יום המלכה ההולנדית



פרויקט "במה לשף הצעיר", אשר מעניק במה לשפים ולסו שפים מבטיחים במסעדת קולוני בירושלים, מסתיים בארוחה חד-פעמית של השפית מורן רוטמן בהשראה הולנדית לרגל יום המלכה המתקיים היום (ב')

לרגל ציון שש שנים לפתיחתה של מסעדת קולוני, יזם מיכאל כץ, השף הראשי של קבוצת אדום, סדרה מיוחדת בת שש ארוחות בשם "במה לשף הצעיר". במסגרת הפרויקט, המתפרש על פני שישה חודשים, מתארח במטבח המסעדה מדי חודש שף צעיר ומוכשר שעדיין לא נחשף לקהלים רבים ומכין ארוחה חד-פעמית המביאה לידי ביטוי את יכולותיו. התוצאה היא מגוון רחב של סגנונות וטעמים, החל מארוחות מסורתיות (גלילית בדואית וערבית ירושלמית), דרך השפעות צרפתיות קלאסיות עם קריצות עכשוויות, ועד לשימוש בטכניקות מהמטבח המולקולרי. כך מספק פרויקט זה תמונת מצב עכשווית לקולינריה הישראלית בדמות השפים שיובילו בעתיד הקרוב עולם זה.

הפרויקט נפתח בארוחות של השפים אוראל קמחי, יום טוב לוי, אריאלה ברפמן, רמזי אבו אלהווא ואחמד עוקלה. על הארוחה השישית והאחרונה בסדרה, אשר תתקיים הערב, מופקדת השפית מורן רוטמן, אשר תבשל ארוחה בהשראה הולנדית לרגל יום המלכה ההולנדי החל ביום זה. הארוחה תוגש במרפסת המרווחת של המסעדה סביב שולחן אבירים באורך 12 מטרים, וילוו אותה יינות של יקבי רמת הגולן, אשר הותאמו במיוחד למנות המוגשות.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה