המהפכה המזרחית כאן, והיא התחילה בזכות האמנות. סדרת הדוקו "ערסים, פרחות – האליטות החדשות' חורכות את המסך ומעוררות שיח ציבורי פוליטי. אל תשכחו שמהפכות גדולות התחילו בשיר. תערוכה חדשה בירושלים תחת הכותרת "לכל מקום יש דרום"

"לכל מקום יש דרום" היא שם אחת משלוש התערוכות שנפתחו השבוע בגלריית בית הספר  לאמנות מוסררה, תחת כותרת הגג "פוטו-פואטיקה" . עונת התערוכות שנפתחה השבוע במסגרת 'מנופים' ותישאר פעילה עד סוף דצמבר, עוסקת זו השנה הרביעית, במפגש בין צילום- וידאו ושירה  ומחברת עשייה של צלמים, אמנים, משוררים ואוצרים.

על רקע עליית הסדרה הדוקומנטרית של רון כחלילי "ערסים ופרחות – האליטות החדשות", מתעצמת המהפכה המזרחית, שגועשת כבר חודשים ארוכים מתחת לפני השטח ורק חיפשה את הזמן והמקום הנכונים בכדי להתפוצץ בפני הקהל הרחב.
כבר זמן לא מבוטל, מתאספים אמנים, מנהיגי המהפכה הזאת, ומשמיעים את קולם . לעיתים בשירה כתובה בכתב העת "ערס-פואטיקה" ולפרקים גם בשירה מושמעת באוזני קהל רב שמגיע לערבי "ספוקן וורד" שמתקיימים אחת לכמה חודשים.

כמעט לכל אחד מאיתנו, יצא לקרוא שיר או לשמוע על אחת או אחד מהחבורה המחתרתית הזאת שרוצה להביא את הדיכוי המזרחי למרכז השיח הציבורי ולרמוס את סדר הכוחות הקיים היום, ובו האמנות המזרחית והאדם המזרחי מודר ומופלה.
הם זכו לחשיפה טלוויזיונית לא מבוטלת, גם המדיה המיינסטרימית כבר לא יכולה להתעלם. אחת ממובילות השיח, היא אורטל בן דיין, שהייתה דיירת בית האח הגדול בעונה האחרונה.

אפשר לתהות על אותן אליטות חדשות, לשאול מהם הפרמטרים המרכיבים את השכבה השלטת היום, ומהו האידיאל, אך בעיקר צריך  להודות שיש הרבה דברים בגו, והם הצליחו לעורר את עיננו העיוורות, הם הצליחו לעשות שימוש באמנות בכדי לבקש שינוי אמיתי, אך האם באמת אנו לפני שינוי כזה? בפנינו חבורה צעירה ובוערת שזועמת על כך שהושלכה החוצה מהשיח האינטלקטואלי בגלל מוצאה.

הכתיבה של חברי ערס פואטיקה, כואבת את האפליה רבת השנים של סביהם, הוריהם וגם שלהם בימים אלה. זוהי זעקה אישית, שפורצת דרך האמנות ומנסה לייצר שינוי בחיים עצמם.

'לכל מקום שם דרום', היא תערוכה חברתית בועטת, המשלבת שירה וצילום, ומראה את קצוות החברה מנקודות מבט שבין הפואטי לפוליטי. במהלך התערוכה יתקיימו  מפגשים עם המשוררים הצעירים מלווים בעראק ומוסיקה.

 

https://www.youtube.com/watch?v=24lMhJLkVrw

 

אוצראייל בן דוב משורריםסיגלית בנאישי דותןרועי חסןשלומי חתוכהסהר עדסבת שבע דורייודית שחר

אמניםאורלי וולקוביסקיאלה חיימובשלומית כרמלישמעון לבאבשלום לוי
חנה
 סהראלי קישקהמיכה שמחון

 

הגלריה החברתיתבית הספר מוסררה ע"ש נגר

הקמפוס המקצועי, בית קנדה, שבטי ישראל 22 מוסררהירושלים שעות פתיחה: א-ה 10:00-17:00 . שלושת תערוכות פוטופואטיקה יפעלו עד 25.12.2014

 

בתוך האוזניים

'סינגולדה וחברים' לזאפה

לקח את הגיטרה, אסף כמה חברים מופלאים ויצא למופע. סינגולדה, האיש ואגדת הגיטרה מנגן במופע זה את יצירות הגיטרה הגדולות שליוו אותו במסע הסינגולדאי, קלאסיקות מכל הזמנים כגון-לד זפלין,  קלפטון, הנשרים, הביטלס, סגול כהה, קווין, סנטנה ועוד.
סינגולדה, שנהיה חלק מהחוויה המוסיקלית הישראלית של כולנו, מארח במופע זה זמרות וזמרים נוספים בהם מיקה שדה המופלאה, קרן טננבואם וגילן שחף.

סינגולדה וחברים. זאפה ירושלים, יום חמישי,  30.10, 22:00,  120 שקלים

 

בקדמת הבמה

מזבוב לעכביש – מחול שלם

"מזבוב ועכביש"  מופע המבוסס על סיפורו של הרבי נחמן מברסלב, מבית היוצר של "מעבדת פיס לתרבות ורטיגו מטה יהודה". מופע תיאטרון בינתחומי -  7 אמנים ביצירה אחת משותפת, תאטרון, מחול, סיפור, מוזיקה ושירה

"מזבוב ועכביש" הינו מופע בינתחומי על הגבול הדק שבין פרפורמנס לבין אמנות חזותית אשר פורץ את גבולות המסגרת הבימתית המוכרת ומשתמש במשחק, טקסט, מחול, מוזיקה ושירה ליצירת התרחשות על הבמה. המופע נוצר בהשראת סיפורו של ר' נחמן מברסלב 'מעשה מזבוב ועכביש'.  הסיפור מתאר מלך אשר ניצח במלחמות רבות ובחלומו יוצא למסע שבסופו הוא רואה את סיפורה של נשמתו. זהו סיפור שאין בו סיום ובנוי כמעין מסע תודעתי בין דימויים אישיים ופילוסופיים.  את המעשה מתרגמת מעבדת פיס לתרבות ורטיגו מטה יהודה למופע המתרחש באזור הדמדומים שבין ערות לחלום ובין מציאות לדמיון, ובא לידי ביטוי בתנועה, בקול, ובתיאטרון סיפור.  היצירה כוללת טקסטים נוספים מאת: פרננדו פסואה, רילקה, ט.ס אליוט, אדמונד ז'אבס וכן כתיבה אישית אשר נולדה במהלך עבודה.

'מזבוב לעכביש', להקת מחול שלם, 3.11, יום ב', בית מזי"א – רח' מסילת ישרים, 20:30. כרטיס: 65 שקלים.

 

בשבוע הבא יפתחו אירועי פסטיבל העוד, שלל קונצרטים והופעות יציפו את העיר, שירה בציבור והופעה של ההרכב הייחודי "יימן בלוז" , על כך בעוד שבוע. שבת שלום!

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה