקורות היהודיים; סיוואר עבליני, יוצרת ערבייה נוצרייה, צעירה מבטיחה אשר מציגה את הקונפליקט שלה כרקדנית ערביה בתוך סביבה שונה, מגוונת ולא רגועה.

לצד המופעים יתקיימו סדנאות, מפגשי אמן ופאנלים מרתקים. במהלך שבוע המחול יתקיים הפנינג במתחם התחנה הראשונה בירושלים בו ישתתפו: "פרויקט הנשיקה" של אוסקולה, סטודנטים מהאקדמיה למחול, יוצרים מתחומי אמנות מגוונים, סדנאות לכל המשפחה, סדנאות משחק, פעילויות לילדים ומופעים פתוחים לקהל הרחב ועוד.

שבוע המחול הבינלאומי . תאריכים 28/11-3/12.
האירועים יתקיימו בירושלים: אולם הקרנף, מוזיאון על התפר, מרכז ז'ראר בכר, 
מתחם התחנה הראשונה ובית מזי"א. מחירי כרטיסים: 60-90 ₪

סרט שחור לבן - בצבע

"העיר הזאת"

כבר זמן לא מבוטל שקבוצת התיאטרון הירושלמית 'האינקובטור' מיצבה את אמנות השוליים במרכז. המופעים שיצרו במסגרת לימודיהם בניסן נתיב ואחרי כן כקבוצת פרינג' אקטיבית ומסעירה, הצליחו לסחוף קהל רב, ירושלמי ולא רק.

החיבור עם להקת הראפ 'המופע של ויקטור ג'קסון' הוליד כבר מספר שיתופי פעולה, אך ללא ספק 'העיר הזאת' הוא המוצלח ביותר. 'העיר הזאת' הוא עירוב בין ז'אנרים תיאטרוניים, קולנועיים ומוזיקליים, בין ים תיכוניות ומערביות ובין צורה אמנותית חדשנית לתוכן חתרני. כל אלה, הם כנראה הסיבה שהקהל לא מפסיק להגיע.
https://www.youtube.com/watch?v=foeJnH4VkF4

זהו מחזמר ראפ בלשי המספר את קורותיו של הבלש ג'ו, בלש ציני ומריר בעיר מושחתת ומנוונת, אשר נשבה בקסמיה של אשה בשם שרה בנט, המגיעה למשרדו ומשכנעת אותו לחקור את היעלמותה המסתורית של אחותה. 

העלילה מסתבכת כאשר מתגלה שהאחות נרצחה וששרה לא סיפרה את כל האמת. מכאן ואילך אנו עדים להידרדרותו של הבלש ג'ו, דרך מות השותף שלו ג'ק, הסתבכותו עם גורמי פשע בעיר ועד מעצרו על ידי המשטרה, שם מצליח הבלש לפענח את התעלומה. המחזמר כתוב כולו בראפ ובשירה. מושפע מאוד ממוסיקה שחורה על סוגיה, מסרטי פילם נואר ומהסוגה הבלשית בכלל. 

 העיר הזאת. יום חמישי. 27.10. בית מזי"א. 70 שקלים.

עניין מיוחד

סוס אחד נכנס לְבָּר -  ערב לכבוד ספרו החדש של דויד גרוסמן

הסופר דויד גרוסמן יתארח בבית אבי חי, לכבוד צאת ספרו החדש,וישוחח עם בלהה בן אליהו, מרצה וחוקרת ספרות עברית.

הופעת סטֶנד אַפּ במרתף בנתניה הולכת ומשתבשת, מתפוררת לעיני הקהל. בין אם הערב נשמט מידיו של הסטֶנדאַפִּיסט, ובין אם תוכנן מראש להיות כזה – הקהל שבא לבלות ולצחוק נדהם לקבל הופעה מסוג אחר לגמרי. האנשים היו קמים ועוזבים, או מורידים את אמן-הסטנד אפ הוותיק מן הבמה בשריקות בוז, אלמלא נמשכו כבחבלי קסם להציץ לגיהינום של אחר.

הסטנדאפיסט דוֹבָלה גִ'י, הפכפך מרתיע ומקסים, חושף בערב הזה את השריטה של חייו –  הבחירה המבעיתה והגורלית שנאלץ לעשות בין שתי נפשות קרובות.

 

סוס אחד נכנס לבר הוא ספרו החדש של גרוסמן, העוסק בבגידות באהבה ובחברוּת, על אשמות שמבקשות גזר-דין. האמן נקרע בו בין חובתו לקהלו לבין חובתו לעצמו. לכן מתנהל הספר על קו הגבול המרוסק בין יסודות ומצבי-רוח ורגשות לא-מתיישבים.

רכישת כרטיסים לאירוע

רביעי 20:00 | 3.12.2014 הכניסה ללא תשלום, על בסיס מקום פנוי, ניתן להזמין כרטיסים מראש בקופות בית אבי חי

 תמונות: יודן עבדי ועדן וויסמן

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה