שלושה ימים של חגיגת ג'אז במרכז המוסיקה בירושלים



מיטב אמני הג'אז הישראלים, הרצאות מרתקות על היבטים שונים של הג'אז

המרכז למוסיקה ירושלים, יקיים מחר (שני) בתאריכים 25-27 באוגוסט חגיגת ג'אז, "ג'אז ובירה בבירה". במשך שלושה ימים יתקיימו במרכז מופעים של אמני ג'אז מובילים, הרצאות, שיעסקו בהיבטים שונים בג'אז (פתוחות לקהל ללא תשלום) והמון בירה.

במקביל תתקיים במרכז גם סדנת ג'אז לפסנתרנים קלאסיים, הסדנה מיועדת לסטודנטים מתקדמים לפסנתר ומטרתה להקנות גישה לעולם התוסס והצבעוני של הג'אז, טכניקות לעיבוד ולביצוע ג'אז בפסנתר, היכרות עם תולדות הג'אז, ובעיקר – התנסות מעשית בנגינה ובאלתור.

החגיגות יפתחו במופע של "שלישיית עדן לדין" (עדן לדין – פסנתר, אברי בורוכוב – באס, יונתן רוזן – תופים), שתנגן בעיקר סטנדרטים של גרשווין בנוסף לחומרים מקוריים של עדן עצמו.

לפני המופע תתקיים הרצאה של רפי קדישזון בנושא גרשווין - ג'ורג' גרשווין ככותב סטנדרטים שהפכו להיות מנכסי צאן הברזל של נגני הג'אז.

ביומו השני של הפסטיבל תופיע "שלישיית עומר קליין"- עומר קליין – פסנתר, אור ברקת – באס, אמיר ברסלר – תופים).לפני המופע ירצה עומר קליין על מקורות ההשראה, הטכניקות והלכי הרוח המרכיבים את יצירתו.

הפסטיבל ייחתם בהרצאה מרתקת של שי מאסטרו, "אלתור ויצירה", בה הוא ידבר על תהליך הקומפוזיציה, על המסע האינסופי בדרך להיות מאלתר טוב יותר, ועל מגוון נושאים נוספים הקשורים ליצירה ולקשר שבין צמיחה כאדם וצמיחה כמוסיקאי.

ובהופעת סולו של שי מאסטרו בה הוא מנגן, חוקר ומאלתר על חומרים מקוריים שלו שנכתבו במהלך העשור האחרון. המוסיקה, שתופסת צורות וצבעים חדשים בכל קונצרט, תמיד שומרת על הקו המלודי שלה ועל הכיוון הברור שנותן לה להפוך ליצירות ספונטניות שלמות.

"אנו מתעסקים רובה של השנה בטיפוח של מיטב הכישרונות בתחום המוסיקה הקלאסית", אומר הד סלע, מנכ"ל המרכז, " אבל במשך שלושה ימים אנחנו משחררים את העניבות וחוגגים עם מיטב אמני הג'אז,  אנו מאמינים מאד שגם המוסיקאים הצעירים המוכשרים שלנו וגם חובבי המוסיקה הקלאסית, יכולים להרוויח המון מכך שיפתחו את ליבם ואת נפשם לסוגי מוסיקה אחרים שמשפיעים ומושפעים ממוסיקה קלאסית ומעשירים את החוויה התרבותית של כולנו"

הרצאה- רפי קדישזון: גרשווין

הופעה- שלישיית עדן לדין

יום שני, 25.8.14 הרצאה בשעה 19:00, הופעה בשעה 20:30, המרכז למוסיקה ירושלים, משכנות שאננים

 
הרצאה- עומר קליין: בגוף ראשון

 

הופעה: שלישיית עומר קליין

יום שלישי, 26.8.14 הרצאה בשעה 19:00, הופעה בשעה 20:30, המרכז למוסיקה ירושלים, משכנות שאננים

 

הרצאה- שי מאסטרו: אלתור ויצירה

הופעה- שי מאסטרו – סולו פסנתר

יום רביעי, 27.8.14 הרצאה בשעה 19:00, הופעה בשעה 20:30, המרכז למוסיקה ירושלים, משכנות שאננים

 

כרטיסים:
כרטיס בודד: 75 ₪/ 85 ₪ . חבילה של שני מופעים לבחירתכם: 145 ₪ לאדם. חבילה של שלושת המופעים: 195 ₪ לאדם. בירה צוננת כלולה במחיר

רכישת כרטיסים בקופת המרכז למוסיקה ירושלים- טל. 02-6241041, א'-ה'- 10:00-17:00


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה