הערב ייפתח בירושלים פסטיבל ישראל ה-53



שלושה שבועות של הפקות מיוחדות מהארץ ומהעולם עם דגש מיוחד על היצירה והיוצרים הירושלמים החשובים מאז ועד היום. הערב (יום ה') פתיחה חגיגית בבריכת הסולטן עם מופע מחווה ענק ליוסי בנאי

פסטיבל ישראל המהווה לאורך 53 שנותיו- נקודת מפגש בינלאומית וישראלית בין תחומי אמנויות הבמה השונים ובין ואמנים ויוצרים מהארץ ומחו"ל . ייפתח השנה הערב (יום ה') ויימשך עד ה- 20.6.

הפסטיבל הוא אחד מאירועי התרבות המזוהים ביותר עם ירושלים בארץ ובעולם, ולאורך השנים התמיד בדיאלוג אמנותי עם אתריה ומוסדותיה ההיסטוריים של העיר: בשנים האחרונות הפך מוזיאון מגדל דוד לתערוכת-מחול רבת משתתפים לעיצובי התלבושות של פיקאסו ודאלי, מוזיאון אסירי המחתרות למבוך הספרותי של קפקא, בית המצורעים (הנסן) למשכן ליצירה שרון אייל וגיא בכר ועוד.

 

גם בשנה זו יתפרשו אירועי הפסטיבל ברחבי העיר ובחלקם יצאו מאולם התיאטרון אל חללים ומקומות בירושלים כדי לאפשר לקהל חוויה משולבת תרבותית ותיירותית.

המופעים יתקיימו במתחם התחנה הראשונה, בריכת הסולטן, שכונת עין כרם, מוזיאון ישראל, בית מזי"א לתיאטרון, מכון הרטמן, והאולמות ז'ראר בכר, ימק"א, בנייני האומה ותיאטרון ירושלים.

בשנה זו דגש מיוחד בחלק הישראלי של התוכנית האמנותית לאמנים ישראלים בני דורות שונים שפרצו בארץ ובעולם, אך כור מחצבתם ועיר הולדתם היא - ירושלים. בין האמנים והמופעים האלה:מחווה ליוסי בנאי, מופע מיוחד של יהורם גאון המארח את אסתר עופרים, מופע מיוחד לפסטיבל של אסף אבידן, מופע מחול עם להקת חופש שכטר. כמו כן תכלול התוכנית הפקות ומופעים מיוחדים המייצגים את העשייה התרבותית התוססת בירושלים של גופי תרבות כמו מעבדת פיס לתרבות ורטיגו מטה יהודה, תזמורת קאמרטה ירושלים, קבוצת התיאטרון הירושלמי, להקת קולבן דאנס, תיאטרון האינקובטור שפועל במרכז התיאטרון החדש בבית מזי"א ועוד.

חלק גדול מתוכנית הפסטיבל יתקיים בסופי השבוע כדי לאפשר לקהל לבלות מספר ימים בפסטיבל ובירושלים ההופכת בשנים האחרונות למרכז תרבות ותיירות תוסס. הנחה תינתן לרוכשי כרטיסים במסגרת חבילות.

דן הלפרין, יו"ר ההנהלה הציבורית של הפסטיבל "פסטיבל ישראל בשנתו ה-53 ממשיך להפתיע ולרגש מחדש כל חובב אמנות סקרן. השילוב בין אמנים ישראלים ידועים מחד וצעירים מאידך, ולצדם אמנים בינלאומיים וכל זאת בהפקות ייחודיות באתריה הייחודיים של ירושלים, הוא נוסחה מבטיחה ומנצחת. אשתקד חנך הפסטיבל ופתח בפני הצופים שני אתרים חדשים – התחנה הראשונה שהפכה למוקד לפעילות תרבותית וחברתית, ובית הנסן הידוע כבית המצורעים שהפך למרכז אמנויות; השנה, נוסף לאולמות תיאטרון ירושלים, לימק"א, לז'ראר בכר, לבנייני האומה ולברֵכת הסולטן, מופנה זרקור מיוחד למכון הרטמן, למבואה של מוזיאון ישראל ולבית מזי"א. פסטיבל ישראל מיועד לבני כל הגילים, לאנשי ירושלים ולאורחיה מהארץ ומחוצה לה, וממשיך להבטיח איכות אמנותית ורמת הפקה גבוהה". 

יוסי טל-גן, מנכ"ל הפסטיבל "תכנית פסטיבל ישראל בשנת 2014 מדגישה לא רק את מיטב האמנים המיוחדים מהעולם, אלא גם את גדולי היוצרים והמבצעים הישראלים שכוּר מחצבתם היה העיר ירושלים, מרכז העשייה של הפסטיבל, שממנה פרצו החוצה: יוסי בנאי, היוצר והאמן הבלתי נשכח שליצירותיו מוקדש ערב מיוחד, יהורם גאון, השחקן והזמר הלאומי, אסף אבידן, אמן ייחודי ובינלאומי, חופש שכטר הכוריאוגרף המוערך, יוסי יזרעאלי הבמאי, ולצדם דור צעיר שגדל בעיר ופועל בה. הפסטיבל ממשיך במסורתו משנים קודמות – לייחד אזור מיוחד למופעים ללא תשלום, והשנה יהפוך מתחם התחנה הראשונה, בעיקר בסופי שבוע, למרכז למופעי ג'אז ומופעי חוצות. לאור ההצלחה אשתקד חלק ניכר מהמופעים תוכננו לסופי שבוע ארוכים, בין הימים חמישי לראשון, כדי לאפשר לציבור גדול מחוץ לעיר לבלות בעיר ימים מספר, וליהנות הן מכמה מופעים בביקור אחד והן ממחירים מוזלים.

זו שנתי האחרונה כמנכ"ל הפסטיבל ועל כן הזדמנות מצוינת להודות לצוות המיוחד של הפסטיבל שליווה אותי בשני העשורים האחרונים, בהתלהבות נאמנות ומקצועיות".

מנכ"ל הפסטיבל: יוסי טל-גן, ייעוץ אמנותי: משה קפטן, מפיקת הפסטיבל: מירי מנירב, יועץ למוסיקה קלאסית: גיל שוחט, יו"ר הפסטיבל: דן הלפרין. הפסטיבל הינו עמותה ציבורית ללא מטרות רווח הפועלת בתמיכת משרד התרבות והספורט, עיריית ירושלים, הקרן לירושלים והמועצה לתרבות ואמנות של מפעל הפיס.

תמונה ראשית קרדיט: חופש שכטר, תמונה בגוף הכתבה: משתתפי מופע המחווה ליוסי בנאי, קרדיט: תמי וייס.  

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה