על אף שירושלים , בשבועות האחרונים, היא כנראה המקום הקשה ביותר בארץ, ואוליי דווקא בגלל זה, ייחודה התרבותי והחברתי נשמר. בערים אחרות כנראה היינו מציינים את אירועי התרבות, ללא קשר לעיר בה הם מתקיימים. נשמע פשוט יותר. אבל בירושלים אי אפשר. זה מתבקש, ולהכל יש קונטקסט. למרות שהימים לא קלים, דווקא אצלנו מתקיימים אירועים שמזכירים לכולנו למה כל כך כדאי לחיות. פסטיבלים חזותיים ואמנותיים, וגם פסטיבל החשיפה הבינלאומית למוזיקת רוק, אינדי ג'אז ועולם בצוללת הצהובה

פסטיבל "חשיפה" בצוללת הצהובה –

אירועי החשיפה בצוללת הצהובה ירושלים מתקיימים זו השנה החמישית. ההופעות תחת כותרת הגג SHOWCASE  נועדו להכיר לבכירי התעשייה הבינלאומית את מיטב הכישרונות המוזיקליים הישראליים, בהופעות חיות הפתוחות הפתוחות לקהל הרחב. בין המשתתפים: מרינה מקסימיליאן, אסתר רדא, אורן ברזילי, שי צברי, מארש דונדורמה, קותימן, שי מאסטרו טריו, ניצן חורש, UBK,  עוזי רמירז,  החצוצרן אבישי כהן ועוד. 

 

 חשיפה בינלאומית משמשים במה איכותית לחשיפת מיטב להקות הרוק והאינדי והרכבי הג'אז ומוסיקת העולם הישראלים בפני מנהלי פסטיבלים בינלאומיים, מנהלי מוסדות תרבות בעולם, סוכנים, קניינים, פרומוטרים, מפיקים, לייבלים ומקבלי החלטות בינלאומיים בתעשיית המוסיקה העולמית.

מתי מומלץ?

מרינה מקסימיליאן בלומין, פתחה אמש את הפסטיבל בהופעה מרשימה. היום  (חמישי) הוא היום השני לחשיפת רוקנרול ואינדי , ויתקיים במגדל דוד במופעי צהריים

יוצאים לדרך בשעה 15:00 עם ההופעות הבאות:אורי אלבוחר, Sun Tailor,

תזמורת הצעצועים של איגור קרוטוגולוב

מופעי הערב יחלו ב20:30 בצוללת הצהובה עם ההופעות הבאות: KIDS FLY, הרכב אינדי אלקטרוני מרענן, לטאות הענק מכוכב הניבירו, ניצן חורש&  Cut Out Club, לולה מארש וUBK

במוצאי שבת (22 בנובמבר) ייתחדשו המופעים, בשעה 22:00 ניתן יהיה לצפות בעוזי רמירז, BEMET, LOCO HOT

ביום חמישי (27 בנובמבר) יתקיימו החל מ 15:30 בצהריים, אירועי החשיפה לג'אז ומוזיקת עולם: A-WA, הלובים , רותם סיון טריו .

https://www.youtube.com/watch?v=1EgYZjqjWaQ

פסטיבל קולה של המילה 

 

תופעת הדיבוק באמצעות מחזהו של אנ-סקי הם הבסיס וההשראה ליצירות פסטיבל "קולה של המילה". פסטיבל הדגל של הזירה הבין תחומית, שזו שנתו ה-14, ייפתח ביום ב' (24 בנובמבר) ויבחן את הקשר שבין המילה/הטקסט לבין אמנות הפרפורמנס. השנה הפסטיבל משתף פעולה עם המרכז לאמנות ומדיה מעמותה בבית הנסן השנה. חללי מעמותה בבית הנסן,  בית המצורעים לשעבר,  הופכים למקום מבחן של שינוי הרוח, כמטאפורה לשינוי הייעודי של המבנה המרתק. בית הנסן מקבל ב"קולה שלו" עוצמות מודחקות של חוויה, המקשרת בין עבר להווה, בין אמנות לטקסיות, בין ריפוי לפרפורמנס.

ה"דיבוק" הוא כוח חיצוני החודר לגוף האדם, וגורם לו להתנהג בצורה יוצאת דופן. על פי המסורות, הדיבוק הוא רוח של אדם מת, המשתלטת על גוף חי, ומדברת מגרונו בקול אחר. הדיבוק מהווה דרך להתמודד עם תופעות חברתיות קשות, לבטא קול מחאה, שאין לחולה מילים כנגדה, ולחשוף פרשות אפלות מעברה של הקהילה. 

 

במסגרת הפסטיבל יוצגו עבודות מקוריות חדשות, המתייחסות באופן ישיר או עקיף למחזה ולתופעת הדיבוק, ומציעות קריאה חדשה למפגש בין חיים ומוות.

 

אמנים משתתפים: עדי קפלן, שחר כרמל, ג'וזף שפרינצק, ויקטוריה חנה, נעם ענבר, שירה בורר, לי לוריאן, אדם יודפת, תום סולובייצ'יק, אלכס דרול, כרמל בר, אילן ולקוב, מאיה דוניץ, זוהר שפיר, תומר דמסקי, ערן זקס, תזמורת הקונסרבטוריון שליד האקדמיה בניצוחו של מיכאל קלינגהופר

 

"בקולה שלו – דיבוק", הנסן - מרכז לעיצוב מדיה וטכנולוגיה (בית המצורעים לשעבר) גדליהו אלון 14, ירושלים. 24-26.11 שעה 20:00

"רפול והים" –

 

יצירתו של יונתן לוי, היא מופת ופנינה שאסור לפספס. הומוריסטית ומעוררת מחשבה מורכבת, היופי הוויזואלי והחידוד הטקסטואלי, עוצרי נשימה ומספקים רובד עמוק נוסף. לא להחמיץ.

בלילה האחרון בחייו מתייצב רפול על שובר הגלים בנמל אשדוד. מקהלת הים מפתה את רב-אלוף איתן אל העולם הבא בסדרת חזיונות, שירים וחלומות. פקודיו, אויביו ואהוביו עולים מבין הגלים ומתעמתים עם המפקד המסוגר, בקרב המאסף של חייו. 
  
"רפול והים" היא יצירה לשחקן יחיד ומקהלה מאת יונתן לוי (כתיבה ובימוי) ונועם ענבר (מוסיקה) בהפקת הזירה הבין-תחומית. הרמטכ"ל לשעבר, המגולם על ידי מנשה נוי, מתעמת עם הים, שמורכב ממקהלה רבת משתתפים, ביניהם רקדנים, מוסיקאים ואמנים. במלאת עשור לטביעתו בים, מוצבת דמותו של רפול על הבמה, ביצירה טקסית, הבוחנת את מעמדו כגיבור מיתי מקומי הנטוע בסיפורה של המדינה. 

עשר שנים לאחר מותו הדרמטי של רפאל איתן על שובר הגלים בנמל אשדוד בבוקר ה-23 בנובמבר 2004, פונה היוצר יונתן לוי לדמותו האניגמטית משהו של הרמטכ"ל ה-11 של צה"ל, והופך את החומרים הדרמטיים שמהם מורכבים חייו ומותו ל"רפול והים", יצירה בימתית-מוזיקלית לשחקן יחיד ולמקהלה. על היצירה חתומים לוי וכן נועם ענבר, איש "הבילויים" והיא הפקה של הזירה הבין-תחומית. 

היצירה תעלה בבכורה בירושלים ביום ראשון, 23 בנובמבר ב20:30 בבית מזיא לתיאטרון.  כרטיס: 90 ₪, זכאי הנחות: גמלאים וסטודנטים 70 ₪ . הזמנת כרטיסים בטל':  02-6783378 או   באתר האינטרנט של הזירה.

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה