לראשונה בישראל להקת המחול המובילה מברזיל של דברה קולקר עם המופע MIX



יותר מחמש מאות אלף צופים ברחבי העולם כבר צפו במופע "MIX" אשר זיכה את דבורה קולקר בפרס לורנס אוליבייה, הפרס היוקרתי ביותר לאמנויות הבמה בבריטניה, בקטגוריית "הישגים מיוחדים במחול"

צילום: דברה קולקר

להקת המחול הידועה  של הכוריאוגרפית והבמאית דברה קולקר מברזיל תגיע לביקור ראשון בישראל עם המופע MIX שזכה בפרס אוליבייה היוקרתי.

על דברה קולקר DEBORAH cOLKER   ועל יצירתה MIX נכתב בוושינגטון פוסט כי "מאז שיסדה את "להקתה ב-1994, העפילה הכוריאוגרפית-במאית (ושחקנית הכדור-יד בעלת התואר בפסיכולוגיה) לפסגות חדשות של יצירתיות ועשתה לעצמה שם בעולם המחול. בהשראת ניסיונה כספורטאית, קולקר משלבת בין תנועות מורכבות ונועזות לעיצוב מרהיב עין, קוראת תגר על עקרון כוח המשיכה ומגדירה מחדש את האפשרי והבלתי אפשרי. המופע "מיקס" –  שהפך את קולקר לאישה הברזילאית הראשונה שזכתה בפרס לורנס אוליבייה בשנת -2001 הוא יצירה משובבת נפש ועוצרת נשימה, ומספקת את האדרנלין הנוצר במפגש בין ספורט לאמנות – רגע של יופי פיזי טהור."

המופע "MIX" נוצר במיוחד עבור ביאנלת המחול של ליון 1996.

המופע הוא שילוב של שני המופעים הראשונים מבית היוצר של להקת המחול של דברה קולקר:  Vulcao ו-Velox, המבטאים בה בעת רגשות חשופים ותשוקה בוערת.

קטעי המחול ב"MIX"  מביאים לידי ביטוי את האירוניה והאלגנטיות המאפיינים את  Desfile ("תצוגת אופנה"), את עיקרון התנועה המודגש ב- Maquinqas ("מכונות") ויותר מכך ב- MECANICA E SONAR ("סונר"), ואת תמהיל המחוות והתנועות המוצג ב  COTIDIANO ("שיגרה") ובבלט האווירי Alpinismo ("טיפוס הרים"). במופע קטעים עוצרי נשימה ביניהם מחול בתנועה אנכית על קיר טיפוס.

כל אלה יוצרים מופע שלישי חדש. יותר מחמש מאות אלף צופים ברחבי העולם כבר צפו במופע "MIX" אשר זיכה את דברה קולקר בפרס לורנס אוליבייה, הפרס היוקרתי ביותר לאמנויות הבמה בבריטניה, בקטגוריית "הישגים מיוחדים במחול".

הלהקה תופיע בתיאטרון ירושלים ב- 21 , 22 בינואר 2013  .

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה