פסטיבל ישראל ירושלים ה-52: חודש של אירועים פסטיבלים, הפקות מיוחדות ומופעים באתרים היסטוריים ואולמות ברחבי ירושלים



פסטיבל ישראל הוותיק שיפתח ביום חמישי הקרוב ויתקיים במשך 3 שבועות, מהווה אטרקציה תרבותית רב תחומית. הפסטיבל מציע אירועי מוסיקה ומחול מסקרנים במוקדים שונים בעיר

במסגרת פסטיבל ישראל  תעלה להקת המחול L.E.V של שרון אייל וגיא בכר עיבוד תלוי מקום ליצירתם "האוס", שתותאם במיוחד לבית המצורעים (מתחם הנסן) בשכונת טלביה בירושלים, ותקרא "Housen". בית המצורעים אשר הוקם בשנת 1887 על ידי הקהילה הפרוטסטנטית בירושלים, נודע באווירת המסתורין המלווה אותו. היצירה שתבוצע במתכונת זו רק בפסטיבל ישראל נבנית אל החלל המיוחד, הפטיו של המתחם כשהקהל יושב במרפסות מסביב, ועל הבמה. היוצרים מגדירים את עבודתם כ""הפנינג מחול אקס-טריטוריאלי", ויוצאים למסע כיבוש זמני של בית הנסן כמו גם כיבוש מחדש של תפיסות חברתיות "נורמליות" את הצרעת, מצורעים וה"אחר" ככלל.

להקת המחול ממדריד תקיים הופעה במתחם מוזיאון מגדל דוד שהותאמה במיוחד לאווירת המוזיאון.

 - DRESSED TO DANCEהפקה בליווי תזמורת חיה, שהועלתה במוזיאון הגוגנהיים ומשלבת מחול פלמנקו בו הרקדנים רוקדים ומציגים כשישים תלבושות מרהיבות אשר את חלקם עיצבו דאלי ופיקאסו. האירוע שעיצבו וביימו מרגרט ג'ובה והכוריאוגרף קארלוס קאמורו מתמקד ביחסים שבין הפלמנקו והאוונגרד.

מלבד מופעי הפתיחה והנעילה של שלומי שבן ולהקת כוורת מציע הפסטיבל תוכנית מוסיקלית עשירה.

פרויקט מוסיקלי יוצא דופן הוא השקה לאלבום הפיוטים של יהודי לוב - 'נדודים' - הרואה אור לאחר שנתיים של איסוף, ליקוט והיכרות עם אינספור חומרים מוזיקליים וטקסטואליים. המופע  בניהולם האמנותי מוסיקלי של יניב רבה וינקהל'ה סגל יארח את ברי סחרוף שאף השתתף באלבום. הפרויקט, ביוזמתו ובתמיכתו של מרכז אור שלום, מעניק חיים חדשים לפיוטים וללחנים שכמעט ואבדו מן העולם ומביא את המסורת המוזיקלית העשירה של יהדות לוב, המשלבת בין סגנונות מוזיקליים שונים – מוזיקה ערבית, אפריקאית, תורכית, מערבית ועוד.

מירי מסיקה תארח את נורית גלרון בערב של מחווה לקול הנשי. במופע שיעלה בפסטיבל תבצע מירי שירים מן הרפרטואר הקבוע שלה לצד ביצועים מיוחדים לשירים של זמרות גדולות מהעולם כמחווה לקולה של האישה במוזיקה הישראלית והבינלאומית.

במתחם התחנה הראשונה יקיים הפסטיבל בשיתוף פעולה עם מועדון הזאפה מופעים מיוחדים ובהם: דניאל זמיר מארח את נינו ביטון; "נקודת מפגש" – הרכב  ישראלי חדש בהשתתפות שלמה בר; מופע של הזמרת ריף כהן, ומופע לכל המשפחה משיריו של יהונתן גפן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה