הערב היכל הארנה ייפתח לציבור הרחב עם אירוע הצדעה לחיילי צה"ל



אחרי שש שנים של הקמה היכל הפיס הארנה ייפתח הערב (יום ה') לציבור הרחב. אירוע הפתיחה יתקיים כהצדעה לחיילי צה"ל וחיילים בודדים בנוכחות נשיא המדינה ראובן ריבלין, ,ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ויושב ראש מפעל עוזי דיין

פיס ארנה ממוקם בשכונת מלחה בדרום מערב העיר בסמוך לאצטדיון טדי. ההיכל משתרע על פני שטח כולל של  47 אלף מ"ר ובו 8 מפלסים, זירה בשטח של 2700 מ"ר,  18 יציעים ו- 16 תאי צפייה המכילים 11,600 מקומות ישיבה ובמרכזו של גג ההיכל מוצבת קוביית LED  המשמשת כלוח וידאו ותוצאות בשטח של 200 מ"ר, הגדולה מסוגה באירופה.

היקף ההשקעה הכולל בבנייתו של פיס ארנה הסתכם ב-400 מיליון ₪, מתוכם 281 מיליון ₪ במימונו של מפעל הפיס. הערב (יום ה') הוא ייפתח לציבור הרחב בהשקה חגיגית שתוקש כולה לחיילי צה"ל. בין האמנים שיופיעו הערב בפני 8,500 חיילים ותלמידי כתות י"ב  שהוזמנו לטקס הפתיחה : אלי יצפאן שינחה את הערב, מירי מסיקה  אלי ומריאנו, דודו אהרון, הדג נחש, עידן עמדי, נתן גושן ולירן דנינו.  כמו כן, יכלול המופע כ- 100 רקדנים, מיצגים אור קוליים, להקות קצב, מופע פירוטכני והפתעות נוספות. 

היכל פיס ארנה מחליף למעשה את היכל הכדורסל הישן במלחה ששימש עד כה כמגרש הביתי של הפועל ירושלים בכדורסל וכבר עתה הוא עומד בכל הסטנדרטים הדרושים של FIBA לאירוח משחקים בינלאומיים, לרבות, במסגרת היורוליג ומוקדמות היורובאסקט, שגם יביאו תיירות רבה לעיר ירושלים.

תכנונו של ההיכל בוצע בהתאם לתפיסה המודרנית הנהוגה ברחבי העולם בכל הנוגע לאצטדיונים, על פיה המקום חייב להיות שוקק חיים לאורך כל השנה ולא רק בזמן שמתקיימים בו משחקי כדורסל או תחרויות ספורט מקומיות ובינלאומיות. כנגזרת מכך תוכנן ההיכל כך שהוא יתפקד כמרכז התרבות, הבידור והפנאי הסגור הגדול בישראל. בתוך כך, צפויים להיבנות במקום בריכת שחייה אולימפית, מרכז החלקה על הקרח, אולם באולינג ועוד.

לדברי  ציון תורג'מן מנכ"ל, חברת אריאל:  מדובר באירוע היסטורי שישנה את פני התרבות והספורט במדינת ישראל  שיעביר את מרכז הכובד לירושלים, עוד מוסיף תורג'מן "ההיכל ישמש כביתם של נבחרת הכדורסל של הפועל ירושלים ומותקנת בו רצפת פרקט הניתנת להסרה באירועי תרבות גדולים. רחבת הפרקט תותקן לראשונה בתחילת השבוע הבא  לרגל  משחקי ליגת הווינר בכדורסל  שיפתחו ביום שני הקרוב".

ראש העיר ירושלים ניר ברקת, "הפכנו  חלום של מאות אלפים למציאות. ירושלים מתחדשת היום בהיכל מהמתקדמים בעולם. זוהי חגיגה לתושבי ירושלים ולמדינה כולה שייהנו מעתה מהיכל שיארח את האירועים הבינלאומיים הגדולים ביותר בתחומי הספורט והתרבות בבירת ישראל".

 

צלם: ששון תירם 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה