סיורי סליחות בירושלים



חיזיון לילי, סיורים בבתי כנסת, סמטאות הרובע היהודי, סיור ייחודי ומרתק של סליחות בעיר העתיקה ומנהרות הכותל. אתר 'ירושלים נט' אסף עבורכם כמה סיורי סליחות שיאפשרו את חווית הריגוש הרוחני

לילות הסליחות של חודש אלול מושכים בשנים האחרונות אלפים  במיוחד מחוץ לירושלים כאשר המוני אנשים נוהרים אל שכונות ירושלים ואל הכותל בשעות הלילה בהן יורדת על העיר אפלה שקטה מלאה ברוח השכינה.
כמידי שנה מוקדי תרבות שונים בירושלים קוראים לקהל הרחב לצאת בלילות חודש אלול לחוויית סיורי סליחות בעיר העתיקה ובשכונות הירושלמיות הוותיקות.

 
בית שמואל מציע סיור ייחודי ומרתק של סליחות בעיר העתיקה ומנהרות הכותל בו ניתן לחוות את הריגוש הרוחני המקדים את הימים הנוראיים. במהלך הסיור המסיירים יסתובבו בין הסמטאות המלאות ברוח של קדושה, ישמעו את מנהגי חודש אלול, ובנוסף יבקרו במנהרות הכותל- המקום בקרוב ביותר לקודש הקודשים וסלע הבריאה, כמובן שהסיור יסתיים בהצטרפות למנייני המתפללים ומבקשי הרחמים בכותל המערבי. המסלול כולל תצפית לילית לכיוון הר הבית והכותל, הרובע היהודי, מנהרות הכותל וסיום ברחבת הכותל לאמירת סליחות.
גם הרובע היהודי עוטה אווירה של קדושה ומציע סיורים בסמטאות הציורית והמבנים העתיקים של הרובע, ברקע של הסיור יתנגנו פיוטי סליחות, סיפורים על מעשי ניסים, חסד וצדקה. ולסיום חוויה עוצמתית ומרגשת של אלפי מתפללים הגודשים את רחבת הכותל ונושאים קולם לשמיים במזמורי סליחות ובתחנונים.

מדריכי הרובע היהודי מזמינים את התושבים למסע מרתק בסמטאותיו. הסיור מתחיל בשער ציון, שיכניס את המטיילים לסיפור קרבות תש"ח, משם אל ציון קברו של משורר המשוררים, שטבע את הביטוי "ירושלים כעיר שחוברה לה יחדיו". בסמוך לו יבקרו בכיכר בתי המחסה, בתוך שלל אגדות התקופה יפגשו המטיילים בארבעת בתי כנסת ספרדיים את הכובסת שהתפללה אל דוד המלך שיושיעה ומצאה עצמה בבית הכנסת האמצעי, בבית כנסת הרמב"ן- את מחייה הקהילה בירושלים וכותב אגרת הענווה, בתפארת ישראל- את החסידים בעיר העתיקה ובישיבת בית-אל- את הרש"ש שתיקן סדר תפילה מיוחד למקובלים והרב גץ ששיקם את הישיבה מהריסותיה והחזיר בה תפילה.

סיורי סליחות וחיזיון לילי ניתן למצוא גם במוזיאון מגדל דויד שמציע סיור המתבסס על מנהגי אמירת הסליחות, על הפיוט והמדרש בקהילות השונות ועל התפיסה העומדת בבסיס חודש הסליחות. הסיור מצטרף לחוויית התכונה המרגשת ברובע היהודי בדרך אל אמירת הסליחות בכותל המערבי לקראת חצות (הסיור ללא ביקור בבתי כנסת). הסיורים מתחילים בצפייה בחיזיון הלילי, אורך הסיור כשעתיים ומסתיים ברחבת הכותל.

 

בתמונה: סיורי סליחות, מגדל דויד


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה