אירוע "השבת שלנו", שהיה אמור להתקיים בשבת שעברה אך נדחה ייערך בשבת הקרובה, בפארק ניות (רח' יהושע יבין) בירושלים

האירוע הינו יוזמה של קואליציית "ירו-שלם" המבקשת ליצור אלטרנטיבה חילונית בשבת במרחב הציבורי בירושלים. יו"ר הקואליציה: "עכשיו יותר מתמיד צריך להראות שהחיים בירושלים נמשכים כסדרם".

החל מהשעה 10:00 ביום שבת הקרוב, צפויים להגיע מאות תושבי ירושלים והסביבה לאירוע, שיכלול מופע שירי ילדים – שרים ומספרים שירי משוררים, שעת סיפור עם המחזאית עדנה מזי"א, וסדנאות יצירה לכל המשפחה.

מטרתו המקורית של האירוע הייתה ליצור אלטרנטיבה חילונית בשבת במרחב הציבורי בירושלים, אך בימים האחרונים הקואליציה קראה לקיימו דווקא כעת על מנת להעביר מסר חזק שהחיים בירושלים נמשכים כסדרם. על אף המורכבות ועל אף המתיחות בעיר, מבקשים בקואליציה להעביר את המסר שתושבי העיר ממשיכים לחיות ולבלות, ואף קוראים לתושבים מרחבי הארץ להגיע לאירוע, "להצביע ברגליים" ובעצם הגעתם להביע סולידריות עם תושבי ירושלים בימים סבוכים אלו.

שייקה אל עמי, יו"ר קואליציית "ירו-שלם", אמר: "עכשיו , יותר מתמיד, חשוב לנו להראות כי החיים בירושלים נמשכים מכוח התרבות והיצירה, ולייצר אלטרנטיבה ראויה לציבור החילוני לחגוג את יום השבת".

קואליציית "ירו-שלם" לירושלים מרובת גוונים הוקמה בשנת 2011 על ידי קבוצת פעילים בירושלים, במטרה לבסס את ירושלים כעיר פלורליסטית, יצירתית ומזמינה. הקואליציה, המונה כיום פעילים, המייצגים קשת רחבה של מינהלים קהילתיים, ארגוני תרבות, חברה, סביבה וקהילה, חרטה על דגלה את נושא השבת בירושלים.  הקואליציה פועלת באפיקים שונים על מנת לשנות את התפיסה הירושלמית כלפי יום השבת, לעודד פעילות תרבותית וחברתית במרחב הציבורי ופתיחת מוסדות תרבות ומרכזים קהילתיים ביום שבת, לרווחת הציבור הירושלמי.

תמונה: יח"צ  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה