חגיגה משכרת של צבעים בתערוכה "צבע פראי"



מוזיאון ישראל , ירושלים מציג : התערוכה המרכזית בקיץ 2013 "צבע פראי" . מאטיס, קנדינסקי ומהפכנים אחרים יצירות מופת מאוסף ורנר וגבריאלה מרצבכר,מאוספי האמנות המודרנית הפרטיים החשובים בעולם. 5 ביולי עד 2 בנובמבר 2013

מוזיאון ישראל בירושלים יציג החל  מה- 5 ביולי 2013, למשך ארבעה חודשים בלבד, תערוכת יצירות מופת מתוך אוסף ורנר וגבריאלה מרצבכר- מאוספי האמנות המודרנית הפרטיים החשובים בעולם.

חמישה עשורים חלפו מאז החלו ורנר וגבריאלה מרצבכר לאסוף את מה שלימים היה לאחד מהאוספים הפרטיים החשובים והשמורים בעולם לאמנות מודרנית.

בשנת 1998, לכבוד יובל ה-50 של מדינת ישראל, ולאחר שנים בהם היה סוד שמור - נחשף אוסף מרצבכר, לראשונה בעולם, בתערוכה "שיכרון צבעים" במוזיאון ישראל. התערוכה, באצירתה של סטפני רחום,עוררה הדים בינלאומיים ובארץ נרשם מספר שיא של כרבע מליון מבקרים שפקדו אותה במהלך ארבעה חודשים.

בקיץ הקרוב, החל מה-5 ביולי, יציג מוזיאון ישראל את "צבע פראי" - תערוכה נוספת מתוך האוסף - הכוללת גם יצירות מופת שמעולם לא הוצגו בארץ. התערוכה החדשה מתמקדת בשני זרמים מרכזיים באמנות – הפוביזם והאקספרסיוניזם, וניתן למצוא בה יצירות של גדולי האמנים המשתייכים לזרמים אלה, ובהם: אנרי מאטיס, ואסילי קנדינסקי, ארנסט לודוויג קירכנר, מקס בקמן, ג'ורג' בראק ואחרים. היא תוצג באולמות האוספים של המוזיאון כמבוא לתערוכת הקבע של אמנות המאה ה-20.

יצירות מופת מתוך אוסף ורנר וגבריאלה מרצבכר
5.7.13-2.11.13
לפרטים נוספים :
 
www.imjnet.org.il
או בטלפון :
02-6708935


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה