אחיות מצלמות אחיות



הנהלת הסיעוד בבית החולים הדסה הר הצופים ותיאטרון ירושלים לאמנויות הבמה מציגים תערוכת צילומים בה אחיות מצלמות אחיות, התערוכה מספרת את סיפורן של אחיות הדסה הר הצופים

תערוכה חדשה בבית החולים הדסה הר הצופים, נפתחת היום (יום א'). התערוכה מספרת את סיפורן של אחיות הדסה הר הצופים. סיפור המורכב מאלפי סיפורים קטנים, יומיומיים. היא מציגה את האחים והאחיות מהזווית המקצועית והאנושית בשגרת העבודה, באינטראקציה שלהם עם הצוותים ובינם לבין מטופלים ובני משפחותיהם. את פניה הרבים של העשייה, הקצב, המקצועיות, הקדמה הטכנולוגית ובעיקר את המגע האנושי, המילולי והפיזי.
 

העבודה נמשכה כשנה. צולמו מאות תמונות ובתערוכה מוצגות תמונות נבחרות מכלל הצילומים שבוצעו.

הצילומים משקפים רגעי רוך וחמלה, מנוחה ופנאי, הכרת תודה וגם רגעי צחוק והנאה והם הוכחה לכך שהר הצופים הוא מקום מתאים לצפות ממנו, בעין צופיה, בעבודת אחיות בית החולים.

איש צוות מסייע למטופל במסדרון בבית החולים – זה הרגע בו נולד הפרויקט "מעל פסגת הר הצופים, אחיות מצלמות אחיות".

עפרה וקנין, אחות ראשית בהדסה הר הצופים, מספרת כי כאשר החלו את הפרויקט לא ידעו לאן יגיעו. פורסם קול קורא לאחים ואחיות המעוניינים להצטרף. במהלך התקופה התגבשה קבוצה בת שבעה אנשים שצילמו תחת הנחייתו המקצועית והמסורה של נדב אריאל, בוגר בית הספר לצילום מוסררה. לאחר המבוא הטכני, נשלחו המשתתפים להתבונן במראות המוכרים להם מעבודתם היומיומית, דרך עדשת המצלמה.

התערוכה מהווה אפשרות למשתתפים ולמארגנים לחשוף בגאווה את עולמם, כפי שהוא משתקף במציאות שמעבר לדימוי האחות עם השביס, המדים הצחורים והחיוך הנצחי. 

עוד מוסיפה וקנין: "האחות הקלאסית נתפסת כעטויה במדים לבנים ולראשה שביס צחור, נינוחה, מחייכת ושופעת נעימות ואמפטיה למטופליה. המציאות הינה קצת שונה. האחות פועלת, כיום, בסביבת עבודה מורכבת ונדרשת למגוון פעולות ומטלות הכוללות את הפן האנושי והטיפולי, ידע מקצועי וטכנולוגי ועבודה עם צוות רב מקצועי. לצוות האחיות נוצרה הזדמנות לשתף את עולמם המקצוע, מתוך הסתכלות אחרת, שנתנה תשומת לב לאור, צל, צבעוניות וקומפוזיציה. הזדמנות לשנות את העמדה המשתתפת והפעילה, לעמדה צופה, מתבוננת ומתעדת. אנו מקווים שהצלחנו להראות את הפן המיוחד, של עבודת האחות."

תערוכת צילומי האחיות  "מעל פסגת הר הצופים" תוצג בתיאטרון ירושלים, ותינעל במוצ"ש 7 בדצמבר 2013.

שעות הביקור בתערוכה: ימים א'-ה' 16:3-21:30, יום ו' 12:00-15:00, מוצ"ש מצאת השבת עד 21:30 ובעת המופעים.

 

תמונה: באדיבות דוברות הדסה


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה