דווקא עכשיו: 'חמשושולים' בירושלים



בעוד כשבועיים ייפתחו בירושלים אירועי 'חמשושלים 2014', פסטיבל התרבות והתיירות של העיר של החורף הירושלמי, שחוגג עשור. במהלך 4 סופי שבוע של דצמבר יתקיימו מאות אירועי תרבות, פולקלור, פסטיבלים, פולקלור, יצירה, קולינריה ותיירות

עיריית ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים וגורמי התיירות בעיר, לא מוותרים על כל מאמץ לדרבן את הישראלים ואת התיירים להגיע לעיר ולתמוך בעסקים שבה, דווקא עכשיו.

פסטיבל התרבות והתיירות של העיר של החורף הירושלמי. במקביל לאירועים בתי המלון בעיר יתנו 50% הנחה על לילה שני באחד מסופי השבוע של דצמבר.

כמעט כל האירועים יתקיימו בחללים סגורים: באולמות, בתיאטראות, במוזיאונים, במבנים סגורים ומאובטחים, שבהם תחושת הביטחון גבוהה.

הכניסה לכמחצית מהאירועים היא חינם, או בתשלום סמלי של 15 – 5 שקלים  בלבד.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת אומר: "ירושלים היא עיר מיוחדת במינה. לצד התמודדות עם אתגרי השעה, אנו ממשיכים גם השנה לבלות, לטייל ולחגוג בירושלים. במהלך ארבעת סופי השבוע של הפסטיבל, מוזמן הקהל הרחב לחוות את החוויה הירושלמית על כל פניה: את השילוב המרתק בין קודש וחול, עתיק ומודרני, רוח ויצירה. אני מזמין את אזרחי  ישראל להגיע לירושלים ולהנות משפע האירועים".

אירועי "חמשושלים" נערכים ביוזמת הרשות לפיתוח ירושלים, בשיתוף המשרד לירושלים והתפוצות, עיריית ירושלים, משרד התיירות והתאחדות מלונות ירושלים ובהפקת החברה העירונית אריאל.                

לדברי אילנית מלכיאור, מהרשות לפיתוח ירושלים: "אנחנו עושים כל מאמץ לתת את המוצר התרבותי והתיירותי האיכותי ביותר במחיר שווה לכל נפש, ופעמים רבות אף בחינם וללא תשלום, תוך הקפדה של מתן הרגשת ביטחון גבוהה. שפע האירועים מותאמים לטעם אוכלוסיות נרחבות: ישראלים, תיירים, חילונים, דתיים, אוכלוסיה מבוגרת, צעירים ומשפחות".

 

 

אירוע הפתיחה יהיה: מחווה לפסטיבל הזמר והפזמון

הרשות לפיתוח ירושלים,יוזמת 'חמשושלים', ריכזה את האירועים בסופי השבוע של דצמבר ב- 2 פעימות: בין השעות 21:00 – 18:00 יתקיימו אירועי תיאטרון, מחול ומוזיקה באולמות ברחבי העיר, ואילו  בין השעות: 21:00 – 1:00 בלילה יפתחו כל המוזיאונים בעיר את שעריהם לקהל הרחב.

אירוע הפתיחה של חמשושלים 2014 הוא מחווה לפסטיבל הזמר והפזמון.

באירוע יארח המוסיקאי ניב קאופמן אמנים ידועים, שיבצעו שירים אהובים מפסטיבלי הזמר של ישראל. בין האמנים שישתתפו: מירב מיכאלי, ששי קשת, מירה עוואד, קרן הדר ועוד.

מתי ואיפה? יום חמישי, 4 בדצמבר, אולם הנרי קראון, בשעה 20:00, תיאטרון ירושלים.

יקדם לאירוע קוקטייל חגיגי לפתיחת אירועי 'חמשושלים 2014' במעמד ראש העיר.

כרטיסים לאירוע ניתן לרכוש בתיאטרון ירושלים, במחיר סמלי של 30 ₪ בלבד.

אירועי עוגן מרכזיים:

מעבר לשפע אירועי התרבות; המוזיקה, המחול, התיאטרון, היצירה, התערוכות, הקולנוע, הסיורים המאורגנים, מופעי החוצות, כדאי לשים לב לאירועי העוגן הבאים:

פסטיבל ההולגאב החמישי ליצירה ישראלית-אתיופית– בערב פתיחת אירועי חמשושלים, ייפתח פסטיבל הולוגב, במופע ראשון ויחיד בארץ של הכוכב: אלמייהו אשטה, שנחשב באתיופיה לאגדה חיה מאז שנות השישים. במופע תתארח הזמרת והיוצרת איילה אינגדשט. 

מתי ואיפה? יום חמישי, 4.12.14 בשעה 21:00, תיאטרון ירושלים.

הפסטיבל ינעל במופע: "קלאסיקות אתיופיות – "פרויקט אדיס האקוסטית" - הגרסה האפריקאית ל"בואנה ויסטה סושיאל קלאב" הקובנית. להקת מוסיקאים משובחים מאדיס אבבה תציג עיבודים חדשים ורעננים לשירים אתיופיים קלאסיים משנות החמישים והששים, עם השפעות שלמסורות מזרח-אפריקאיות שונות ושל ג'אז ומוסיקה לטינית.

מתי ואיפה? חמשושלים השני, יום חמישי, 11.12 בשעה 21:00, תיאטרון ירושלים.

ה'תארוחה': מיזם יוצא דופן ומקורי המחבר בין אמנים ירושלמים ובין בתי מלון בעיר. 

בתי מלון במרכז ירושלים יפתחו את שעריהם לקהל. ב- 4 סופי השבוע של דצמבר יהפכו החללים הפתוחים של 15 בתי מלון ל"גלריות לרגע" (pop up gallery), ואמני ירושלים יציגו בהם את עבודותיהם.

'סיפור שלם'- שני אירועי מספרי סיפורים, במחיר 25 ₪ לכרטיס.                                 האירוע הראשון:  'עברית שפה סבבה', בתכנית: לכל ישראלי יש העברית שלו. שפה אחת עם כל כך הרבה סגנונות, ולא רק שפה, היא גם סיפור. מספר ומנחה: יוסי אלפי, משתתפים: רוביק רוזנטל, יורם טהרלב, שרית סרי שירה: דורי בן זאב, נגינה: תומר מזמר.

מתי ואיפה? בחמשוש השני, יום שישי, 12.12 בשעה 12:00, תיאטרון ירושלים.

האירוע השני: "סיפורי ירושלים".האם הירושלמיות עוברת בגנים? צהרים של סיפורים מרתקים. 

מספר ומנחה: יוסי אלפי, משתתפים: ד"ר אבשלום קור, דן בניה סרי, יהודה עצבה, רינה פדוה.
שירה ונגינה: האחים צנחני.

מתי ואיפה? בחמשוש הרביעי, יום שישי, 26.12 בשעה 12:00, תיאטרון ירושלים.                 

'ספריה בלילה': אולמי העיון והקריאה של ספריית בית העם, יארחו את אמני תיאטרון הזירה הבין תחומית ויפיחו חיים באמצעות תיאטרון ומוסיקה בטקסטים עתיקים וחדשים. 

מתי ואיפה? חמשוש השלישי ,18.12 ובחמשוש הרביעי 25.12 בין השעות 20:30-22:00, ספריית בית העם.  

 

להקת קולבן דאנס: מופע בכורה "על הקצה", המציג באמצעות שפת המחול את סיפור הכמיהה האנושית להתחבר עם האחר. דרך הכוריאוגרפיה המורכבת והתנועה, מציג המנהל האומנותי אמיר קולבן וצוות הרקדנים את השקפתם על מורכבות החיים בישראל וירושלים בפרט. עלות הכניסה 25 ש"ח.

מתי ואיפה? חמשוש שלישי, יום חמישי 18.12 בשעה 20:30, מרכז ז'ראר.

 

4 סופי שבוע של נוסטלגיה ירושלמית בגבעת התחמושת: "ירושלים של זיכרונות, חלומות וסיפורים; מופעי סיפורים עם דביר סורמלו, שיגיש אוסף סיפורים תחת השם 'מנוחה בנחלאות'  ודן בניה סרי, שיספר סיפורים אישיים שכולם בנושא ירושלים: 'אבנים בוכות בירושלים'.

מתי ואיפה? מופע 'מנוחה בנחלאות', יערך בימי חמישי, בשעה 19:30, בתאריכים: 4.12, 11.12, 18.12 וביום שישי 26.12, בשעה 10:00.
מופע 'אבנים בוכות בירושלים', יתקיים בימי שישי 5.12, 12.12, 19.12, בשעה 10:00, ובערב חמישי 25.12 בשעה 19:30. שני המופעים יתקיימו באתר גבעת התחמושת.

תערוכה בסופרמרקט: אמנות עכשווית בסופר מרקט, על המדפים ובמחלקות השונות, מיצבי פיסול, עבודות וידאו, צילומים וציורים של אמנים מובילים בזירת האמנות בסניף סופר מרקט בקניון לב תלפיות. מתי ואיפה? שופרסל, סניף קניון לב תלפיות, חמשוש רביעי, סוף דצמבר.

מקבץ גדול של סיורים בירושלים: בפארק ירושלים לכל המשפחה, בשכונת עין כרם, בטלביה, בשכונות החרדיות בעיר, בשכונה הארמנית, במרכז העיר, על גגות ירושלים, סיורי חנוכיות ברובע היהודי ובמנהרות הכותל ואחרים.

פסטיבל בובות תיאטרון לילדים ולכל המשפחה: מופעי בובות, אקרובטיקה וליצנות
מתי ואיפה? בחמשוש השני (11.12) ובחמשוש השלישי (19.12) בתיאטרון בית מזי"א.

מופע מחווה ליוסי בנאי: "לעשות יהלום מפחם"- המוסיקאי ניב קאופמן יארח אמנים, שיבצעו ביחד ולחוד, את בנאי הפרטי שלהם: דרך כתיבתו לגשש החיוור,דרך התרגומים המופלאים לשאנסונים של ברל ובראסאנס, דרך אהבתו למילה הכתובה, לנתן אלתרמן, לתנ"ך, לנעמי שמר ודרך שיריו האהובים והמוכרים.

איפה ומתי? ביום חמישי ה-18.12 בשעה 20.00 בימק"א – ללא תשלום.

שבוע העיצוב: בית הנסן, המבנה ההיסטורי המרתק, שניצב ליד בריכת ממילא, ואשר משמש כמרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה, יהפוך למספר ימים ל'קניון' אינטראקטיבי של חוויות והתנסות אישית וחושית של עולמות העיצוב והיצירה הטכנולוגית. יוצרים מתחומי יצירה שונים: ציור, וידיאו, מוזיקה, תוכנה, אופנה, שירה ועוד, יציגו את עבודותיהם, והקהל יוזמן לשחק, להתבונן, לבחון ולחוות חוויות מוחשיות.

מתי ואיפה? בחמשוש הרביעי, אירוע הפתיחה של שבוע העיצוב יתקיים ב- 24.12 (יום ד), בשעה 20:00.

 

תמונות באדיבות יח"צ 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה