בין יום הכיפורים לחג הסוכות, נפתח עבורנו חלון זמן קצר ומשמח שכולו - שגרה.
לירושלים, כך מוכח מחדש מפעם לפעם, יש הרבה מה להציע מבחינת תרבותית דווקא בימים כאלה. הימים 'הרגילים' כביכול , בהם אין חגים ומועדים, מאפשרים לחגוג את האמנות

השבוע יקיים הסינמטק רטרוספקטיבה המוקדשת לקולנוען הצרפתי פרנסואה טריפו, להקת 'טיפקס' האגדית תופיע במופע להיטים בזאפה, והעיר כולה תעבור לדום, כשייסעו על כבישיה מכוניות הספורט המפוארות, במסגרת אירועי "פורמולה 1" .

על המסך

בסינמטק ירושלים יציינו במהלך החודש שלושים שנה למותו של פרנסואה טריפו, ממקימי 'הגל הצרפתי החדש' ומחשובי ואהובי הקולנוענים בארץ עולם. חייו של טריפו הוקדשו במלואם לאהבתו ותשוקתו העזה לקולנוע. הביוגרפיה שלו, הכוללת בדידות והזנחה מילדות, ביקורים חוזרים ונשנים במוסדות לנוער עברייני, וגם גילוי אהבתו לקולנוע וכישלון חרוץ בניסיון היצירה,   יכלה בקלות להפוך בעצמה לסרט קולנוע – אך טריפו בדה מליבו שלל סיפורים, בהם כמובן משולבים בהומור ומורכבות חומרים מחייו האישיים, בהם למשל דמותו של אנטואן דואנל, החוזרת ברבים מסרטיו של טריפו ומאזכרת כמובן, אותו עצמו.

טריפו המציא שפה קולנועית חדשה. מאז אומץ על ידי אנדרה באזן, הפך יחד עם חבריו למבקר קולנוע נחוש ושאפתן ב "מחברות הקולנוע",  ויחד עמם, לימים הקולנוענים, ז'אן לוק גודאר, ז'אן רנואר, לואי מאל, יצרו שפה המעמידה את היוצר ועולמו במרכז היצירה, ועוסקת באופן מודע באושר והחרדה הכרוכים בעשייה הקולנועית.


החל מתחיל השבוע הנוכחי יתקיימו הקרנות מיוחדות של הבולטים מבין סרטי פרנסואה טריפו.
אירוע הפתיחה יתקיים ב- 6/10 ב- 21:00 ויכלול את הקרנת הסרט "ז'יל וג'ים" ובתחילתה הרצאה של במאי הקולנוע תום שובל ("הנוער")

בהמשך יוקרנו הסרטים: גורלו של פסנתרן, 400 המלקות, הכלה לבשה שחורים, האשה ממול, לפתע ביום ראשון, שתי אנגליות, נערה מדהימה כמוני, המטרו האחרון

בתוך האוזן

להקת טיפקס שהתאחדה לפני מספר חודשים, מגיעה לזאפה ירושלים למופע להיטים חגיגי. הלהקה התפרקה בשנת 2008, וזכתה במשך 20 שנות פעילותה להצלחה רבה ואהבת הקהל הישראלי. כעת היא חוזרת לבמות  ותבצע ביום שלישי על במת הזאפה את כל להיטיה הגדולים, ביניהם: "איזה עולם", "התחנה הישנה", "בתוך נייר עיתון", "שלוש בלילה", "יושבים בבית קפה", "פרח השכונות", "עננה", "למה הלכת ממנו", "כשאני איתך אני כמו דג", "הרבי ג'ו כפרה", "כמו לפני 20 שנה", "יש לי חברה", "סתם", "עוד שבת" ועוד רבים רבים...

טיפקס בזאפה, יום שלשי,  7/10 , , 21:30 134 שקלים

 

בקדמת הבמה

המחזמר "צלילי המוסיקה" מגיע לתיאטרון ירושלים. במחזמר מככבת אניה בוקשטיין, שיכולותיה הבימתיות מוכרות ולאחרונה הוכח גם כישרונה הווקאלי.  את המחזמר בגרסתו הנוכחית ביים ארתור קוגן, שביים גם את ריצ'ארד השני והשלישי בקאמרי, והתמנה לאחרונה למנכ"ל ביה"ס למשחק בית צבי, על הניהול המוסיקלי אחראי המלחין והיוצר גיל שוחט.

המחזמר המוכר,  מספר את סיפורה של מריה , אישה צעירה, תוססת ומוזיקלית, שעומדת להפוך לנזירה. אם המנזר מחליטה לשלוח אותה להיות אומנת לשבעת ילדיו של קפטן פון טראפ, אלמן קפדן ואב לשבעה קצין בחיל הים האוסטרי לשעבר . מאז שאשתו נפטרה, הוא סירב להכניס שמחה ומוזיקה לבית ולכן הבית התנהל כמו אחת מספינותיו. מריה, שהצליחה לחדור לליבותיהם של הילדים ומלמדת אותם לשיר, חודרת גם לליבו של הקפטן. הקפטן, שעומד להינשא לברונית העשירה אלזה שרדר, מבטל את ארוסיו ומתחתן עם מריה.  בינתיים, מעמדם של הנאצים מתחזק באוסטריה כחלק מה"אנשלוס", והנאצים דורשים מקפטן פון טראפ להצטרף לשורותיהם. פון טראפ, שמזהה אצל הנאצים את רמיסת הערכים הפטריוטיים והמוסריים שהוא מאמין בהם, בורח יחד עם מריה וילדיו מיד לאחר הופעה בה הם שרים. רגע לפני שהגבול נסגר, מצליחה המשפחה לברוח, והיא צועדת ברגל בהרים לעבר שווייץ. 

"צלילי המוסיקה",5-6.10, יום ראשון ושני, תיאטרון ירושלים, 18:00, 229 ₪.

 

רק בירושלים

אירוע הספורט  המוטורי "פורמולה 1" שזכה להצלחה גדולה בשנה שעברה, חוזר פעם נוספת, ויתקיים ברחבי העיר בימים שני ושלישי (6-7.10). דגמים משוכללים של מכוניות פאר וספורט ייסעו במהירות האור ברחבי העיר, ויופעלו על ידי פעלולנים ונהגי מירוצים. הכבישים הכלולים במסלול הפורמולה יחסמו. מומלץ להתעדכן בהסדרי התנועה.

בנוסף, תתקיים במתחם התחנה בירושלים תערוכת רכבי ספורט,  שתציג את מגוון המכוניות המשתתפות במופע: מכוניות מירוץ מהדגמים החדשניים והמובילים בעולם, אופנועי פעלולים, ורכבי שטח.

"פורמולה 1" , 6-7/10, ימים שני ושלישי בשעה 15:30, 350 שקלים לכרטיס.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה