'צורחים אמנות ירושלמית'



פרויקט "באבל' מטעם הקרן לירושלים בשיתוף עם משכנות שאננים, ומועצת הנוער העירונית של ירושלים מציגים אירוע אותו מובילים בני נוער - 'צורחים אומנות ירושלמית'. האירוע נותן במה לכישרונות ירושלמים צעירים מכל רחבי העיר

באירוע יופיעו בני ובנות נוער שנבחרו בקפידה ועברו אודישנים  על ידי מיטב האוצרים ואנשי המקצוע ממגוון תחומי היצירה: קולנוע, תיאטרון, מוסיקה ומחול. בתחום האמנות הפלסטית תוצג תערוכה המורכבת מעבודות אמנות שיצולמו ויאוגדו בקטלוג מקצועי.

אוצרת התערוכה, האמנית יעל רוכמן מספרת על תהליך האוצרות ואיגוד העבודות לקטלוג: 'זו שנה שנייה שיש לי הכבוד לקחת חלק בפרויקט הזה ושוב אני מוצאת עצמי משתאה מן המורכבות, הבגרות וההתבוננות החריפה שמציעות עבודות בני הנוער. קטונתי כמעט מלומר דבר.'

את כלל אירועי 'באבל' מובילים בני ובנות נוער שמשקיעים את זמנם ומרצם למען הנגשת התרבות לכלל בני הנוער בעיר מתוך הסתכלות בגובה העיניים על הרצונות והצרכים של הנוער הירושלמי.

אייל אסולין פעיל מרכזי ב'באבל' ואחד מאוצרי התערוכה יחד עם האמנית יעל רוכמן הוסיף: 'אמנות זה אחלה ואמנות זה כיף. אמנות עושה לפעמים לחייך, לפעמים להקיא ולפעמים לחשוב. אבל כל עוד היא עושה, דיינו. ואמנות שעושים אנשים משלנו (תיכוניסטים מוכשרים בטירוף) זה עוד יותר כיף."

את הערב ינחו יוצרי הסדרה המצליחה 'עספור' גיא עמיר וחנן סביון שאמרו כי:"אנחנו מאוד שמחים לחזור לירושלים, לערב הכישרונות הצעירים. מאוד חשוב לטפח את הדור הבא, לאתר אותם ולתת להם הכוונה וכלים. יש לנו את הזכות להיות חלק מהמטרה החשובה הזו".

חן ניאזוב יו"ר מועצת הנוער העירונית השותפה בהפקת הערב הוסיפה: "אנחנו מאמינים בנוער הירושלמי ויודעים שהוא מוכשר, יצירתי ומגיע לו המקום להביע את עצמו. אין דבר יותר מרגש מלהציג אמנות תוצרת ירושלים ואנחנו פה כדי לחשוף את הכישרונות ולתת לאמנים הצעירים מקפצה להמשך החיים כאמנים בישראל. מעבר לכך, ירושלים ידועה בהצלחות שלה - ואולי עוד נמצא את להקת הדג נחש הבאה"

כמיטב מסורת 'באבל', האירוע יכלול אוכל טוב והסעות ממרכזי האיסוף בשכונות ובחזרה. 

 

האירוע יתקיים הערב (יום ה') בשעה 20:30 במרכז ז'ראר בכר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה