סינדרום ירושלים" - חגיגת יצירה ירושלמית



מופע של שם טוב לוי מארח את אסף אמדורסקי ונורית גלרון, מסיבת רחוב, שחקנים, תערוכת רחוב, שוק איכרים ועוד פעילויות אמנותיות ותרבותיות יתקיימו באזור רחביה
ביום חמישי (9/5, החל מהשעה 17:00) לציון יום ירושלים באווירה אחרת

יום ירושלים זה לא רק מצעדים, דגלים, תהלוכות ואירועים ממלכתיים. יום ירושלים הוא המועד המתאים ביותר לחגוג את החיים, היצירה והרוח הירושלמית המיוחדת. לשם כך חברו יחדיו ויזמו עיריית ירושלים (אגף תרבות ואמנויות), בית אבי חי, יד בן-צבי ומינהל קהילתי גינות העיר, את פסטיבל "סינדרום ירושלים" שכולו על טהרת המוזיקה, הסיפורים, האמנות והיצירה הירושלמית הצעירה והבועטת.

השנה יתקיים הפסטיבל ביום חמישי, 9/5/2013, והוא ימשך אל תוך הלילה. ההשתתפות במרבית  האירועים בו תהיה חופשית, כאשר בין השעות 19:00-17:00 יתקיימו אירועים ופעילויות המותאמות למשפחות, ובשעות הלילה המאוחרות יותר יתקיימו מופעים המיועדים למבוגרים ולצעירים.

במסגרת אירועי הרחוב ייסגר רח' קק"ל לתנועת כלי רכב ויהפוך למדרחוב ליום אחד שיתקיימו בו שירה בציבור למשפחות ומבוגרים, קונצרט רחוב עם תזמורת "הראל" בליווי 30 נגנים, מסיבת רחוב עם DJ עצמון אברהמי, שוק איכרים ואומנים, וכן "מקום לשירה": משוררים ירושלמיים בליווי מוסיקאים במופע רחוב, בשני מופעים בשעות 20:00 ו-21:30. שני האירועים ילוו במוסיקה חיה.

אירועים נוספים:

תערוכת רחוב רב תחומית בגן הכוזרי: בוגרי מוסדות הלימוד הירושלמים יקיימו את התערוכה "ב-טון ירושלמי", הכוללת מיצגי וידאו ארט ואומנות פלסטית המשתלבים במרחב האורבאני ויוצגו על מבנים, עצים, ספסלים וכו'.

המופע המרכזי בחצר המוסדות הלאומיים: "שרים ירושלים" - שם טוב לוי והאנסמבל מארחים את נורית גלרון ואסף אמדורסקי. (בשעה  20:30. מחיר: 50 ₪, סטודנטים: 30 ₪)

מופע לילי לצעירים באולם בית אבי חי: "תיאטרון האינקובטור עושה סינדרום ירושלים" (בשעה  23:30. מחיר: 40 ₪, סטודנטים: 20 ₪).

מפגשים בחצר בחצר יד בן-צבי: 

"כשהשכונה פוגשת סלון" - סלון שבזי, בית קפה שכונתי-קהילתי, יוצא אל הרחוב עם מספרי סיפורים ירושלמיים, סבתות מבשלות, יזמות חברתית, שידור ישיר של רדיו מרכז העיר ועוד.

התכנסות של רשות הרבים - הפורום הירושלמי לארגוני התחדשות יהודית בצריף הנשיא בן צבי

במגוון פעילויות:

17:00- 19:00 - 'אגדות בניחוח ירושלמי' - מספרי סיפורים לכל המשפחה;

19:00 – 21:00 - 'מפגשים מהסוג הירושלמי' - חווית לימוד ומוסיקה עם הקהל על הדברים שחשובים באמת בעיר.

21:00- 23:00 להקת שירת מחר במופע שירי ארץ ישראל היפה עם הקהל. להקת הצעירים של התנועה המסורתית. בנוסף יתקיימו "סיפורי בתים"- סיורים מומחזים בפתחי בתים היסטוריים, בליווי שחקנים, עם הסיפורים הקטנים  והגדולים.

מנהלת התוכניות בבית אבי חי מיכל נקר אומרת כי מטרת האירוע המיוחד והאיכותי הוא גם בחשיפת העשייה התרבותית והאמנותית המיוחדת המתקיימת בירושלים לאורך כל השנה, לצד הדגשת המגוון התרבותי, האנושי והעדתי המרתק הקיים בירושלים כמקור השראה ליצירה ייחודית.

פרטים נוספים על אירועי סינדרום ירושלים באתר בית אבי חי ובאתר העירייה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה