כנס תרבות ראשון מסוגו יחשוף את מאה המשפיעים בתרבות



מאה המשפיעים בתרבות ייחשפו בוועידת ירושלים לתרבות בהשתתפות יוצרים, אמנים ומנהלים

רשימת מאה האנשים המשפיעים על התרבות בישראל תוכרז ביום רביעי הקרוב בוועידת ירושלים לתרבות, ביוזמת עיריית ירושלים ועיתון "הארץ" ובהשתתפות אמנים, יוצרים ומנהלים בכירים רבים מהתחום. בנוסף להכרזה על רשימת המשפיעים ייערכו בוועידה שורה של דיונים, נאומים והופעות אמנותיות מיוחדת, במסגרת הכנס הראשון מסוגו שנערך בארץ בתחום התרבות. בוועידה יתקיימו מפגשים בלתי אמצעיים בין יוצרים ואמנים לבין נציגי גורמים מממנים, גופים משדרים, פוליטיקאים ונציגי ממשל ורגולציה. רשימת מאה המשפיעים בתרבות שתיחשף בכנס נבחרה ודורגה על ידי נבחרת הכתבים של מוסף "גלריה" של "הארץ" בראשות העורכת ליסה פרץ.

במסגרת הוועידה יתקיימו על הבמה ראיונות עם שרת התרבות והספורט לימור לבנת ועם ראש העיר ירושלים ניר ברקת. כמו כן יתקיימו שלושה פאנלים על תרבות ועירונית ("עיר יוצרת תרבות, תרבות יוצרת עיר"), תרבות ופריפריה ("בין דימונה לקרית שמונה, תרבות מקומית מקורית או יבוא?"), ופאנל על תרבות וטכנולוגיה ("תרבות העתיד בעידן הטכנולוגי"). בפאנלים ישתתפו אמנים ויוצרים מוערכים, ביניהם דורית רביניאן, מיכל רובנר, שלומי שבן, סייד קשוע ואוהד נהרין, וכן אנשי עסקים ומנהלים של מוסדות תרבות מובילים כגון לאון אדרי (מנכ"ל ובעלי הסינמה סיטי), דני וייס מנכ"ל תיאטרון החאן, גלית גאון אוצרת מוזיאון העיצוב בחולון ואלון חן סמנכ"ל השיווק של גוגל ויוטיוב בישראל.

בנוסף לפאנלים ולחשיפת רשימת המשפיעים יבוצעו בכנס גם שורה של מופעי אמנות שיפנו זרקור ליצירות ישראליות: "מוזה" – תיאטרון האינקובטור, מאת ובביצוע יוצרי "העיר הזאת" והמופע של ויקטור ג'קסון; הקטע "פארק" מתוך היצירה "משה", עם רקדני להקת המחול בת שבע, כוריאוגרפיה ומוסיקה – אוהד נהרין; "כה אמרה השירה" – קטע שירה בהקראת השחקן דרור קרן, מתוך מיזם הפיס לקירוב השירה העברית; וקטע נגינה של "מארש דונדורמה", תזמורת הנשיפה הירושלמית.

 

  • הוועידה תתקיים ביום רביעי 31/7 בתיאטרון ירושלים החל מהשעה 14:00

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה