פסטיבל הוּלֵגֵאבּ השלישי: זרקור על התרבות האתיופית



היצירה הישראלית האתיופית עם שלל מופעי תיאטרון, מחול, מוסיקה. בהשתתפות: דין דין אביב, אבטה בריהון, אלון יופה, אסתר רדא, להקת מחול "ביתא", ההצגה "יחיד במינו" של תיאטרון הנפש, "מי יעז לשפוט" –בכורה של תיאטרון הולגאב ואחרים
20–27 בדצמבר 2012

פסטיבל הוּלֵגֵאבּ השלישי, המוקדש ליצירה האתיופית בישראל בתחום אמנויות הבמה, יתקיים השנה בתאריכים 20–27 בדצמבר, באולמות בית הקונפדרציה, בית שמואל ומרכז ז'ראר בכר.

הפסטיבל הוא יוזמה שלבית הקונפדרציה בירושלים – המפיק את פסטיבל העוּד הבינלאומי בירושלים ואת פסטיבל השירה במטולה – בניהולו של אפי בניה, שהוא אף מנהלו האמנותי של פסטיבל זה.

"פסטיבל הוּלֵגֵאבּ הוא פסטיבל ייחודי נוסף מבית היוצר שלבית הקונפדרציה", אומר אפי בניה. "הפסטיבל מציג את היצירה הישראלית - אתיופית המתגבשת ומתפתחת בשנים האחרונות - בתיאטרון, במוסיקה ובמחול. זוהי יצירה חדשה, הנשענת על המאפיינים התנועתיים - פיזיים של התיאטרון והמחול האתיופי, על המנגינות העדינות של המוסיקה ושירים האתיופיים, אך כזו המשולבת כבר עם השפעות של יוצרים ישראליים, ותיקים במעט יותר, ומתובלת בהשפעות מערביות - עכשוויות ואף בהשפעות של יצירה אפריקאית חדשה".

מטרתו של פסטיבל הוּלֵגֵאבּ (באמהרית, "רב פנים") היא לחשוף בפני הקהל הרחב את העשייה הישראלית-אתיופית בתחומי התיאטרון, המחול והמוזיקה, על ריבוא גווניה.

הפסטיבל יכלול השנה שש הפקות. מופע הפתיחה, "שירת המדבר", יפגיש על במה אחת את דין דין אביב, אבטה בריהון ואלון יופה, שיתארו בשיריהם את האווירה הבראשיתית של החיים והנדודים במדבר. במופע יבוצעו שירי עם ומנגינות אתיופיות לצד שירים מקוריים של דין דין אביב. כל אלה יבוצעו בעיבודים המדגישים את הפשטות ואת המחזוריות שבחיי המדבר, ויטענו כל מלה וביטוי במלוא עומק משמעותם.

פסטיבל הולאגב 27-20 בדצמבר, בית הקונפדרציה. 

צילום: דין אבישר, רן בירן, משה מלכא, עופר זבולון וסטפני ברגר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה