אירועי "תוצרת העיר 2"



עיריית ירושלים והרשות לצעירים ממשיכים את תנופת התרבות בעיר עם פסיפס של פסטיבלים ואירועי חוצות תחת השם "תוצרת העיר" שפותח את אירועי החורף

לאור ההצלחה בשנה שעברה, ביוזמת רשות הצעירים בעיריית ירושלים, יתקיימו גם השנה אירועי "תוצרת העיר" במסגרתן יתארחו במהלך חודש נובמבר יוצרים, מוסיקאים ואמנים צעירים במגוון מופעי תרבות, חלקם חינם ללא תשלום וחלקם בתשלום.

השנה הוחלט להרחיב את היריעה ולקיים את אירועי "תוצרת העיר" במהלך חודש שלם בו כל המיצגים והמופעים הופקו במיוחד לפרויקט.בנוסף לאירועי החינם בחוצות העיר יתווספו לתכנייה חמישה פסטיבלים יוצאי דופן בכדי ליצור שגרת תרבות חורפית בירושלים.

להלן פרוט האירועים השונים:

חמישי 6.11.14 – 20:00 – רחוב שושן ירושלים

פשוט שרים - רוקדים ואוכלים

מסתבר שבתחום התרבות ניתן לפרוץ גבולות ולבטא דו-קיום אמנותי . מדובר על אירוע תלת מימדי של מוסיקה , אוכל ומסיבה בו אמנים ערבים ויהודים משתלטים על רחוב שושן הסמוך לעיר העתיקה בירושלים: מוזיקאים ושפים יהודים וערבים שרים ומבשלים יחד.היוזמה לאירוע צמחה במרכז הלל בירושלים במטרה לקרב בין יהודים וערבים  דרך אירועי תרבות משותפים. הפעם חברו אנשי הלל לרשות הצעירים בכדי ליצור אירוע חוצות ענק .

על הבמה המרכזית, יתקיים מופע משותף, שנוצר במיוחד עבור האירוע: YEMEN BLUES אחד הפרויקטים המעניינים בנוף המוסיקלי העכשווי, יופיע יחד עם לובנה סלאמה - מהבולטות בעולם השירה הערבי, סולנית התזמורת של נצרת. זמרת שהופיעה ברחבי העולם ובעלת נוכחות בימתית מרהיבה.

אוכל מקרב אנשים מתרבויות שונות: השף מרכוס גרשקוביץ (מסעדת אנג'ליקה)  והשף הגלילי אליאס מטר – יכינו מנות של דו-קיום, פיוז'ן המשלב מנות קלאסיות מהמטבח היהודי והמטבח הערביב-FOOD TRUCKשייובא מארצות הברית. מנות השפים ימכרו בעלות של 15 ₪ - 20 בלבד.

רח' שושן במרכז העיר ירושלים עובר בתקופה האחרונה טרנספורמציה מרחוב תעשייתי צדדי לזירה תרבותית בה מתקיימת אמנות ומוסיקה שוקקת.  בשושן שלושה חללים עיקריים המשלבים הופעות אוכל וריקודים בהם יתקיימו מופעי מוסיקה לאחר סיומה של ההופעה המרכזית:

AFTER PARTY

המזקקה – בית תרבות של עמותת בר-קיימא, יארח את אנסמבל שג'ן– מוסיקה ערבית קלאסית וחפלה עם דיג'יי נאיף ודיג'יי מרוואן.

בבר ה"קקטוס 9" תתקיים מסיבת מוזיקת עולם עם דיג'יי פלר ודיג'יי שטייטל שיק

בטוביה בר תתקיים מסיבה עברית עם דיג'יי שחר אוד, שירים קלאסיים מאריק איינשטיין ועד מוש בן ארי.

בנוסף, לאורך רחוב שושן יפוזרו מעל 100 יצירות אמנות אורבניות שזורות, החל מציורי קיר ענקיים ועד לבובות מיניאטוריות שמוחבאות בין צינורות הביוב.

שישי 7.11.14 – החל מהשעה 10:00

אירועי "איינשטיין בעזה"

המרצים של האוניברסיטה העברית מגיעים לבתי הקפה של רחביה

אירועי "איינשטיין בעזה" יתקיימו השנה הרביעית. עיריית ירושלים, בשיתוף  האוניברסיטה העברית ואגודת הסטודנטים  תמשיך את המסורת במסגרתה ינתנו הרצאות של מיטב מרצי האוניברסיטה בבתי הקפה של רחביה, ובבתים פרטיים של אנשים שהתנדבו להציע את סלונם ולארח את המרצים בנוסף למגוון הופעות והרכבים מוזיקליים. השנה יתרחב האירוע ויגיע גם לשדרות בן מימון, בהן תתקיים מסיבת רחוב והופעה של מאור כהן.

בין המרצים: פרופ' חיים סידר מהמכון למדעי הרפואה שירצה על "הערות שוליים על ספר החיים".

ד"ר גדי טאוב מביה"ס למדיניות ציבורית בהרצאה על "החצר האחורית של החברה הישראלית – בעקבות הספר והסדרה 'אלנבי'".

פרופ' תמר זילבר מביה"ס למנהל עסקים שתעסוק ב"ארגונים ממוגדרים או למה ולמי פמיניזם עדיין רלוונטי".

בנוסף יתקיימו מגוון הופעות מוסיקליות: האחים אריאל (בניו של מאיר אריאל) במכון ירושלים, חאפלתפלמנקו ב"עזה 40", BLOCK PARTY  כמו פעם עםמאור כהן ועוד.

פתוח לכולם ללא תשלום!

רביעי – 12.11.14 החל מהשעה 20:00

 "אינדי סיטי 2"

רח' החבצלת/הלני המלכה/הורקנוס, ירושלים

קותימאן אורקסטרה, עמיר לב, הקולקטיב, לולה מארש, סומסום, סיסטםעאלי, לילה, שבתה, ניצן חורש וה- Cut Out Club, Tiny Fingers, Sayaf, Moan,Echo and Tito

לאחרשנדחה בקיץ האחרון פסטיבל "אינדי סיטי"חוזר לשנה שנייה בירושלים, במתכונת אורבנית משודרגת

תחת הכותרת "Live Harmony " ישתלטו אירועי אינדי סיטי עלשלושה רחובות מקבילים שיסגרו לתנועה במרכז ירושלים,שלוש במות יבנו במרכזם ומרתון הופעות של אמנים מסגנונות, מגזרים ותרבויות שונות, זה לצד זה על. בהרמוניה מנצחת משתפים פעולה אמנים אתיופים, רוסים, יהודים וערבים על במה אחת. לאחר ההופעות ברחוב יעבור האינדי אל תוך הברים עם עשרות הופעות, מסיבות ואפילו ערב דראג חסר מעצורים.

הכל חופשי ובחינם! 

חמישי 20.11.14 – 20:00

הפיל מתעורר –רייב תרבות בבניין כלל , רח' יפו ירושלים

אחרי שניסו ונכשלו עשרות מפיקים להפיק אירוע בבניין כלל, סוף סוף זה קורה!

רייב אמנות, מוזיקה ופרפורמנס - ללילה אחד של סוף נובמבר, חולם הפיל של בניין כלל במרכז העיר שהוא המקום הכי חם בירושלים:

מטרת הארוע "הפיל המתעורר",הפיכת בניין כלל למרכז תרבות ואמנות עירוני. הציבור הרחב מוזמן לרייב תרבות בו ייקחו חלק עשרות אמנים, יוצרים ומוזיקאים ירושלמים (אבל לא רק…).

פרפורמנס –עשרות אמניםיעבדו יחד בכדי לייצר עולם מקביל בבניין כלל עם מיצגים יוצאי דופן: מלכודות ענק שמטרתם לתפוס את המפלצות המיתולוגיות של בניין כלל, גלריית אמנות מתנפחת שמצריכה את הקהל לקפץ בכדי לראות את יצירות האמנות, ופיל לבן ענק שיסתובב בן החוגגים.

מדי חצי שעה יצאו סיורים מודרכים למסע מרתק בנבכי האתר: בין מעברים נטושים, כוכים חבויים, מרתפים, מעליות ולקינוח - תצפית מהקומה ה-14.

בנוסף, במקום יתקיימו הופעות הפתוחות לקהל הרחב של שני הרכבים מעולים THE BETTY BEARS  ו ECHO & TITO

20:00

פתיחת דלתות / תערוכות / פרפורמנס / דוכני אמנות ומלאכת יד

הקרנות & וידאו של האמן יניב יור

22:00

The Betty Bears- שמונת ענקי הסווינג ותזמורת הדיקסי-בנד מלווים את בטי השחורה, קצב וגרוב שמניע את הרגליים.

23:00

רייב עם ECHO &Titto - אלקטרוני / דאב / אתני .

האירוע בהפקת קבוצת מוסללה ובשיתוף קבוצת נחלתה. ניהול אמנותי: מתן ישראלי

בירושלים מתקיימים בכל שנה מספר פסטיבלים שהם נכסי צאן ברזל. השנה הוחלט לערוך את הפסטיבלים תחת המטרייה של אירועי "תוצרת העיר":

 

9-16.11.14 25 שנה לסטודיו ע"ש ניסן נתיב ירושלים חגיגות 25 שנה לסטודיו בשבוע הצגות עם בוגרי הסטודיו ותלמידיו.

24-26.11.14 - "קולה של המילה- 14"פסטיבל הדגל של הזירה הבין תחומית בוחן את הקשר שבין המילה/טקסט לבין אמנות הפרפורמנס. השנה נבחר "הדיבוק-בין שני עולמות כבסיס והשראה ליצירת הפסטיבל.

6-15.11.14 - פסטיבל העוד בית הקונפדרציה יחגוג השנה 15 שנים להיווסדו, הפסטיבל מהווה מזה שנים מקום מפגש ייחודי בין תרבויות ומסורות בליבה של ירושלים. קורין אלאל שרה קהלת, נגן העוד המרוקאי מוחמד אהדאף, שם טוב לוי והרב דוד מנחם במופע המוקדש לשירתו של הרמח"ל, מופע חגיגי בניהולו המוסיקלי של תייסיר אליאס ובהשתתפות נבחרת החלומות של הזמרים הערביים הישראלים ועוד.

28.11-3.12.14 שבוע המחול הבינלאומי של מחול שלם– במהלכו יגיעו לירושלים עשרות מנהלי פסטיבלים ומרכזי מחול מרחבי העולם לצפייה בשבוע המחול. כמו כן תתקיים תחרות בינלאומית לכוריאוגרפיה בהשתתפות יוצרים רבים מרחבי העולם (יפן, צרפת, איטליה ועוד) וכן יוצג מבחר גדול של יצירות מקור מהארץ ומהעולם ע"מ לחשוף את יצירת המחול הישראלית לקהלים רחבים.

כרטיסים: 60-90 ₪.

19-22.11.14 ו-26-29.11.14 פסטיבל חשיפה בינלאומי למוסיקה בצוללת הצהובה  - פתוח לקהל ללא תשלום!

אירוע ה-SHOWCASE הרשמי למוזיקה מבית "צוללת צהובה" בשיתוף האגף לקשרי תרבות ומדע (קשתו"ם) במשרד החוץ, חוזר בפעם החמישית. במהלך 2 סופי שבוע יכירו בכירי התעשייה הבינלאומית,  את מיטב הכישרונות המוזיקליים הישראליים, בהופעות חיות הפתוחות הפתוחות לקהל הרחב. בין המשתתפים: מרינה מקסימיליאן, אסתר רדא, אורן ברזילי,שי צברי, מארש דונדורמה, קותימן, שי מאסטרו טריו, ניצן חורש, UBK,  עוזי רמירז,  החצוצרן אבישי כהן ועוד.בין עשרות האורחים מחו"ל: נציגי חברות תקליטים ובוקינג ענקיות דוגמת  Warner music באירופה, the Agency group ו-  Pitch&Smith, נציגי פסטיבלי הענק EXIT ,WOMEX ורבים וטובים.

 

תמונה: באדיבות יח"צ

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה