תערוכת "הסרט האדום" בירושלים



ביום ראשון הקרוב ( 22/4/12 ) תיפתח בתיאטרון ירושלים תערוכת "הסרט האדום", תערוכה לאומית נודדת פרי יוזמה משותפת של הוועד למלחמה באיידס והמוזיאון הישראלי לקריקטורה וקומיקס

בתערוכה, 38 עבודות העוסקות בעידוד השימוש בקונדום ובשבירת הסטיגמות סביב אנשים שחיים עם HIV. התערוכה הנודדת היא פרי יוזמה  להעלות את הנושא לשיח הציבורי ולנתץ את חומות האדישות סביב הנושא.  

הוועד למלחמה באיידס פנה למיטב הקריקטוריסטים ואמני הקומיקס בארץ וביקש מהם להתייחס לנושא מפרספקטיבה נגישה והומוריסטית.

בין האמנים שנרתמו למען המטרה החשובה ניתן למצוא את זאב אנגלמאיר, אורי פינק, שלמה כהן, עמוס אלנבוגן, ומישל קישקה הירושלמי שאף אייר יצירה מיוחדת נוספת לרגל הגעת התערוכה לעיר. התערוכה, שזכתה בישראל לשם "הסרט האדום", נולדה בהשראת מיזם דומה מטעם האו"ם שנערכה לראשונה בניו יורק בשנת 2006.

"התגייסות המאיירים והקריקטוריסטים למיזם הייתה מוחלטת ומפתיעה לטובה. בזכות הפלטפורמה, הרווחנו הרבה שותפים חדשים שנטלו על עצמם את האתגר, וניסו להציע פתרונות לניעור האדישות בכל אותם המקומות שבהם כשלה ההפחדה" אומר יונתן קרני, מנכ"ל הוועד למלחמה באיידס, "בתמיכתם היצירתית של האמנים, נולד כלי הסברתי חדש שפותח את השיח בין צעירים למבוגרים בנושאים שלפחות עד כה, לא היה נהוג לדבר עליהם. ההומור הצליח להזיז את הבושה והסטיגמה הצידה והשאיר את הבמה לדיון ענייני ועדכני על HIV/איידס".

מאז פרוץ המגיפה ב-1981, האיידס גבה את חייהם של קרוב ל- 30 מיליון בני אדם. בשנת 1996 הוכנס לשימוש הטיפול התרופתי המשולב (הקוקטייל) אשר הוציא את המוות מהמשוואה והפך את המחלה לכרונית בכל אותן מדינות שבהן קיימת נגישות אוניברסאלית לטיפול, ביניהן גם בישראל. כיום חיים בעולם קרוב ל-34 מיליון בני אדם עם HIV, כמחציתם בגילאי 15-24. על פי הנתונים שפרסמה אשתקד סוכנות האיידס של האו"ם (UNAIDS), בעשור האחרון נרשמה ירידה של 25% בשיעור ההדבקות החדשות בעולם. למרות הנתון האופטימי, עדיין מתגלים ברחבי הגלובוס למעלה מ-7,000 נשאים חדשים מדי יום, כשלפחות אחד מהם ישראלי. בניגוד למגמה העולמית, בארץ נרשמה בשנים האחרונות עלייה שהתייצבה על כ-400 נשאים חדשים בשנה. מאז פרוץ המגיפה התגלו בישראל למעלה מ-6,500 אנשים שחיים עם הנגיף.

התערוכה המוקדשת במהלך שנת הלימודים תשע"ב לטובת קריאה ל"אורח חיים בריא", נודדת במספר מוקדים ברחבי הארץ ומשולבת במערך סדנאות ההסברה של הוועד למלחמה באיידס בבתי הספר התיכוניים. מעל ל 100.000 איש נחשפו אליה עד כה כשהוצגה מוקדם יותר השנה בת"א וחיפה.

התערוכה תוצג בתיאטרון ירושלים, אכסדרת המרפסת, בין התאריכים 22/4 עד 29/5.

זמני פתיחה: א-ה 15:30 – 21:30. יום ו': 12:00 – 15:00,  מוצ"ש: מצאת השבת עד 21:30.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה