פסטיבל מוזתיקה למוסיקה קאמרית בקהילה מגיע לירושלים



פסטיבל מוזתיקה הראשון יתקיים בתאריכים 18 - 25 באוקטובר וישיק את פעילותה של מוזתיקה ישראל

בפסטיבל תארח מוזתיקה 14 מוסיקאים, בניהם נגנים מקצועיים לצד צעירים מצטיינים, שינגנו 17קונצרטים קהילתיים במוסדות לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, גני ילדים ובתי ספר. בנוסף תקיים מוזתיקה בירושלים קונצרט מיוחד לקהל הרחב .

מוזתיקה הינה עמותה בינלאומית המטמיעה מודל חדש של חינוך מוסיקלי, באמצעות חיבור בין מוסדות לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, גני ילדים ובתי ספר לבין החינוך המוסיקלי של צעירים מצטיינים. המוסיקאים המצטיינים המשתתפים בתכנית, ינגנו רפרטואר קלאסי עשיר בכ-100 קונצרטים בשנה במוסדות לאוכלוסיות מיוחדות - ללא תמורה.

פסטיבל מוזתיקה ה-1 למוסיקה קאמרית, יתקיים בתאריכים 18-25 באוקטובר. הפסטיבל ישיק רשמית את פעילותה של עמותת מוזתיקה ישראל,ויקיים 17 קונצרטים ללא תמורה במוסדות לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים (ביניהם בית חולים, מרכז לבריאות נפש, הוסטל לנערים, מרכז לילדים אוטיסטים, מרכז לעיוורים ובית ספר לילדי מהגרים), גני ילדים ובתי ספר.

בנוסף יקיים הפסטיבל קונצרט לקהל הרחב, בימק"א ירושלים (21 באוקטובר).החזרות וכיתות האמן יהיו פתוחות לקהל. 

בקונצרטים ייקחו חלק 14 מוסיקאים. הכנרים רועי שילוח ויעקב יקוביץ', הוויולן אברי לויתן (יוזם ומייסד מוזתיקה) והצ'לן צבי פלסר ידריכו וינגנו לצד עוד עשרה נגנים צעירים מצטיינים מהארץ והעולם.

יום שלישי, 21/10, בשעה20:30, ימק"א ירושלים, להזמנת כרטיסים: 02-6241041 

קובה יקוביץ' (פולין), רועי שילוח כינור, אברי לויתן ויולה, צבי פלסר צ'לו 
ונבחרת מוסיקאים צעירים מהארץ ומהעולם 

ברהמס: שישייה לכלי קשת מס’ 2 בסול מז’ור, אופ. 36 

שוסטקוביץ’: שני קטעים לשמיניית כלי קשת, אופ. 11 

מנדלסון: שמינייה לכלי קשת במי-במול מז’ור, אופ. 20

מוזתיקה, עמותה בינלאומית ללא מטרות רווח, השיקה את פעילותה בישראל לפני מספר חודשים. בהמשך לפרויקטים דומים ומוצלחים שמתקיימים באירופה. החל מ- 2012 מטמיעה מוזתיקה מודל חדש של חינוך מוסיקלי, לפיו המעורבות הקהילתית והחברתית של מוסיקאים צעירים מחוננים היא חלק מהותי ובלתי נפרד מחינוכם המוסיקלי למצוינות.

המוסיקאים המצטיינים המשתתפים בתכנית ינגנו רפרטואר קלאסי עשיר בכ-100 קונצרטים בשנה במוסדות לאוכלוסיות מיוחדות - ללא תמורה, ויקבלו כיתות אמן וחזרות שיועברו להם על ידי טובי המוסיקאים בעולם.

הקונצרטים הקהילתיים מהווים חלק מהותי ובלתי נפרד מהחינוך המוסיקלי הקלאסי של המוסיקאים בתכנית, כאשר כמות הקונצרטים שאלה ינגנו במהלך שנת הפעילות היא לאין ערוך משמעותית יותר ממספר הקונצרטים המצומצם הקיים כיום בתכניות הלימוד השונות, מה שמאתגר ומשפר לאין שיעור את הישגיהם. 

מוזתיקה יוצרת למעשה מפגש אנושי הדדי של נתינה וקבלה, אשר מאפשר לטפח את האיכות המוסיקלית הקלאסית של נגנים צעירים מחד, ומעניק חוויה רגשית עמוקה לאוכלוסיות שלא מרבות להיחשף למוסיקה הזו, מאידך. 

יוזם הפרויקט ומייסדו הוא אברי לויתן, מוסיקאי, מורה ונגן ויולה ישראלי, המופיע ומלמד ברחבי העולם. "בעידן של טכנולוגיה מתקדמת ורשתות חברתיות, מתקיים במוזתיקה מפגש אישי ובלתי אמצעי בין הקטרים של החברה האנושית על כל רבדיה, לבין כל אחד מקרונותיה: מהראשונים ועד לאחרונים, כאשר האחד מפרה את האחר", אומר לויתן, "למוזתיקה ממדים רבים, היא נוגעת בו-זמנית ברבדים אמנותיים, חברתיים, חינוכיים וגלובליים". 

"מרגש לראות איך המוסיקאים של מוזתיקה עשו קפיצה משמעותית ביכולותיהם כמוסיקאים וכנגנים", מוסיף לויתן, "לשמוע אותם אומרים, 'עכשיו אני מבין למה רציתי להיות מוסיקאי',הוא יותר משיכולתי לחלום עליו". 

פרטים נוספים ופירוט כיתות האמן, החזרות והקונצרטים למען הקהילה באתר מוזתיקה: http://www.musethica.org/index.php/he/festivales-2014

קרדיט: מוזתיקה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה