על אף המתיחות בירושלים- תושבי העיר יצאו לרחובות לקבל את השבת קצת אחרת



המצב הביטחוני בירושלים לא עצר תושבים רבים לצאת וליהנות מאירועי "קבלות שבת ישראליות" שהתרחשו ברחבי הבירה בשישי האחרון

אירועי "קבלות שבת ישראליות" הזמינו את תושבי העיר לקבל את השבת בצורה קצת אחרת וכללו מופעים מוזיקליים, תאטרון רחוב, דוכנים ומעגלי שיח. האירוע התקיים במקביל לשתי יוזמות נוספות בעולם היהודי, האחת היא  'פרויקט השבת', יוזמה המזמינה לשמור את השבת כהלכתה, שאף סחפה אליה מפורסמים רבים מהעולם היהודי כמו פאולה עבדול ואושרי כהן, יוזמה שניה היא "שבת ישראלית" שהתקיימה בכל רחבי הארץ וכינסה משפחות חילוניות ודתיות סביב שולחן השבת.

יוזמת "קבלות שבת ישראליות" היא פרי שיתוף פעולה בין מינהל קהילתי גינות העיר, המינהלים הקהילתיים בשכונות השונות, סגן ראש העיר דב קלמנוביץ', עיריית ירושלים, משרד החינוך וקואליציית ירו-שלם.

הצלחה ניכרת נרשמה במדרחוב בן שטח שם התקיימה קבלת שבת חילונית לצעירים, את קבלת השבת ארגנו חברי קבוצה "להיות חילוני בירושלים" של עמותת "רוח חדשה". המתחם שבין ה"תל אביב" ל"ז'בוטינסקי" כלל הופעה של ההרכב "מארש דונדורמה", דוכן אפיית חלות, דוכן הכנת נרות לשבת ומעגל שיח עם קווה שפרן שעסק במהות השבת.

לילך, אחת מחברות הקבוצה משתפת: "היתה אווירה טובה ונעימה. תחושה של משהו חי וקורה אך לא מתנפל ומשתדל. השילוב של מארש דונדורמה  משובח ומדויק"

טל, חברת קבוצה נוספת מוסיפה: היה מעולה! החזיר אותי כמה שנים אחורה - חלות, נרות, ריקודים.. ואלה, יחד עם המפגש של חילוני-יהודי-דתי, הפך את האירוע למקסים ומיוחד. מקווה שתהיה המשכיות.

תמונות ראשית- צילום: תמר איתן

תמונה ראשונה- בגוף הכתבה- צילום: תמר איתן

תמונה שנייה -בגוף הכתבה צילום: ברכי ווינשטיין


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה