מסע בדרך לשלם



אירוע הפתיחה של עונת התרבות בירושלים יחל ב- 21 ביוני עם מסע בדרך לשלם- מסע עלייה לרגל של קבוצת אמנים, אקטיביסטים ואנשי רוח מתל-אביב לירושלים, בשידור ישיר 24 שעות ביממה באתר אינטרנט ייעודי

אחרי עונת בכורה מוצלחת בקיץ שעבר, החל ביוני ולאורך כל הקיץ תחזור ירושלים ותהפוך למוקד של  עשייה והתרחשות תרבותית שיכולה לקרות רק בעיר הזאת.

העונה תיפתח ב- 21 ביוני במסע עלייה לרגל מנוה שלום לירושלים. המסע יורכב מקבוצת אמנים, פעילים חברתיים ואנשי רוח, שיקיימו לאורך הדרך דיונים ופעולות אמנותיות. האירוע כולו יהיה פתוח לקהל הרחב דרך צפייה ישירה באתר אינטרנט ייעודי שילווה את המשתתפים לאורך שעות היממה, למה שיתהווה- כך מקווים היוזמים- לכדי גרסה אינטלקטואלית/אמנותית של פורמט ה"אח הגדול".

מסע בדרך לשלם הנו מסע רגלי של שבוע לירושלים בהשתתפות קהילה של אמנים, אנשי רוח ואקטיביסטים מהארץ ומהעולם. בהשראת המחאות החברתיות בישראל ותנועת ההתנגדות הגלובלית, הפרויקט מבקש לשאול מה צריכה להיות האידאה החברתית-תרבותית שלנו כיום וכיצד ניתן לממש אותה. תוך שמירה מתמדת על המתח שבין אוטופיה ומציאות, "האח הגדול" ושינוי חברתי, מטרת המסע היא ליצור קהילה זמנית של כ 35 משתתפים אשר יוצרים, הולכים, מדברים ובעיקר חולקים חוויה משותפת בדרכים לירושלים של מעלה.

נקודת המוצא לפרויקט היא ההנחה כי הליכה, כאקט של התבוננות עצמית ורפלקסיה על הסביבה, מאפשרת מרחב שבו אנשים מקהילות שונות יכולים ליצור קשרים משמעותיים ולדמיין עתיד שהוא מעבר למציאות הקיימת. מסע בדרך לשלם הוא ניסיון להיפרד מהיומיום הצרכני והעמלני למשך שבוע אחד, ולפנות זמן ומקום ליצירת אלטרנטיבה המתקיימת בשולי הכביש המהיר לירושלים, ומוצגת בזמן אמת באתר אינטרנט.

אתר המסע יעלה לרשת האינטרנט לקראת תחילת המסע ויחל את שידוריו בתאריך 21.6.2012 עם תחילת הצעידה. בליבו של האתר עומד עמוד שידורים מפוצל הכולל 4 מסכים שונים המאירים את הפרויקט מזוויות שונות. שניים מהמסכים מעבירים שידור ישיר וחי של המתרחש במסע כפי שיתועד על ידי שני צוותי צילום השוהים במקום. מסך שלישי ישדר ברציפות קליפים ואירועים שונים מתוך המסע לאחר שעברו עריכה במרכז הפיקוד של המסע, שיהיה ממוקם בירושלים ויפעל גם הוא 24 שעות ביממה. המסך הרביעי יהיה זרם בלתי פוסק של קטעי הוידאו הפופולאריים ביוטיוב, ברגע הצפייה. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה